Ga naar inhoud


TVV afstelling lukt niet...ai ai ai...


conso79

Aanbevolen berichten

Beste pro's,

 

zoals gewoonlijk is een dergelijk forum een laatste strohalm na uren en (in mijn geval) dagen prutsen.

 

Ben reeds meer dan 10j klant bij TVV, ondertussen 4x verhuisd dus 4x de installatie moeten doen, relatief zonder problemen met volgende werkwijze: oude Philips 2211 ontvanger aansluiten op schoten, schotel richten op Astra 1 (met stock Astra 1G gegevens, 12515 enz), rond de 4 à 4,5 op 5 halen, oude ontvanger eraf, HD ontvanger erop en hopla.

 

Nu is het een ander paar mouwen. Had geen hardware meer (koper van mn huis heeft alles overgenomen) dus nieuwe hardware gaan halen. Sab 65cm schotel (had grotere gevraagd maar niet gekregen), duo lnb voor astra 1 en 2 (voor 64cm schotel), kabel enz en ik heb een Samsung UE45H6410SS aangeschaft met ingebouwde tuner.

 

Ok, eerst de easy way. Duo lnb met zwarte ring rond de 19,2 (i know, niet ideaal maar wel makkelijkst). Oude Philips erop, afgestelt op Astra 1G, 12515,... perfecte ontvangst. Ik heb dan eens posten ingeladen op de oude philips om te zien of ik iets van TVV zou krijgen. Ik krijg +400 posten maar niks van TVV, enkel CNN, ITV(?), ITV4(?), E4+1(?), God Channel en andere zooi. Ook geen enkele duitse zender, niks.

 

Zenders inladen met de Samsung TV is een ramp, maar eindresultaat is dat ik ook geen énkele TVV post (free of niet) in mn lijst krijg. Astra 1 gezet op Disecq 1/4,...

 

2de manier. Afstellen op de 23.5 dan maar. Zwarte ring rond de 23.5 kop, afstellen op de Samsung TV (een ramp) maar uiteindelijk wel een 400 tal posten ingeladen. Resultaat, geen énkele TVV post, wel VH1 (speelt niet, gecodeerd), VIVA (speelt wel). Astra 3 gezet p Discecq 2/4...

 

Kortom, ik krijg NIKS van TVV ingeladen. De schotel staat (volgens mij) goed maar het probleem is dat het afstellen (en zelfs inladen) via de Samsung TV zo'n dikke pest is dat het voor mij te veel wordt.

 

Oh, en als ik de "fastscan" neem op de Samsung TV voor TVV, dan vind ik helemaal niks, niet op 19 en niet op 23.

 

Dus resultaat is dat ik al 2 dagen bezig ben met tv's te verplaatsen, ladder op en af, draaien en keren van schotel, inladen, resetten,... zonder 1 deftig resultaat.

 

Voor ik heel de zooi in de prullebak kap zijn jullie mijn laatste strohalm.

 

Misschien niet onbelangrijk om te weten is dat ik nu een nieuwe smartcard heb gekocht omdat de vorige verloren was. Smartcard is telefonisch bij TVV geactiveerd enz, en heb ondertussen zelf een paar keer de heractivatie via internet gedaan. Maar ja, ze zeggen om de tv op 1 te zetten maar ik kan geen TVV-posten pakken, dus dat is nogal moeilijk natuurlijk. Jongens wat een nest toch eigenlijk he. Ik ben best handig en het is de 5de keer dat ik dit doe maar om één of andere reden is het nu gewoon en grote ramp.

 

Hartelijk dank heren (en dames mss) voor jullie hulp want ben klaar voor de psychiatrie met al die cijfers en hertzen...

aangepast door conso79
Link naar reactie
Delen op andere sites


bij de eerste manier stond je schotel op 28.2E of de engelse sat.Bij de 2de stond hij naar 19.2 of nog steeds naar 28.2.Kies eens een frequentie die enkel op de 23.5 zit of op de 19.2 bv BVN.Zit enkel op 19.2 (of 13E).

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij BVN vond ik dit:

 

The new technical reception data:

Satellite:           Astra 1L
Position:           19.2 degrees East
Transponder:     48
Frequency:        11186 MHz
Polarization:      Vertical
Modulation:       DVB-S
Symbol rate:     22000
FEC:                 5/6
Video PID:        525
Audio PID:        122

 

Deze vind ik absoluut niet, met halve mm's de schotel gedraaid van L naar R, richting Astra enz, nada.

Er zijn wel wat bomen rondom (hoge, 30-40m hoog) maar die staat wel op een meter of 50...had dit gemeld bij de sat-installateur maar heeft me toch een kleine schotel meegegeven, leuk is dat.

 

Vreemd vind ik het wel dat hij via de Philips en de Samsung de Astra 1 met freq. 12515 perfect vind, zenders kan inladen maar dit toch zenders zijn vd Astra 28...hoe ingewikkeld kan het worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat op 12515 op Astra 2, 28 graden die frequentie ook in gebruik is, met onder meer de zender Bonanza Bonanza.

 

Je schotel staat dus gericht op 18 graden i.p.v. 19 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer dit eens :

 

- schotel op 30 graden inclinatie

- decoder op de bvn frequentie zetten zoals hierboven

- rustig schotel verplaatsen met 1 cm per keer tot je signaal hebt

 

Dan zit je op de 19.2 E . Dan een scan doen en je moet duitse zenders hebben.Dan de 23.5 kant omhoog halen tot je signaal hebt op deze sat.Dan scannen.

 

Ps: van 28.2 naar 19.2 is achter de schotel staande naar rechts bewegen hé

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit lukt mij absoluut niet.

 

Ik kan wel geen instellingen zoals FEC ingeven in de Samsung tv.

 

Dit zijn de instellingen die ik gebruik:

 

Satelliet: Astra 19.2

Transponder: Frequentie: 11186Mhz - Symboolfrequentie: 22000KS/s - Polariteit: Verticaal/Rechts

Modus Disecq: 1/4 (Disecq staat aan)

Lnb Oscillator lager: 9750Mhz

Lnb Oscillator hoger: 10600Mhz

22Khz toon: Auto

 

Dat is àlles wat ik kan ingeven in de Samsung. Op deze instellingen vind ik niks, met alle beste wil vd wereld. Op tilt 30gr (alles tussen 25 en 35gr geprobeerd), van links naar rechts alles in de richting van Astra afgelopen, mm per mm, het signaal is geen enkele keer van 0% geweest. Het gaan die bomen zijn hoor, ze staan natuurlijk net in de richting vd Astra. Ze staan best wel ver, maar zijn enorm hoog (naaldbomen), zo'n 30 tot 40m zeker.

 

Om toch al zeker te zijn, bovenstaande settings op de samsung tv zijn juist?

Link naar reactie
Delen op andere sites

webpagina ken ik en ja, er staan overal bomen rondom de woning, grote joekels maar allen op een deftige afstand...daarom dacht (hoopte) ik dat het wel zou gaan.

 

Maar ik vind echt geen 19.2 hoor...alle kosten voor niks dus. En de verkopers maar zeggen "jowel, da gaat vanzelf...", en ik n paar honder euro armer (hardware, nieuwe smartcard, CI module,...), om van te rotten. Tja, ofwel is mn schotel te klein maar als ik nu helemaal niks vind, dan ga ik een hele grote schotel moeten hebben om een deftig signaal te ontvangen vrees ik. Het zicht van een mastodont vind ik al maar niks, en dan zwijg ik nog over de kosten die er alwéér bij zouden komen, het moet ergens stoppen.

 

Tja, je zal mn apparatuur dan binnen n paar dagen wel op kapaza en 2dehands zien vrees ik, jammer maar ik kan de bomen niet wegdoen he (zou ik ook niet willen hoor). Vind het gewoon heel jammer vd gemaakte kosten, de uuuuren tijd en het zou een mooie oplossing geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

 

de bomen staan op het domein van anderen dus dat gaat niet, ik ga ook geen 50m hoog in een boom kruipen, en daar achter staan nog bomen. Ik ga nu proberen vanuit een andere hoek vh huis (weer boren, haak hangen enz) maar dit schiet echt niet op hoor. Voor jullie is dat mss dagelijkse kost maar voor iemand die gewoon tv wil is het echt een k....twerkje. Om nog maar te zwijgen van al die hertzen, lnb's, polariteit enz, op den duur snap je er nog minder van dan voorheen.

 

Ben gewoon teleurgesteld dat iedereen er geld uit wil slaan maar als je ze dan nodig hebt, komen ze niet. En ik zou deze lnb nemen, en deze kabel, en deze schotel...katjing! maar als je dan als domme kloot alles wil ophangen dan staan er bomen in de weg, terwijl ik dit DUIDELIJK heb gezegd tegen de installateur, ik had op mail ook gevraagd voor een grote schotel...ze hebben zelfs via die dishpointer gekeken. Nee, verkopen ja... en nu niks terugpakken want het is al "gebruikt".

 

Goed, effe geventileerd, we proberen nog n keertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmmm - je had ontvangst op 28E en 19E ligt daar niet zover vandaan, zou me dus verwonderen dat het die bomen zijn die in de weg staan. Het is gewoon een kwestie van juist uitrichten en ja, zonder hulpmiddelen zoals een satfinder (die zijn er al van 10 euro) is het bijna onbegonnen werk want het is milimeterwerk.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

je had ontvangst op 28E en 19E ligt daar niet zover vandaan, zou me dus verwonderen dat het die bomen

 

O dat kan wel hoor.

 

Ben al twee keer een schotel gaan uitrichten waarbij de Astra op 19° perfect werkte maar de ontvangst van Astra 23.5° zeer slecht was.

Telkens stonden er bomen in de weg.

 

Ik weet niet of je een smartphone hebt, maar er zijn (gratis) apps waarmee je kan zien of de bomen in de weg staan.

 

Je geeft in op welke satelliet je wil uitrichten, je gaat met je smartphone achter je schotel staan en op je scherm zie je de bomen staan en de plek waar de satelliet zich bevind.

 

Ik heb net nieuwe software op mijn smartphone gezet, ik moet je dan ook de naam van de app schuldig blijven.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...