Ga naar inhoud


Saudi Sport 1 verdwenen


pollegazon

Aanbevolen berichten

Vorige weekend heb ik een nieuwe blind scan gedaan met mijn clarke tech 3100HD, telkens met sprongetjes van 2 ipv 4.

 

Kwam ik tot de pijnlijke vaststelling dat Saudi Sport 1 is verdwenen, gelukkig heb ik nog wel Saudi Sport 2 (daar zit meestal het Belgisch voetbal FTA, zondag nog o.m. Waasland Beveren - Standard gezien), met name op de Hotbird, waar ik hem oppik.

 

Als ik die frequentie 12015 H manueel wil inbrengen, dan geeft mijn CT de melding dat die al aanwezig is, maar in feite staat er 12015 V, helaas kan ik die V niet switchen naar H. Iemand een idee hoe ik die Saudi Sport 1 weer te voorschijn kan toveren?

 

De schotel is een multytenne single met 4 satellieten, o.m. dus de Hotbird, die over het algemeen goed binnenkomt qua signaal/db.

 

 

Saudi Sport 1 Hot Bird 13B 13 E 12015 H 27500 3/4 FTA HB-13B

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij zoekt naar een zender die er niet is.
Als je even op Kingofsat kijkt, dan zie je daar staan:

Hot Bird 13B (13°E), 2014-09-08
Saudi Sport 1 has left 12015.00MHz, pol.H (DVB-S SID:498 PID:776/1017 Arabic
Hij is dus 16 dagen geleden gestopt op de Hotbird.
Zie hier: http://en.kingofsat.net/channelhistory.php?ch=9451
 

Blijkbaar werkt je Blindscan dus prima.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel clarke-techs inderdaad nogal eens een melding kunnen geven dat de transponder al bestaat is dat alleen het geval met dezelfde polarisatie en als de frequentie dicht bij een bestaande freq. zit. Dus vermoedelijk staat de frequentie toch al ergens in het lijstje.

12015V kun je verwijderen,want die bestaat niet.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Sprietje al zei is Saudi Sport 1 op de Hotbird verdwenen.

Probeer Badr eens, echter King of Sat en Lyngsat liggen wat Saudi Sport betreft niet op één lijn: Op Lyngsat wordt op de frequenties van Saudi Sport Riyadiya TV gemeld.

 

Riyadiya TV 1 heeft ook een livestream. (Alternatief: http://www.lyngsat-stream.com/tvchannels/sa/Riyadiya-TV-1.html maar zo te zien heb je een Saudisch IP-adres nodig. Ev. via een VPN-verbinding te verkrijgen dan).

 

Overigens liveonsat meldt geen Belgisch voetbal op arabische zender(s), wellicht kan je die daar doorgeven als je weer wat tegenkomt?
Zo help je anderen ook weer.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Overigens liveonsat meldt geen Belgisch voetbal op arabische zender(s), wellicht kan je die daar doorgeven als je weer wat tegenkomt?

Zo help je anderen ook weer.

 

 

Vorig weekend hadden ze bij mijn weten drie wedstrijden, o.m. Racing Genk en Standard. Wel is het zo dat de beeldkwaliteit niet HD is, maar SD.

Omdat ik geen Arabisch kan lezen, weet ik vooraf niet welke matchen zullen uitgezonden worden, pas bij het checken bij de kickoff wordt het duidelijk.

 

Helaas heb ik een Multytenne - hoewel, helaas - ben er héél tevreden mee :) - dus Badr zit er voor mij niet meteen in, tenzij ik een andere satelliet eruit gooi ? Ik weet niet of dat met een Multytenne sowieso mogelijk is.

 

Wellicht in de toekomst daarnaast nog een (grotere) Triax overwegen, zoals me in een eerder draadje al is aangeraden. De ontvangst van Saudi Sport ligt altijd rond 4 à 5 dB, dus ik vermoed dat zodra er een stevige bui langskomt, ik de wedstrijd mag vergeten.

aangepast door pollegazon
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...