Ga naar inhoud


FEC 3/4 of 5/6


Malta

Aanbevolen berichten


Welke software versie zit er in de Pace 8121.?

Ik heb er nu ff één te leen, had nog wat te goed van de gebruiker, daar zit software versie 3.6.11 in en daar staat de Fec waarde op 5/6

 

Beste Johan,

Ik heb dezelfde software versie en bij mij staat deze bij de 23.5 op 3/4 bij de 19.2 op 5/6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal wat je vermeld.

De geleende Pace 8121 heeft precies dezelfde problematiek nu ik hem ff beter bekeken heb.

Het ligt dus niet aan jouw decoder maar aan de software van het apparaat dat blijkbaar de verkeerde instellingen weergeeft in het menu.

Ik denk dat al deze Pace decoders met hetzelfde software probleem te kampen hebben.

Voor de ontvangst van Astra 19.2 en 23.5 maakt het echter niets uit.

Bij mij werkt de decoder goed.

 

Wat voor problemen ondervind je op de Astra 23.5 ?

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt helemaal wat je vermeld.

De geleende Pace 8121 heeft precies dezelfde problematiek nu ik hem ff beter bekeken heb.

Het ligt dus niet aan jouw decoder maar aan de software van het apparaat dat blijkbaar de verkeerde instellingen weergeeft in het menu.

Ik denk dat al deze Pace decoders met hetzelfde software probleem te kampen hebben.

Voor de ontvangst van Astra 19.2 en 23.5 maakt het echter niets uit.

Bij mij werkt de decoder goed.

 

Wat voor problemen ondervind je op de Astra 23.5 ?

Johan,

Ik heb geen problemen de ontvangst is goed, maar toen ik terug in NL kwam na 1.5 jaar en de decoder aansloot controleerde ikhet signaal en had geen signaal op de 23.5. Toen op zoek naar het probleem, nou uitrichten,verplaatsen van de schotel, niets gaf een beter resultaalen ik had wel beeld dus ik begreep er niets van, toen op een gegeven nog een lezen op internet en toen viel mijn oog op de FEC waarde. Uiteraard dagen proberen deze te veranderen en zoeken en zoeken op internet. Toen ik er helemaal niet uit kwam heb ik hier de vraag gesteld en nu blijkt dat ik niet de enige ben. Inmiddels heb ik de vraag bij CD neer gelegd en wacht op antwoord.

In Frankrijk zijn veel mensen bezig om de dou lnb te installeren nu er steeds meer weg valt op de 19.2, ik lees heel veel problemen men krijgt geen signaal op de 23.5, nu begrijp ik waarom het niet lukt !

Hopelijk komt er een update voor dit kleine maar lastige probleempje.

 

iedereen bedankt voor alle moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit antwoord kreeg ik van CD:

 

Hartelijk dank voor uw e-mail.

U geeft aan dat u geen signaal krijgt van de 23.5.

De FEC waarden zijn niet nodig om handmatig aan te passen.
U dient een dubbele kop op de schotel te hebben of de enkele kop uit te richten naar de 23.

Volg onderstaande stappen op de ontvanger:

Stap 1 - Druk op de MENU-toets van de afstandsbediening.
Stap 2 - Selecteer de optie Instellingen en druk op de OK-toets van de afstandsbediening
Stap 3 - Selecteer de optie Satellietontvanger en druk op de OK-toets van de afstandsbediening.
Stap 4 - De ontvanger vraagt nu om de pincode (standaard is deze 1234).
Stap 5 - Bevestig met de OK-toets van de afstandsbediening.
Stap 6 - Selecteer Uitgebreide instellingen en vervolgens Fabrieksinstellingen.
Stap 7 - Druk vervolgens op de OK-toets van de afstandsbediening.

De ontvanger zal nu opnieuw opstarten.

Stap 8 - Wanneer de ontvanger weer is opgestart geeft hij een taalkeuze. U dient hier Nederlands te kiezen.
Stap 9 - Selecteer welke zenderlijst u wil inladen. Indien u het HD-pakket heeft kiest u de HD-zenderlijst, anders kiest u de SD-zenderlijst. bevestig uw keuze met de OK-toets van de afstandsbediening. U KIEST VOOR HD.
Stap 10 - De ontvanger gaat nu het signaal controleren. Wanneer hij daar mee klaar is kiest u volgende stap zenders zoeken.
Stap 11- De ontvanger gaat nu de zenders zoeken. Wanneer hij daarmee klaar is kunt u een zender selecteren en op OK-toets van de afstandsbediening drukken.

Mocht u verder nog vragen hebben, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantenservice op nummer 0900-9323 (€1,- per gesprek, maandag tot en met zaterdag van 09:00 uur tot 21:00 uur) waar onze medewerkers voor u klaarstaan.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

  

Met vriendelijke groet,

Giuseppe Cilfone

 

Helaas is dit niet het antwoord wat ik graag wil hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook een standaard antwoord dat bij benadering bij je vraag hoort.

Niet ongebruikelijk dat er door CanalDigitaal niet op het probleem zelf ingegaan wordt.

Het werkt dus gaan we er geen geld en zo min mogelijk tijd aan besteden.

Probleem van de software lost zich vanzelf op als de decoders door de tijd uit beeld verdwijnen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...