Ga naar inhoud

Software-update DSR 7121/7141/8121/8141

Noordzee
 Delen

Aanbevolen berichten

In de maand augustus biedt CanalDigitaal nieuwe software aan voor onderstaande ontvangers. De software-update is nodig om te voldoen aan verscherpte eisen van zenders. 

- Philips DSR 7121: 18 augustus
- Philips DSR 8121: 23 augustus
- M7 DSR 8141: 24 augustus
- M7/Philips DSR 7141: 25 augustus

Maakt u gebruik van een van bovenstaande ontvangers dan zal op de genoemde datum de software-update gaan plaats vinden zodra u de ontvanger aanzet. Houdt u er rekening mee dat de update ongeveer 15 minuten in beslag neemt. Tijdens de software-update kunt u geen tv-kijken of radio luisteren. 

Gebruikerstip
Wilt u een bepaalde uitzending bekijken? Zet uw ontvanger op bovengenoemde datum dan tenminste een kwartier voor aanvang aan. 

SmartWi en Clone+
Houdt u er wel rekening mee dat nadat de software-update verwerkt is, ondersteunende hardware-oplossingen die niet door CanalDigitaal ondersteund worden, zoals SmartWi en Clone+, niet meer werken. ​

Bron : www.canaldigitaal,nl

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (vrije zenders via DVB-T2 en DVB-S2X) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Moderators

Om te voorkomen dat er meerdere discussies over dit onderwerp op verschillende plaatsen op dit forum gevoerd worden, wordt dit onderwerp gesloten.

Discussie over dit onderwerp kan hier gevoerd worden.

https://www.sat4all.com/forums/topic/354658-gaat-cd-aan-de-codering-sleutelen/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door HG5812
      Hallo.
      Op de site van Canal Digitaal is het volgende te lezen:

20/09/2017: Software-update Philips DSR 7121  
      Op woensdag 20 september stellen we een software-update beschikbaar voor de Philips DSR 7121. De nieuwe software wordt aangeboden via satelliet. De update begint wanneer je de ontvanger opstart en duurt ongeveer 15 minuten, je kunt de voortgang zien aan het percentage dat wordt weergegeven in het display (0 - 100). 
      Belangrijke opmerking: haal de ontvanger tijdens de update niet van de stroom.
      Nadat de software is ingeladen behoren enkele onvolkomenheden in de huidige software-versie tot het verleden. Het gaat o.a. om het reageren van de satellietontvanger op de afstandsbediening van bepaalde tv-modellen van Philips, het vastlopen van het apparaat (bij intensief Teletekst-gebruik) en problemen met het geluid.  
      Met de nieuwe software werkt de Philips DSR 7121 beter samen met UHD-televisies. Verder kan het apparaat na de update goed worden gebruikt zonder smartcard (om vrij-te-ontvangen zenders te bekijken) en zal het apparaat in staat zijn om nieuwe software zowel via de ASTRA 3- als de ASTRA 1-satelliet in te laden.  
    • Door Orgeldandri
      Heb nog een oude Philips dsr 7121 als tweede toestel op buitenverblijf.
      Toestel geeft bedroevend weinig signaal, wanneer ik via het menu de ontvangststerkte opvraag.
      Wanneer ik nakijken of ik signaal heb op de 19 en 28, dan heb ik groene uitslag die op een goed signaal wijst.
      Voor de 23,5 blijft deze signaalmeter volledig rood.
      Toch kan ik de zenders ontvangen.
      Sterkte signaal is 49% volgens ontvanger.

Met mijn Xtrend8500 op dezelfde schotel en dezelfde kabel (voor de proef losgekoppeld van Xtrend en aangesloten op Philips) krijg ik voor één een signaal van 13,2 db, wat deze vertaalt in 78% ontvangstkwaliteit.

Geprobeerd een software update te doen van de Philips, maar in het gewone menu werkt dat niet.
      Dan via geheim menu gewerkt. Na wat prutsen, kreeg ik de mededeling dat de update geslaagd is. Softwareversie is 3.6.11.

Wat loopt er fout? Ik laat niet graageen toestel ergens staan dat maar 49% aanduidt...
    • Door Malta
      Hallo,
      Sinds enige tijd krijg ik de astra 3 niet goed op mijn decoder.

Als ik kijk bij de signaalsterkte krijg ik op Astra drie, één rood blokje (zie foto)

Verander ik dan de FEC bij signaal instellingen dan heb ik 8 blokjes groen (zie andere foto)

Helaas lukt het mij maar niet deze instelling vast te houden, en ik weet ook niet of deze nu op 3/4 of 5/6 moet staan.

Ook op één rood blokje heb ik gewoon ontvangst op de astra 3, ik heb een dubbele lnb en een astra 60 cm schotel.
      Mijn pakket is Actie HD pakket.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben al vanaf maart aan het knoeien, schotel verplaatst, kabel vervangen fabrieksinstellingen terug gezet.

Van iemand een 8141 geleend maar daar hetzelfde.

Wat doe ik verkeerd ?

• Door jopiesat
      Software-update voor Philips ontvanger DSR7121Vanaf
      woensdag 31 juli 2013 is er een software-update beschikbaar voor de
      HD-ontvanger Philips DSR7121. Deze nieuwe software zorgt voor een
      stabielere werking van uw ontvanger en wordt verzonden via het
      satellietsignaal. Installatie geschiedt geheel automatisch op het
      moment dat u de decoder aanzet.

De nieuwe software brengt u de volgende verbeterpunten:
      1) Verbetering van de Teletext
      2) De herkenning van de Nederlandse ondertiteling (indien beschikbaar) is sterk verbeterd
      We adviseren u met klem om uw ontvanger tijdens de installatie aan te laten staan. Houdt u er bovendien rekening mee, dat de software-update ongeveer 15 minuten duurt.

Tip:
      Tijdens de sofware update kunt u geen tv programma’s bekijken. Wilt u
      vanaf woensdag 31 juli kijken naar uw favoriete programma, serie of
      film? Zorg dan dat uw ontvanger minimaal een kwartier van te voren aan
      staat. Zodat de software-update op tijd is afgerond, als uw
      televisieprogramma begint.

Als u het leuk vindt, kunt u
      controleren of u inmiddels over de nieuwste software beschikt. Dit doet
      u als volgt via het menu van uw satellietontvanger:

Menu -> Systeeminstellingen -> Systeeminformatie

Bron: http://www.canaldigitaal.nl/nieuws/software-update-voor-philips-ontvanger-dsr7121/
    • Door Solaris
      Hallo mensen,
      Ik wil mijn satellietontvanger vervangen en nu heb ik de mogelijkheid om voor een goede prijs een (nauwelijks) gebruikte Philips DSR7121 te kopen. Ik wil er alleen maar turkse satellietzenders mee ontvangen (Turksat). Is de DSR7121 een goede en geschikte ontvanger daarvoor?
    • Door ligth011
      Op onze voetbalclub hebben wij het volgende probleem.
      Er staat een Philips hd ontvanger.
      Nu hebben wij een nieuwe hd beamer gekregen, en deze ook aangesloten op de ontvanger met een hdmi kabel van 15 mtr (goede kwaliteit PureLink High Speed HDMI Kabel -Active Series - v1.3 / v1.4 - 1 )
      Nu is het geval dat de beamer wel via compsiet beeld geeft maar niet via HDMI.
      Waar kan dit aan liggen?
    • Door tenderfoot
      wij hebben als schotel een Archsat met drie LNB's voor de Astra's 1,2 en 3.
      De Archsat in combinatie met een Comwel werkte perfekt totdat Canaal digital zijn signaal veranderde.
      Daarna ontving hij geen BBC / engelse zenders meer.
      Wij hebben toen een Philips DSR 7121/22 aangeschaft die echter alleen Nederlandse zenders ontvangt. Wij willen graag de Engelse zender ontvangen maar weten niet hoe?
      Wie kan ons adviseren om dit probleem op te lossen?
      Moeten wij een triple sat schotel aanschaffen? Werkt die goed met de Philips 7121?
      Of een M7Sat 801 ontvanger aanschaffen en die op de oude Archsat schotel aansluiten.?
      Of kunnen wij beter al het oude spul vervangen???
      Wie heeft er ervaringen met bovengenoemde schotel en ontvangers?
      Alvast bedankt.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.