Ga naar inhoud


Steeds miserie met vt4, 2be, vijf


yvess

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een ontvanger M7 sat 801 van tvv, schotel triax 88, duo lnb GT-MDS43.

Sinds enkele maanden bij regenweer geen ontvangst of blokjes op vt4, 2be, vijf.

Wanneer buien voorbij zijn alles weer ok.

Als je naar tvv belt, steeds schotel uitrichten.....

Staat afgesteld met een konig satfinder, pot. meter op -4 slaat de naald uit tot 6.

Één 77% 100% kwaliteit, vtm 88% 100% kwaliteit.

Ik zie niet in hoe ik nog beter kan uitrichting.

Kan het zijn dat het signaal van tvv verzwakt is tov enkele maanden geleden?

Is de duo lnb aan vervanging toe?

Graag hulp want ik mis niet graag de slimste mens ;-)

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Je regelt je schotel af op maximaal signaal, dat is de optelsom van alle gewenste signaal componenten, maar ook van de ongewenste componenten!

 

Maximaal signaal is slechts het begin, daarna moet je de schotel op optimale S/N en minimale BER afstellen.

Dat gaat niet met zo een signaal sterkte meter.

De skew van je LNB is een van de instellingen die voor slecht weer uitval zorgt wanneer die niet optimaal is afgesteld.

Die 100% kwaliteit van de ontvanger betekent dat dat geen instrument is om je schotel en LNB optimaal mee af te stellen.

Een trucje kan zijn dat je een natte doek over je lnb gooit waardoor het signaal kunstmatig verzwakt en dan je schotel en lnb optimaal instelt op vooral optimale kwaliteit, de strekte van het signaal is secondair van belang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat hangt af van de plaats waar je schotel staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Astra 3 kop zal ongeveer 8 graden omhoog moeten staan.

De mast van de schotel staat wel waterpas?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hang dan ook eens een natte doek over de kop, en kijk dan of je ontvanger geen 100% kwaliteit meer aangeeft.

 

Probeer dan de kwaliteit te optimaliseren door schotel en LNB optimaal in te stellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en probeer wat foto's te plaatsen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een sat finder ben je goed, om grof te beginnen, en dan einde verhaal ermee.

Veel schotels heb ik nog niet afgesteld/uitgericht, maar de zenders die je noemt, zijn volgens mij astra 19°.

Het is een zeer precisie werk, en uit "mijn" ondervindingen, moet je een tussenmaat gaan zoeken.

Perfect uitgericht op 23° is problemen op 19° en vice versa.

Ik probeer dan een tussenmaat te vinden voor de 2 satellieten, en bij die mensen nog geen klachten gehoord.

Kan de bal volledig ernaast slaan, maar dit is mijn werkwijze, die mogelijks door bepaalden 100% verkeerd gevonden zal zijn.

Mijn ervaring leert ook, dat het schuiven van de lnb in de lnb houder, ook effecten heeft.

Daar zou ik graag eens weten, of je daar het exacte brandpunt mee kan regelen vinden, door de lnb verder of dichter bij de houder te schuiven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

7880 Flobecq (Vloesberg)

 

Address: vloesberg belgie

Latitude: 50.7367°

Longitude: 3.7385°

Satellite: 28.2E, 23.5E©, 19.2E

Elevation: 28.9° schotel instelling

en je lnb dichter naar de schotel kan ongeveer een DB schelen

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...