Ga naar inhoud


Steeds miserie met vt4, 2be, vijf


yvess

Aanbevolen berichten

In 7880 Flobecq (Vloesberg) moet de duo-lnb zelfs 12 graden schuin staan. Het is dus helemaal niet ideaal om hem op 6 graden te zetten. Dat betekent dat ook de skew van de individuele lnb's niet optimaal staan wat zeker voor die 8PSK-transponder niet goed is.
Het beste is om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de duo-lnb 10 graden schuin te zetten.
 

post-60869-0-64431400-1414830948.png

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In 7880 Flobecq (Vloesberg) moet de duo-lnb zelfs 12 graden schuin staan. Het is dus helemaal niet ideaal om hem op 6 graden te zetten. Dat betekent dat ook de skew van de individuele lnb's niet optimaal staan wat zeker voor die 8PSK-transponder niet goed is.

Het beste is om de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en de duo-lnb 10 graden schuin te zetten.

 

Dit heb ik ook reeds geprobeerd, helaas zonder enig beeld.

astra 19 lukte direct met beeld op bvn.

Welke stappen zijn te volgen voor astra 23,5?

Want waarschijnlijk doe ik iets verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een M7 sat 801 zet bij een duo-lnb automatisch de diseqc-instelling goed, dus daar zou het niet fout kunnen gaan maar hang eens een natte doek over de kop zodat de signaalkwaliteit minder wordt, anders kun je de schotel niet optimaal uitrichten. Dat schreef ceesv ook al.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet met een stift een markering op de sat beugel en op je schotel waar je hem hebt bevestigd en draai eens naar links of rechts 

zo kan je hem altijd terug zetten op de eerste instelling !

nu als je wat draait naar vb oost en heb je de ontvanger op een vrije zender staan,vb tv gelderland ,en draai tot je beeld of signaal hebt

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleerst vervang de LNB, van dit merk LNB's is geweten dat deze problemen hebben met de 12722 frequentie.

Plaats de LNB zeker ook met Astra1 in de klem, onze Nederlandse vrienden verkiezen Astra3 maar zij gebruiken

deze frequentie bijna niet en ondervinden hierdoor niet dezelfde problemen.

Probeer dan de schotel optimaal in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleerst vervang de LNB, van dit merk LNB's is geweten dat deze problemen hebben met de 12722 frequentie.

Plaats de LNB zeker ook met Astra1 in de klem, onze Nederlandse vrienden verkiezen Astra3 maar zij gebruiken

deze frequentie bijna niet en ondervinden hierdoor niet dezelfde problemen.

Probeer dan de schotel optimaal in te stellen.

 

welk merk/type heeft dit probleem dan niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo gebruiken de Nederlanders die transponder niet?
Bij ons zit ook Eén en Canvas in het CanalDigitaal-pakket op diezelfde transponder.
Ik heb in Brabant met mijn kleine 45cm Multytenne en in Spanje met mijn Triax 115 geen enkel probleem met die transponder. Gewoon een kwestie van goed afstellen.

Het kan ook aan de lnb liggen. Sommige hebben vooral als ze ouder worden problemen met die frequentie omdat die bijna helemaal boven in het ontvangstgebied ligt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

einde oktober lees ik "probleem opgelost" maar begin november blijkbaar niet?

Ik woon ten zuiden van Gent wat eigenlijk niet zo ver van Vloesberg is en heb ook de A3 in de klem gezet en dat werkt - na enig zoeken- goed. Wel heb ik mijn coax moeten vervangen, alles werkte goed, uitgezonderd de "moeilijke -hoge frequentie- " transponder.

Heb je in jouw bosrijke streek wel vrij zicht?

En heb je op de SD Eén wel goed beeld als vt4 uitvalt?

Als niets helpt zou ik eens een andere decoder proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vergeet je antenne kabel niet, die veroudert ook en daar heb je op hoge frequenties het eerste last van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste gors

Je schrijft: "einde oktober lees ik "probleem opgelost" maar begin november blijkbaar niet?"

Ze hebben de transponder toen meer foutcorrectie gegeven. Ze zijn van Fec 3/4 naar Fec 2/3 gegaan zodat die transponder makkelijker te ontvangen is. Dat is in november niet teruggedraaid.
Maar ja, om goede ontvangst te hebben moet iemand zijn zaakjes wel in orde hebben, dus schotel goed uitgericht, een duo-lnb die past bij de schotelmaat, goede coaxkabel en goede verbindingen. Zeker ook er voor zorgen dat het regenkapje over de F-connectors is getrokken en als er geen regenkapje aanwezig is, de connectors aftapen met vulcaniserende tape.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje, ik bedoel #15 van 31-10-2014 waarin Yvess schrijft :" probleem opgelost" en dan in #18 van 2-11 blijkbaar wel nog problemen heeft. Maar dit is niet zo belangrijk, ik dacht hem de raad te geven zijn coax na te zien en eventueel te vervangen,Dit ivm met de blokjes op VT4 enz. Ik heb dit jaren geleden zelf ook eens moeten doen met verbluffend resultaat op sommige minder gevoelige decoders en heb dit ook in dit forum aangegeven. Ik dacht dat jij me zelf die raad gegeven had of ik die in één van uw posts gelezen had.

En dit heeft niets te maken met het helemaal niet kunnen ontvangen van de 23,5, waar ik hem ook de raad zou geven van alles eens rustig te herbeginnen.

Met vriendelijke groeten,

Gors

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als de schotel staat uitgericht op de Astra 19,2, dan zul je niets ontvangen als je de duo-lnb dan met de kop van de Astra 23,5 in de klem zet. Dan zal de schotel toch iets naar het oosten gedraaid moeten worden.
Maar als de problemen alleen maar bij de zenders vt4, 2be en vijf zitten en niet bij de Astra 23,5 , dan zou ik hem in eerste instantie gewoon met de kop van de 19,2 in de klem laten staan.
Het probleem is blijkbaar dat de ontvanger al erg snel aangeeft dat de signaalkwaliteit 100% is en dan kun je natuurlijk niet zien of de schotel ook echt helemaal goed staat afgesteld. Vandaar de opmerking om tijdens het afstellen een natte doek of zeem over de lnb te hangen. Je verliest dan ongeveer 20% aan signaalkwaliteit en zo kun je de schotel veel nauwkeuriger afstellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...