Ga naar inhoud


Amiko alien 2 vastlopers


badkarma777

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een amiko alien 2 en gebruik oscam in spark...in het begin had ik cccam214 maar die liep continue vast in spark. Nu heb ik met oscam ook regelmatig ,en dan met name op filmnet en sky kanalen dat t zaakje vastloopt. Als ik via tv wall kijk (op klein scherm) dan slaat ie gek genoeg niet vast.

Ik vraag me af hoe dat komt??!  :/  ligt t aan oscam?! Ik heb ook iets gehoord van MCAS, die heb ik ook geinstalleerd, maar is dat nou ook een softcam, en hoe werkt t? ik zie op internet foto's staan van een menu in mcas met een keyeditor, maar ik krijg dat niet eens gevonden...

 

wie kan mij helpen?!

Link naar reactie
Delen op andere sites


waar je mee moet beginnen  is de spark software niet meer te gebruiken want dat is bagger  en alleen maar de enigma2 sw te ge bruiken.

 

 

------------------------------------------johan

Spark is zeker niet de slechtste software.Ben al jaren tevreden gebruiker. Niet zomaar wat roepen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb 3 jaarzitte kloojen met spark met elke nieuwe update wert het slechter [vele met mij]nu met openatv werkt hij als een zonnetje

hoi

werkt de openatv ook vor een amiko 8900 ?

En waar haal je de zenderlijsten weg , en hoe in te brengen (of weet je ergens een manual te halen ? )

 

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal openatv eens proberen...Ik heb van t weekend hdmu en openpli enigma2 images geprobeerd, maar ik kreeg alleen de free view kanalen aan de praat. Ik kan oscam.server wel bewerken maar dat werkt niet, dezelfde regel in oscam voor spark wel, dus begrijp niet waar t probleem zit. Ik kan ook cccam niet op enigma vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

openpli enigma2 images geprobeerd

Onmogelijk, er bestaan geen openpli images voor dit type box!

 

Wat wel kan is dat je een knutsel image gebaseerd op openpli geprobeerd hebt die geschikt gemaakt is om op jouw alien te draaien.

Zou zeggen niet ideaal. Je kunt beter op zoek gaan naar een image van een team wat officieel de amiko alien 2 ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb openatv inmiddels geinstalleerd, maar nu krijg ik astra23 niet gevonden :mad: , (alleen astra 1 en 4.) in de tab "plugins" kan ik nergens oscam of cccam downloaden?? :mad:

 

Kan iemand me in jip en janneke taal uitleggen , hoe ik astra23(m7 groep/canal digitaal)  kan vinden en hoe ik die $%%#@ oscam/cccam cam krijg gedowload!? :tired:  :mellow:

 

Dat zou fanatastisch zijn!!!!!!!!!!!!!! Want ik heb geloof ik al 10 verschillende enigma images geprobeerd... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV 4.2 werkt als een zonnetje op de Alien 2. De officiële CCcam zal niet draaien op deze box omdat deze niet voor SH4 boxen wordt gemaakt. 

 

Hieronder de uitleg hoe een softcam te installeren in OpenATV. Let goed op dat je een SH4 versie download en dus niet voor de Mipsel processor, dat zal niet werken!

plaatsen-softcam-openatv.pdf

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He bedankt rowan!!!!! :)  Dat was een handige handleiding...

 

Ik ben er nu bijna!! Ik heb openatv 4.2 geinstalleerd, daarna softcam-feed sh4 in de tmp map gekopieerd, toen oscam geinstalleerd en al gauw werkte de boel...Alleen het enige probleem is dat ik met mijn usals instellingen alleen Astra19.2 krijg gevonden, maar de rest van de satellieten vind ie geen signaal!! :mellow: Dit heb ik wel eens eerder meegemaakt met een hdmu image, ik moest toen iets doen, maar weet niet meer wat...Weet iemand raadt?! :crazy:

 

btw...ik heb wat van die plugins geinstalleerd, ík heb maar 3 verschillende plugins gekozen waar t woord ''oscam'' in staat en bij alle drie via ftp de oscam.server file bewerkt en 1 ervan werkt nu,  maar welke cam is nou de beste!?!? of maakt dat niet uit?

Ik zag ook iets van mgcam staan en m3cam of zoiets.. 

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik Oscam client het beste werken op de Alien, maar dat kan bij iedereen verschillen natuurlijk ;-).

 

Gebruik je een DiSEqC switch voor meerdere satellieten of een monoblock? Voor mijn switch moet ik 'Verstuur disecq bij kanaal wijziging' op Ja zetten, ik gebruik dan ook een 4/1 DiSEqC switch.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...