Ga naar inhoud


Verbruik PLasma Panasonic TH-50PZ800E


maja

Aanbevolen berichten

Ik heb mij een energiemeter aangeschaft daar heb ik het verbruik van bovenstaande PLasma TV mee gemeten. Hij verbruikt ongeveer 470 Watt per uur. Het rare vind ik als hij helemaal uitstaat, dus niet in de standby, dat hij dan nog 18 Watt per uurverbruikt. Weet iemand hoe dat zit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Of indien je er moeilijk aankan, kan je ook een op ab gestuurd stopcontact gebruiken, die helaas ook weer enkele watts gaat gebruiken. tis te zien, hoe je het wilt gebruiken.

Maar ergens eens gehoord, dat het volledig spanningsloos zetten van bepaalde voedingen niet echt raadzaam is.

bevestiging/ontkenning?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ga er een schakelaar met stopconcact tussen zetten. En zo zijn er denk ik veel verbruikers die je niet in de gaten hebt. Ik denk dat ik de energiemeter zo terug verdient heb.

Totdat je tv het niet meer doet en je op zoek kunt gaan naar een nieuwe voeding.

 

Verder kan je vraagtekens zetten bij het gemeten opgenomen vermogen van 18 Watt.

Het is genoegzaam bekend dat dit soort vermogens meters bij lage opgenomen vermogens behoorlijke afwijkingen kunnen hebben.

 

En die 470 Watt is beeldinhoud afhankelijk!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb nog de 65VT10 in gebruik:

 

Rated Power Consumption 729 W

Standby Power Consumption 0.2 W

On Mode Average Power Consumption 365 W

Deze verbruikcijfers zijn altijd nog lager dan die van de ouderwetse buizen kleuren tv's.

En in de winter is het rendement 100%, je bespaart op je stookkosten.

 

De gegevens voor de Plasma van TS zijn:

 

Stromverbrauch:
495 maximal W
Durchschnittlicher
Stromverbrauch:
450 W
Stromverbrauch (Standby):
0,4 W
 
Die 0,4 Watt voor stand-by staan niet in verhouding met de door hem gemeten 18 Watt
Ik zou die meter heel snel bij het grof vuil zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit model van Panasonic destijds aangeschaft vanwege de zeer goede reviews en heb nog

steeds geen spijt van deze aankoop, de beeldkwaliteit is nog altijd super !! Uiteraard was het mij

bekend dat een plasma TV niet echt zuinig is betr. het energieverbruik maar dat heb ik er nog steeds

voor over vanwege het zeer mooie beeld, zelfs na jaren van gebruik. Het gemeten energieverbruik

is wel afhankelijk van het aangeboden beeldmateriaal : bij donkerder beeldpassages zal het verbruik

echt wel lager zijn dan 470 W. Ik schat dat het gemiddelde verbruik van de TH-50PZ800E zo rond de

400 W. zal liggen. Misschien interessant om het verbruik eens te meten tijdens heldere en donkere

beeldomstandigheden. Als we minstens dezelfde beeldkwaliteit willen hebben bij een veel lager verbruik

dan moeten we nog even geduld hebben tot de OLED TV betaalbaar en vrij van kinderziektes is !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens reviews die ik gelezen heb is het verbruik bij zwart beeld ongeveer 180 Watt.

 

Wanneer een tv helemaal uitgeschakeld is verbruikt hij nul Watt.

Wanneer je meter 18 Watt aanwijst zal je dat moeten verklaren door bijvoorbeeld een blindstroom component in een netfilter welke door je meter gezien wordt als verbruik.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens reviews die ik gelezen heb is het verbruik bij zwart beeld ongeveer 180 Watt.

 

Wanneer een tv helemaal uitgeschakeld is verbruikt hij nul Watt.

Wanneer je meter 18 Watt aanwijst zal je dat moeten verklaren door bijvoorbeeld een blindstroom component in een netfilter welke door je meter gezien wordt als verbruik.

Ik heb inmiddels contact gehad met het hoofdkantoor van Panasonic In België. Die vertelden mij dat het inderdaad zo is dat de TV niet volledig uitgeschakeld wordt met de uitschakelknop en dat de voeding dan toch nog stroom verbruikt. Om dit te voorkomen kan er een schakelaar tussen gezet worden om hem helemaal uit te schakelen. Op mijn vraag of het in de toekomst gevolgen heeft voor de levensduur van het apparaat was het antwoord  nee.

aangepast door maja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich natuurlijk best wel interessant om e.e.a. uit te zoeken. Echter, hebben ze bij Panasonic in Belgie

ook antwoord kunnen geven wat de gedachte erachter is om de TV niet volledig uit te schakelen ? Als

daar inderdaad geen enkele reden voor is, vind ik het wel erg vreemd. Ondanks dit geconstateerde

" sluipverbruik " denk ik niet dat ik maatregelen ga nemen d.m.v. extra schakelaars of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk denk dat er ook een reden is waarom dat het zo is. Misschien heeft het met het dagelijkse gebruik te maken bijv. aan en uit schakelen meerdere malen achter elkaar door kinderen ik noem maar wat.

Hij vertelde dat er veel apparaten zijn die niet helemaal uitgeschakeld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Power Source AC 220 - 240 V, 50/60 Hz

Power Consumption

Average use 495 W

Standby condition 0.4 W (Without monitor out recording)

20 W (With monitor out recording)

Plasma Display panel

Aspect Ratio 16:9

Visible screen size 127 cm (diagonal)

1,106 mm (W) × 622 mm (H)

Number of pixels 2,073,600 (1,920 (W) × 1,080 (H)) [5,760 × 1,080 dots]

Sound

Speaker Woofer ( 80mm) × 2pcs, Tweeter (23mm × 100mm) × 2pcs

Audio Output 31 W (15.5 W + 15.5 W), 10% THD

Headphones M3 (3.5 mm) stereo mini Jack × 1

PC signals VGA, SVGA, XGA

SXGA ....... (compressed)

Horizontal scanning frequency 31 - 69 kHz

Vertical scanning frequency 59 - 86 Hz

Receiving Systems / Band name PAL I : UHF E21-68

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...