Ga naar inhoud


Film1 pakket met officieel Ziggo abonnement 'dicht'


imbean

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Voor mij een hernieuwde kennismaking met dit board. Ben jaren frequente bezoeker geweest en kom nu weer eens buurten.

 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb 'gezocht' binnen subsectie dreambox maar kon neit direct antwoord vinden op mijn probleem.

 

Ik heb een DM8000 met 3 sat tuners en een dvc-c tuner. Ik zit in het Ziggo gebied en heb een officeel abonnement. Naast de DM8000 heb ik een Humax 5400c. Beide apparaten hebben een officieel ZIGGO abonnement.

Mijn probleem is dat ik alle zenders die ik op de Humax heb, ook open zijn op de dreambox behalve het Film1 pakket. Als ik de kaartjes omwissel, heb ik Film1 pakket wel op de Humax en weer niet op de Dreambox. Ik wil uitsluiten dat er iets mis is met de kaartjes.

 

Ik heb AUTO gescand op de nieuwe frequentie 474, QAM64, symbolrate 6875 en netwerkID 5555.

 

Op internet ben ik wel dit probleem tegengekomen, ik ben niet de enige. Nu las ik dat 13 zenders een andere QAM zouden hebben (256?). Ik zie het Film1 pakket keurig in mijn bouquet staan. Dan heeft de auto scan toch gewerkt of is er meer nodig om dit pakket toch open te krijgen?

Ik lees ook over een tool die een cables.xml genereert.

 

Allereerst, herkennen jullie dit probleem? En als ik cables.xml zou moeten gebruiken, waar zet ik die neer? in ENIGMA2 directory? En dan handmatig scannen of zo?

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

 

Groeten!

 

PS. Operator, als ik niet de regels heb gevolgd, dan is dat niet met opzet. Graag berichtje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo imbean,

 

Als je met cccam aan het kijken bent, controleer dan even of je de optie try all chids ook aan hebt staan.

 

 

Mvgr, HJS

VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on  OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt.  :)

Het kunnen twee dingen zijn:

- toch try all kids en had ik geen cam restart maar rebooten dreambox moeten doen (wat ik vanavond heb gedaan)

- ik heb de kaartjes weer omgewisseld. Het kan zijn dat extra zenders die je hebt besteld, via een ander apparaat moet activeren op de kaart en pas daarna in de dreambox. 

 

Slotje kan er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de eerste optie.. want als je try all chids aanzet moet je de cam herstarten anders werkt het niet.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx

Ik had de softcam herstart en toen werkte het (nog) niet. Ik heb de dreambox een uurtje later gereboot en toen constateerde ik dat de kanalen open waren.

Is het mogelijk dat het even duurt (>10 seconden) voordat een kanaal waarop je nieuw bent geabonneerd open springt? Dat eerst profiel wordt gedownload op de kaart of iets in die trend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...