Ga naar inhoud


Ziggo card update gaat niet langer mee dan 3 dagen


Gast dropje20

Aanbevolen berichten

Weet iemand dit

als ik de kaart update nu doet dan kan ik het over 3 dagen weer doen terwel

'het eerder een maand mee ging hoe kan dat

 

ik zie dat er staat Not found terwel die er wel is

zo dra ik de AU aan zet en ont vang de update's is het gelijk weer goed

 

iemand een idee

kan het zijn dat ziggo bezig is met een nieuwe codering

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er worden steeds sneller codes gewisseld.. Dus nu ook bij Ziggo.. AU dus gewoon aan laten staan. Zodra een beetje vaag dat je AU uit laat staan. Dient geen enkel doel dan het probleem creëren wat je nu beschrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. Ik heb satelliet dus over Ziggo kan ik niet zoveel kwijt. Zie wel dat verreweg de meeste Ziggo kijkers met Oscam werken en niet met CCCam.. Wat ik wel weet (uit de Irdeto tijd van Canal Digitaal) is dat je de CAMData moet invullen om correct te communiceren met een Irdeto-2 kaart. Die oplossing heb ik weken terug ook aan een lid gegeven (topic Kabelprovider Veendam o.i.d.)

Feit is ook dat Ziggo langzamerhand dezelfde trucjes uithaald tegen cardsharing en dat de betalende klant hier dus nu last van ondervind)

Codes veranderen veel vaker en wellicht hebben ze een sterker algoritme in gebruik genomen wat CCCam niet (goed) ondersteund. CCCam is aardig aan het verouderen en wordt niet meer verder ontwikkeld. Alleen vanuit dat oogpunt al reden om over te stappen naar Oscam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemde is dat de datum van de entitlements gewoon 30 dagen voorruit staat in OScam, maar dat ze in de praktijk niet meer geldig zijn.

De betalende klanten met officiele apparatuur van ZIGGO zal denk ik weinig last hebben aangezien die constant EMM's schrijven.Het zijn meer de hobbyisten met afwijkende apparatuur (Enigma2 etc) die wat problemen kunnen ondervinden. Normaal zette ik namelijk maar 1x per maand AU aan zodat de kaart werd bijgewerkt, nu moet dat bijna constant gebeuren.

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die datum zegt net als bij Seca3 helemaal niets meer! Is slechts een aanduiding dat EMM's tot en met die datum worden gehonoreerd door de kaart. Vroegûh in het Seca1 tijdperk werden eerst de OP keys ververst en daarna de datum verhoogd. Zo had je een visuele controle dat je update binnen was. Velen hebben deze synopsis nog in het geheugen.. Tegenwoordig worden de OP keys om de 14 dagen (Seca3) geschreven, terwijl de EMM datum gelijk blijft.

 

Voor Irdeto-2 zal inmiddels ook wel zo'n trucje in werking zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook een nieuwe topic openen maar we hebben hier zo over EMM issues,

 

maar als je zo als ik alleen maar foute emm ziet in OSCAM (zie plaatje). Wat heb ik dan verkeerd staan ?

ik heb net getest met CCCam 2.2.1 mijn DM800 naar OSCAM  en nu met een N: lijn in CCcam mijn dm800 naar OScam

maar ik zie alleen maar bij error oplopen ?

 

post-66489-0-04101600-1418837910.jpg

 

ik zie bij mij ON staan en de kaart is active volgens mij moet dit goed zijn, ik block geen EMM verder... (bij de reader)

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heb ik me reader staan

 

 

[reader]
label                         = reader2
protocol                      = smartreader
device                        = adres reader!!
caid                          = 0604
boxkey                        = zet zelf even de boxkey
rsakey                        =  zet hier even de rsakey
detect                        = cd
mhz                           = 600
cardmhz                       = 600
group                         = 2
emmcache                      = 1,3,2
blockemm-unknown              = 1
blockemm-g                    = 1
saveemm-u                     = 1
saveemm-s                     = 1
lb_weight                     = 600

 

 

bij user

[account]
user                          = user123
pwd                           = user123
caid                          = 0604
au                            = 1
emmreassembly                 = 0
group                         = 2
cccmaxhops                    = 2
cccreshare                    = 1

aangepast door dropje20
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...