Ga naar inhoud


Eutelsat 9A samen met 13, 19,2 en 23,5 mogelijk?


Marcel1818

Aanbevolen berichten

Zou dan de codering gewijzigd zijn?

Probleem is dat ik verschillende informatie krijg zie b.v. ** commerciële link***  (onder aan).

Ik ben ook de officiële site aan het zoeken om het daar na te gaan en als hij nog op de sat zit een abbo aan te schaffen.

Maar ik kan nog niet vinden waar ik moet zijn hiervoor.

aangepast door ceesv
Link naar webwinkel verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zou dan de codering gewijzigd zijn?

Probleem is dat ik verschillende informatie krijg zie b.v. *** commerciële link *** (onder aan).

Ik ben ook de officiële site aan het zoeken om het daar na te gaan en als hij nog op de sat zit een abbo aan te schaffen.

Maar ik kan nog niet vinden waar ik moet zijn hiervoor.

De 2 links die ik je gaf, worden iedere dag ververst.

Dan ga je toch niet af op info van een satellietwinkel.

Daar hebben ze wel wat anders te doen dan iedere dag satellieten af te lopen en te zoeken naar veranderingen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar aanleiding van de info hier een 2de hands (originele) Globo ontvanger met kaart op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje.

Hoop dat deze binnen een paar dagen binnen is.

Daarna zal ik eens kijken hoe het met een abbo zit en zal jullie verder informeren zodra ik wat meer weet.

 

Bedankt voor jullie hulp zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald. Er zijn inderdaad geruchten dat TV Globo gaat verhuizen naar Eutelsat 9A. Wat er zo ongeveer 3 weken geleden is gebeurd is dat TV Globo op de Eutelsat 9A is gaan uitzenden. Echter, TV Globo is ook blijven uitzenden op de Hotbird. Voor hoe lang dit is, is onduidelijk. Echter, zo ongeveer 3 weken geleden heeft men bij TV Globo op de Hotbird de Nagra codering eraf gehaald waardoor iedereen die met een Softkey naar TV Globo keek het beeld op zwart heeft gekregen. De codering die TV Globo nu gebruikt op Hotbird en Eutelsat 9A is ViaAccess 4.0. Dit betekent inderdaad dat je een TV Globo kaart en receiver nodig hebt. Ik ben benieuwd of je het aan de praat krijgt want ik ken op dit moment niemand die TV Globo op Hotbird of Eutelsat kan kijken. Op Hispasat kun je wel TV Globo kijken, maar dat is TV Globo Portugal en niet TV Globo Internacional zoals op Hotbird en Eutelsat 9A. Die TV Globo Portugal loopt een jaar achter met novelas dus daar zal je vrouw niet blij mee zijn.

aangepast door mark1234
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt, ze wil hier toch wel naar Globo internacional kijken en niet naar Globo Portugal.

Ik ga proberen om het werkende te krijgen op hot bird, mocht het later alleen te zien zijn op Eutelsat 9A vraag ik hier wel weer om hulp voor de afstelling, omdat ik van sprietje heb begrepen dat het beter is de schotel te vervangen door een groter exemplaar.

 

Maar Mark, hoe bedoel je dat niemand beeld heeft op het moment?

Ik neem aan dat diegene die een officiële decoder, kaart en abbo hebben toch gewoon kunnen kijken?

Ik heb gisteren de receiver en kaart binnen gekregen, nu nog achter een abbo aan.

Echter zit ik echt niet op een extra receiver te wachten, ik ga eerst maar eens kijken of ik het werkend krijg en dan zien hoe ik deze ontvanger permanent aan ga sluiten (misschien is het mogelijk intern te sharen, maar ben er bang voor). Tijden het testen zal ik hem maat met een T stukje op mijn coax aansluiten en dan maar 1 ontvanger tegelijk onder spanning zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marcel, ik was inderdaad wat onduidelijk met die opmerking. Ik ken inderdaad niemand met een officiele kaart. Ik bedoelde eigenlijk dat ik niemand ken die het via cardsharing open heeft. Dit kan zijn omdat de TV Globo kaart gekoppeld is aan de receiver en daardoor niet via cardsharing aangeboden wordt. Ik weet het niet. Ik heb zelf ook via Globo gegoogled naar die abonnementen maar die informatie is nauwelijks te vinden. Wel gemakkelijk is om een TV Globo abonnement af te sluiten waarbij er over internet gestreamed wordt. Het lijkt erop dat TV Globo vooral gaat inzetten over dit streamen over internet. Dat is natuurlijk ook de toekomst maar daar zitten wij als satellietkijkers nu niet op te wachten. Bovendien zal de kwaliteit nooit zo goed zijn als over satelliet. Ik ben erg benieuwd of het je gaat lukken om de kaart geactiveerd te krijgen en beeld te krijgen. Hou ons op de hoogte hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, de hardware is binnen, maar ik heb inderdaad problemen om te vinden waar ik nu een abbo moet afsluiten.

Ik ga eerst eens een kennis vragen, die een paar jaar geleden een abbo had voor de sat, misschien weet die het nog.

En anders zal ik mijn vrouw eens vragen te gaan zoeken, ik zelf spreek nl geen Portugees.

Wellicht kan zij het makkelijker terug vinden.

Uiteraard zal ik de eventuele vorderingen hier vermelden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zie Globo via IPTV veel voorbij komen.

Eigenlijk zit ik hier niet op te wachten. Ik heb liever alles via de sat werken.

Bij IPTV moet ik eigenlijk ook mijn internet abbo ophogen, is ook weer 10,00 per maand.

Echter als ik het niet werkend krijg via de sat moet ik het toch wel overwegen.

Ik weet alleen niet of de kwaliteit van IPTV nu ook altijd ok is.

Met de sat ben ik wel tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ik ben benieuwd of je het aan de praat kan krijgen met die officiele TV Globo decoder en kaart. Ik denk zelf dat het een Nagra kaart is en geen ViaAccess kaart en dat het dus niet zal gaan werken. Het is wel heel slecht van Globo dat ze een satelliet kanaal aanbieden en niet eens de distributie van de ViaAcess kaarten en abonnementen op orde hebben. Wat een desorganisatie, typisch Braziliaans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook op 9 ontvangen is eigenlijk geen issue, Globo zit ook nog op hot bird

Maar ik heb het kaartje bekeken en het is inderdaad Nagra, Pfffffff schiet dus niet op zo.

Gaat dus niet lukken.

Ik ga komende dagen ook maar eens over IPTV lezen, want ik ben bang dat het de beste en goedkoopste  oplossing gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien vind je hier wat of kan je daar meer informatie krijgen:

http://www.satellitetveurope.co.uk/allbrazil.html

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...