Ga naar inhoud


Eutelsat 9A samen met 13, 19,2 en 23,5 mogelijk?


Marcel1818

Aanbevolen berichten

Vroeger keek ik naar Globo via hot bird, maar nu wordt Globo uitgezonden via Eutelsat 9A.

 

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om Eutelsat 9A te ontvangen met mijn schotel?

Ik heb een Triax 78 en ontvang nu hot bird en 19,2 en 23,5.

Is het mogelijk om met dezelfde schotel ook Eutelsat 9A te ontvangen?

En zo ja waar moet ik dan op letten voor de installatie?

De schotel staat in Turnhout.

 

Alvast bedankt,

 

Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja dat was de bedoeling, te minste als dat mogelijk is.

Een 2de schotel gaat niet lukken hier op het appartement.

 

Ik hoopte dat het mogelijk was omdat met wel op deze schotel 13, 19,2, 23,5 en  28 sats te ontvangen zijn is 15 graden verschil.

En ik de  9 t/m 23 wil ontvangen is 14 graden verschil.

Maar misschien zie ik wat belangrijke dingen over het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

 

Het vervangen van de schotel is zeker een mogelijkheid.

Echter ik denk dat ik nu een maand of 6 een schotel heb en in die tijd best veel bijgeleerd op de forms.

Wellicht was de eerste aanschaf niet de beste keus achteraf, maar ik had de schotel in eerste instantie aangeschaft voor Globo voor mijn vrouw. Echter daarna is het meer een hobby geworden en heb ik ook de 19.2 en 23,5 geïnstalleerd.

Alleen heb ik nu de pech dat Globo is verhuist naar Eutelsat 9A.

 

Nu wil ik voorkomen dat ik weer iets ga veranderen en dat het eigenlijk net niet voldoet.

Vandaar dat ik eerst hier informeer.

 

Ik heb inderdaad smalle LNB's , maar ik denk dat ik er eentje moet gaan vervangen (zie https://www.sat4all.com/forums/topic/343685-veel-verschil-in-snr-tussen-zenders/page-2 ).

Als de Triax 88 een goede keus is kan ik deze wel plaatsen, maar men sprak ook over een big bisat.

Ik weet niet wat beter is (zag wel dat er een behoorlijk prijs verschil in zat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger keek ik naar Globo via hot bird, maar nu wordt Globo uitgezonden via Eutelsat 9A.

 

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is om Eutelsat 9A te ontvangen met mijn schotel?

Ik heb een Triax 78 en ontvang nu hot bird en 19,2 en 23,5.

Is het mogelijk om met dezelfde schotel ook Eutelsat 9A te ontvangen?

En zo ja waar moet ik dan op letten voor de installatie?

De schotel staat in Turnhout.

 

Alvast bedankt,

 

Marcel

 

 

Misschien kan je je de moeite besparen, ik vind deze zender nergens terug, (vrij te ontvangen),  in de lijst op volgende link:

 

http://www.flysat.com/e9a.php

 

Op volgende link zie je andere satellieten waar deze zender zit, maar alle gecodeerd:

 

http://nl.kingofsat.net/find.php?question=TV+Globo&Submit=Zap

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat deze zender niet FTA is weet ik.

Vroeger (tot ong. 4 weken) was deze via hot bird te zien, maar daar is de zender verdwenen.

Maar nu ik op de satellieten via jouw link ga kijken kan ik Globo daar ook niet meer terug vinden.

Ik ben nu bang dat deze helemaal van de satelliet is verdwenen, zowel van hot bird als Eutelsat 9A.

Of weet iemand dat deze zender toch nog is te ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo Marcel1818 is de zender TV Globo International van de Hotbird verdwenen. Ik heb hem zojuist ingescand en staat nu gewoon in mijn zenderlijst. Hij is wel gecodeerd dus ik krijg zwart beeld. Alle satellietsites zoals Lyngsat, Kingofsat en Flysat geven aan dat de zender TV Globo gewoon op 11585V, DVB-S, QPSK, 27500, FEC 3/4 op de Hotbrid zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens diezelfde sites zit TV Globo op zowel Hotbird 13D (11585 V) als Eutelsat 9A (11938 H).

http://www.lyngsat.com/tvchannels/br/TV-Globo-Internacional-Europa-Africa.html

 

Ik kan nu even het niet voor je controleren maar er is vast wel iemand die even de frequentie op de Hotbird wil scannen.

 

Sprietje was me voor ;)

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...