Ga naar inhoud


[DUO2]Dual DVB-C/T Ziggo enkele kaart


RS197768

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal.

 

Ik wil graag een DUO2 kopen vanwege de mogelijkheden tot het koppelen van de receiver aan XBMC en de mogelijkheden tot opnemen. Allereerst een aanname die mocht ik het verkeerd hebben jullie vast wel kunnen corrigeren:

  • Dual Tuner en XBMC betekent dat ik op 2 XBMC mediacenters tegelijk TV kan kijken. En mits op dezelfde multiplexer ook een kanaal kan opnemen. Anders is het 1 kijken 1 opnemen of 2 opnemen

Met bovenstaande in gedachte heb ik de volgende vraag. Als ik in de receiver 2 Tuners plaats. Heb ik dan maar 1 kaart van Ziggo nodig? Momenteel heb ik er 3 in gebruik en heb ik 1 extra liggen, met een CI+ Cam erbij. Moet ik dan met speciale packages gaan werken? Of kan ik via een image hier met "default" instellingen vanuit het image overweg?

 

Alvast bedankt voor antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt via de kaartsleuf de Ziggo kaart middels je softcam delen en dus inzetten op andere Enigma2 boxen. Dit heet LAN Cardsharing en wordt hier voor binnenshuis gebruik gedoogd. Feit is wel dat alle andere ontvangers die je wenst in te zetten dit ook ondersteunen. Let ook op dat als je gaat steeamen over je thuisnetwerk ook het cardshare gedeelte in gedrang kan komen door een te belast netwerk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet helemaal wat ik zoek. Misschien heb ik het te omslachtig neergezet. Ik heb het over intern delen in de receiver zelf. Ik wil de kaart niet over LAN sharen. XBMC tapt in op de mogelijkheden van de receiver zelf om het beeld te streamen naar verschillende devices (VU+ / Enigma2 plugin XBMC). De enkele kaart hoeft dus alleen in de DUO2 gebruikt te worden die dan het beeld uitzend. Zelfde principe als op je laptop of tablet kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dat de vraag is of je met een enkele kaart met meerdere tuners kunt werken zonder dat dat problemen oplevert.

 

Antwoord: Ja dat kan zeker  ;). Geen speciale instellingen of software nodig.

 

Zelf ook wel eens met een triple tuner gewerkt (dus in de drukste gevallen 3 opnames tegelijk), ook daar nooit problemen mee gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...