Ga naar inhoud


Fritzbox 7360 krijgt steeds onbekende oproepen


gerrit B

Aanbevolen berichten

Het viel mij op dat mijn Fritzbox sinds vandaag plots oproepen binnenkrijgt (het lampje van de telefoon licht telkens op)

Kijk ik in de log dan heb ik zo ongeveer elke sec tot elke 5 sec een binnenkomende onbekende oproep en dat terwijl ik helemaal niet bel via het internet en er ook geen telefoonlijn oid. is aangesloten.

Ik heb de acces van buitenaf op disable staan, dect staat ook uit, er zijn geen call devices aangesloten, alles wordt geblokkeerd met outgoing en incoming nrs. beginnende met een 0.

Het modem ook al een keer geheel uitgezet en opnieuw opgestart maar telkens zie ik het lampje weer oplichten.

Is dat een fout in de laatste software versie van hun (er draait nu 06.20) of kan er nog wat anders aan de hand zijn?

Ik ben al wel op het internet aan het zoeken geweest maar kom daar alleen maar vragen tegen van mensen die juist geen caller ID mee kunnen sturen of juist ontvangen maar niet dat terwijl ze geheel geen abo hebben om te kunnen bellen toch telkens gebeld worden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook nooit zoiets meegemaakt op m'n Fritzbox 7360 met OS 6.20.

Je kunt een trace doen naar wat voor oproep dat is met http://fritz.box/html/capture.html

 

Het bestand dat je dan krijgt kun je uitpluizen met Wireshark, het sip verkeer. Handig om als je dat doet, programma's die internet gebruiken zoals email etc. even uit te doen om het bestand niet te groot te laten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is een bekend verschijnsel, zie bv :

http://forum.cheapconnect.net/index.php/topic,346.0.html

 

btw :

 

 . .  terwijl ik helemaal niet bel via het internet en er ook geen telefoonlijn oid. is aangesloten.

dat zie ik tot m'n verbazing steeds vaker

met een matige gsm verbinding naast een breedband aansluiting zitten bellen

neem een voip account voor er bij zou ik zeggen, voor klets en detail gesprekken een stuk prettiger

alleen voor uitgaand om mee te beginnen via bv voipcheap

( of een vd vele andere delmont / betamax sub-merken )

kun je ook uitgaand je eigen gsm nummer meesturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...