Ga naar inhoud


kijken van hd zenders van canal +


dennis118

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik ben vrij nieuw in de wereld van satteliet. Wij hebben thuis een philips sateliet decoder welke niet geschikt is voor hd ( zit geen hdmi op) in de tuin staat een 60 cm schotel met 1 lnb erop, uitgericht op de astra 1 sateliet 19.5 geloof ik dat dat is. Ik kan nu dus bijna geen kanalen meer ontvangen omdat bijna alles over is gegaan naar hd op de astra 3 sateliet. Ik wil dus om mee te gaan met de tijd een nieuwe decoder kopen. 1 die geschikt is voor de ontvangst van hd kanalen.

 

Volstaat een hd decoder dan, of moet ik ook nog allemaal aanpassingen doen aan mijn schotel bijv een andere lnb ofzo. Het plan wat ik nu heb is de schotel gewoon richten op de astra 3 sateliet en dan middels de nieuwe decoder weer tv kijken, of denk ik nu te makkelijk.

 

Hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste dennis118

Welkom op dit forum.

Je kunt de schotel wel naar de Astra 23,5 draaien maar de meeste satellietontvangers hebben toch echt nog de Astra 19,2 nodig om de fastscanlijst in te laden en eventuele software updates binnen te halen.
Je doet er dus verstandig aan om een duo-lnb te gebruiken zodat je de Astra 1 en 3 beide kunt ontvangen. Dit heeft ook het voordeel dat je vele honderden vrij te ontvangen zenders van de Astra 19,2 kunt bekijken zoals heel veel Duitse.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus met de opstelling die ik nu heb kan ik dan niet kijken?

 

Is het dan niet mogelijk om eerst een fastscan te doen op de astra 1 sateliet en hem daarna te draaien naar de astra 3 sateliet. Het gaat er mij om dat ik gewoon rtl 4 etc kan kijken. Al die gratis duitse kanalen zijn leuk. Maar daar kijk ik toch niet naar.

 

Zo'n duo lnb is dat moeilijk te installeren, of is dat zo gebeurd.

 

Bedankt voor je snelle reactie trouwens, echt top.

Link naar reactie
Delen op andere sites