Ga naar inhoud


kijken van hd zenders van canal +


dennis118

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

 

Ik ben vrij nieuw in de wereld van satteliet. Wij hebben thuis een philips sateliet decoder welke niet geschikt is voor hd ( zit geen hdmi op) in de tuin staat een 60 cm schotel met 1 lnb erop, uitgericht op de astra 1 sateliet 19.5 geloof ik dat dat is. Ik kan nu dus bijna geen kanalen meer ontvangen omdat bijna alles over is gegaan naar hd op de astra 3 sateliet. Ik wil dus om mee te gaan met de tijd een nieuwe decoder kopen. 1 die geschikt is voor de ontvangst van hd kanalen.

 

Volstaat een hd decoder dan, of moet ik ook nog allemaal aanpassingen doen aan mijn schotel bijv een andere lnb ofzo. Het plan wat ik nu heb is de schotel gewoon richten op de astra 3 sateliet en dan middels de nieuwe decoder weer tv kijken, of denk ik nu te makkelijk.

 

Hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste dennis118

Welkom op dit forum.

Je kunt de schotel wel naar de Astra 23,5 draaien maar de meeste satellietontvangers hebben toch echt nog de Astra 19,2 nodig om de fastscanlijst in te laden en eventuele software updates binnen te halen.
Je doet er dus verstandig aan om een duo-lnb te gebruiken zodat je de Astra 1 en 3 beide kunt ontvangen. Dit heeft ook het voordeel dat je vele honderden vrij te ontvangen zenders van de Astra 19,2 kunt bekijken zoals heel veel Duitse.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus met de opstelling die ik nu heb kan ik dan niet kijken?

 

Is het dan niet mogelijk om eerst een fastscan te doen op de astra 1 sateliet en hem daarna te draaien naar de astra 3 sateliet. Het gaat er mij om dat ik gewoon rtl 4 etc kan kijken. Al die gratis duitse kanalen zijn leuk. Maar daar kijk ik toch niet naar.

 

Zo'n duo lnb is dat moeilijk te installeren, of is dat zo gebeurd.

 

Bedankt voor je snelle reactie trouwens, echt top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fastscanlijst veranderd soms twee maal per maand. Als jij het niet erg vindt om de schotel telkens opnieuw op een andere satelliet in te stellen, dan kun je gewoon kijken.
Je hebt ook de keus om géén gebruik maken van de fastscanlijst, dan zul je ook elke maand zenders handmatig opnieuw in moeten laden en in de juiste volgorde moeten zetten.

Een duo-lnb installeren is zo gebeurt, zie: http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/schotel-uitrichten/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje . verbeter mij als ik fout ben maar de fastscanlijsten zijn ook op astra 3 beschikbaar (23.5)

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik een duo lnb besteld. Dit is de gene die canaal + aanbied in hun webwinkel. Zoals eerder al beschreven staat mijn schotel nu dus uitgericht op de astra 1 satelliet. Is het straks dus gewoon een kwestie van de oude lnb te vervangen door de nieuwe duo lnb. Heb ik dan direct zowel ontvangst op de astra 1 en 3 satelliet of moet ik de satelliet dan nog verdraaien of stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dennis118

Ja, je kunt inderdaad de enkele kop er af halen en de dubbele kop er zo opzetten. Dan hoeft de schotel niet opnieuw uitgericht te worden.

Wel is het beter de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten en dan de schotel naar de Astra 23,5 te verdraaien maar dat kun je altijd nog doen als je merkt dat het beeld op de Astra 23,5 bij flinke regen te snel uitvalt.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, nogmaals bedankt voor je hulp zover, leer weer een hele hoop bij zo.

 

Heel erg suf, maar ik zit net naar mijn huidige lnb te kijken en volgens mij is dit al een dubbele, namelijk de

 

Lemon lemp-40mono. Is deze geschikt om beide astra satellieten te ontvangen of wordt het toch de gene van canal +.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan gaat die eraf. Ik heb nu dus deze besteld

 

http://***geen-reclame***.nl/nl/schotelantenne-lnb/schotelantenne-lnb/duo-lnb-quad

 

Is deze dan wel geschikt of ook niet.

 

Wat bedoel je met meerdere aansluitingen nodig? Er moet gewoon 1 coaxkabel naar mijn decoder.

 

Bijgevoegd mijn opstelling van de schotel zoals hij er nu op dit moment bij hangt.

post-75338-0-37518600-1421773832_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de duo-lnb die je besteld hebt, kun je vier coaxkabels op aansluiten, dus makkelijk als je eventueel ook nog satellietontvangst in de slaapkamer of keuken wilt hebben of ook gelijktijdig wilt opnemen.

Een duo-lnb met 1 aansluiting bestaat ook en is een stuk goedkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet slimmer om wel gelijk een nieuwe schotel aan te schaffen?

80 cm met bijbehorende duo lnb? Die duo lnb is er namelijk in twee versies. En met een maatje groter voor beide ben je verzekerd van een stabiele hd ontvangst op astra 3.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...