Ga naar inhoud


kijken van hd zenders van canal +


dennis118

Aanbevolen berichten

Helemaal top, trust! Ik ga dit zo gelijk proberen. Is het echter niet zo dat, de schotel dan wel goed uitgericht moet zijn op de astra3 satelliet anders haalt hij lijkt me nog niets binnen. Gezien mijn signaal op 23.5 heel slecht is, ga ik er van uit dat de schotel dus nog niet gied staat, dus is het dan niet handiger om eerst te schotel goed te zetten en dan de scan te doen? Of heb ik nu een verkeerde denkwijze

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe wil de schotel goed zetten als je nog geen werkende TP in de lijst hebt staan ?

Als hij ongeveer goed staat zul je best een paar zenders ontvangen en kunt hem dan optimaal zetten .

 

Je kunt ook na :

 

Astra 3 staat nu in de lijst , wel nog het vinkje erachter zetten .

dan EXIT drukken en en bij Antenne Setup kontroleren of voor Astra 3 de lnb op Universeel 9.750-10.600  staat  en diseqc 1.0 op port 2 , diseqc 1.1 op Disable en motor op OFF

Je zult zien dat er daar ook staat NO TP dat komt omdat je nog geen nieuwe scan gedaan hebt .

vanaf hier :

EXIT drukken en naar Transponder list gaan en daar groen drukken en bij freq. 11914 Symb rate  29900 en pol. H invullen en saven .

Als de schotel enigszins goed staat moet je nu uitslag op de signaal balk hebben .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, heb precies gedaan zoals je beschreven hebt. Astra 3 verwijderd en opnieuw ingevoerd. instellingen in de antenna setup ook ingevoerd en hierna handmatig de transponder die jij opgaf ingevoerd. Ik krijg geen goed signaal. Zie de foto. Ik zal nu dan een single scan uitvoeren op de astra 3 en dan kijken of ik de juiste transponders te pakken krijg. Moet ik hierna dan toch maar gaan draaien met mijn schotel? Denk dat hij gewoon niet goed staat uitgericht op de astra 3 sat.

post-75338-0-17156800-1422104238_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK nu heb je i.i.g. een geldige TP en kun je voorzichtig gaan draaien .

Heb je nog gecontroleerd of 19.2 wegvalt als je de hand (of Alu folie) voor de vrijhangende lnb houd ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Sprietje schreef  :

 

 Verder moet de schotel 1 graad omlaag gezet worden, zie de schaalverdeling bij de mast.

Dan de kop van de Astra 23,5 in de klem zetten en deze 11 graden schuin instellen, zie de schuine lijn op de mal.

 

het kan dus zijn dat je ook nog iets in de elevatie moet wijzigen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na de blindscan gedaan te hebben ontvang ik 9 zenders en 1 transponder. als ik dan in antenna setup kijk zie ik dat op deze transponder het signaal iets beter is. Kan ik nu verder uitrichten op deze transponder of moet ik de gene nemen die ik net handmatig heb ingevoerd.

Als die zenders van AStra 23.5 zijn ( dit kun je kontroleren bij Lyngsat.com) kun je die nemen , maar op die TP 11914 H zitten Omroep Gelderland e.d. , is uiteraard ook goed .

 

edit , zie net je foto 

 

Op die TP zit Noe TV , je zit goed !! die verlies je niet zo gauw bij het draaien , gebruik die TP maar .

Nu op max signaal zien te krijgen 

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben nu constant aan het draaien van links naar rechts. Boven en beneden, maar krijg het niet voor elkaar om de astra 3 te vinden. Signaal komt niet boven de 5% met een enkele uitschieter naar 7%. Wat een gedoe allemaal zeg.

 

Edit zie net pas jou bericht weer van noe tv. Die ben ik nu ook weer kwijt omdat ik ben gaan draaien. Goed ik zal nu weer op deze transponder gaan draaien dan

aangepast door dennis118
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de mast van je schotel waterpas staat en je de schotel goed uitricht en de skwew van de lnb optimaal instelt zou je op Astra 1 en Astra 3 goede ontvangst moeten hebben.

 

De voorwaarde is dat je de juiste duo-lnb op de juiste maat schotel monteert.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 3 heb ik nu gewoon goed ontvangst op. Alleen astra 1 helemaal niet. Alle transponders om het complete nederlandsecanaal + pakket binnen te halen staan nu gewoon ook in mijn transponder lijst. Echter bij een scan krijg ik geen van de nederlandse zendrs te zien. Dus npo 1,2, 3 hd rtl 4,5,7, hd, fox eredivisie enz. Een handmatige scan op deze transponders helpt ook niet. Ik krijg dan alleen maar buitenlandse kanalen. Dus wat doe ik fout. Is de combinatie 19.2 en 23.5 een vereiste om het canaal + pakket te kunnen ontvangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een CI module in de Openbox zitten met daarin de CanDig. kaart ?

Staan de kanalen wel in de kanalenlijst maar heb je geen beeld ?

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de kaart zit erin en nee ik krijg een heleboel buitenlandse zenders sky bijv maar geen nederlandse zenders. op de sd zenders van npo 1,2,3. Rtl 4,5,7 na voor de rest geen van de andere nederlandse hd kanalen. Ze staan dus helemaal niet in mijn kanalenlijst. Ik krijg het ook niet voor elkaar om op zowel astra 1 en 3 tegelijk goed signaal te hebben. als ik op astra 3 goed signaal heb, dan heb ik op astra 1 niets, En andersom dus ook. Is het noodzakelijk dat ik ze beide ontvang, om het nederlandse pakket te kunnen bekijken?

 

Ik neem toch aan dat als ik op astra 3 scan ( met of zonder kaart) ik toch gewoon deze kanalen moet binnen krijgen. De kaart zorgt er toch alleen voor dat de kanalen geactiveerd worden en dat ik ze kan kijken?

 

Moet ik mogelijk nog wat doen met de power settings voor de lnb?

aangepast door dennis118
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...