Ga naar inhoud


kijken van hd zenders van canal +


dennis118

Aanbevolen berichten


dennis118 is van plan om een nieuwe decoder te kopen.

Zijn SD decoder wil hij vervangen door een HD decoder.

Koopt hij een M7 sat801 (te duur) of een Linux decoder met Pli (die zijn beter) dan heeft hij alleen zijn schotel een klein stukje te verdraaien van Astra 19.2 naar Astra 23.5

De kanalen lijst komt dan gewoon binnen via de Astra 23.5 satelliet en maakt de Astra 19.2 satelliet overbodig.

Aan de FTA zenders op 19.2 heeft hij geen behoefte dus dan is de Astra 23.5 voldoende voor dennis118.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Johan,dat is ook wat ik in gedachte had. Inmiddels heb ik de duo lnb gekocht welke geschikt is voor de astra 1 en 3 satelliet. Morgen ga ik een openbox s10 ophalen, zodat ik hd kan ontvangen.

 

Even voor de duidelijkheid, moet ik bij het plaatsen van de duo lnb nu nog mijn schotel draaien naar 23.5? Hij staat nu momenteel namelijk uitgericht op 19.2 astra 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de kop van de Astra 19,2 in de klem zet, dat hoef je de schotel niet te verdraaien. Het is echter beter de kop van de Astra 23,5 in de klem te zetten. Dan zul je de schotel ook iets naar het oosten moeten verdraaien.
Zie hier de instructie van CanalDigitaal: http://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/schotel-uitrichten/
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi. Kleur van de kaart is oranje. Inmiddels heb ik mijn nieuwe duo lnb geplaatst. De houder zit op de 23.5 lnb. Ik probeer hem nu af te stellen op de astra 3 satelliet, maar krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Ook astra 1 wordt niet meer ontvangen. Kunnen jullie met mij meekijken of mijn instellingen goed staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt dat je de Astra 23,5 niet gevonden krijgt. Transponder 10803H bestaat namelijk niet op de Astra 23,5. Je moet transponder 11739V instellen om de Astra 23,5 te vinden.
Verder zie ik staan diseqc 1.0 Port 1. Dat is niet goed. De Astra 23,5 moet op poort 2 staan en Astra 19,2 op poort 1.

Bedenk ook dat als de elevatie van de schotel voor de Astra 19,2 goed stond, de elevatie van de schotel voor de Astra 23,5 oost 1 graad lager ingesteld moet worden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor poort 1 zijn de instellingen goed, namelijk Astra1, maar hij moet Astra3 instellen op poort 2.

Begrijp ik goed, dat de instellingen wel goed staan zo en dat ik de poort alleen op 2 moet zetten dan. Of moet ik hem instellen zoals sprietje beschrijft, dus andere transponder en port 2.

 

Moet ik nog wat doen met de disecq 1.1 of heb ik die in het geheel niet nodig. Pff erg lastig allemaal zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even ter aanvulling sprietje, mijn vader is vanmorgen zo slim geweest om de schotel in zijn geheel van de muur te halen om de nieuwe lnb te plaatsen.Dus astra 1 moet ook opnieuw ingesteld worden. Ik heb de " hellingshoek" van de schotel ingesteld op het streepje van 30%. Is dat goed. Verder de lnb zoals beschreven op de site van canal +, middels de bijgeleverde mal, geplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

De elevatie instelling is afhankelijk waar je woont tot op 25km.
Dan is het nog maar de vraag of de mast helemaal zuiver verticaal staat. Dat kan ook makkelijk 1-2 graden afwijken.
Ook de elevatie aanduiding op de schotel kan 1-2 graden afwijken.
Niet zo handig dus van je vader. Kun je niet zien waar hij vastgezeten heeft, dan is het een stuk makkelijker.
Ook wat de richting van de schotel had het een stuk makkelijker gekund.
Als je de schotel van de Astra 19,2 naar de Astra 23,5 moet verdraaien, leg ik altijd een steel van een bezem of hark of iets dergelijks op de grond precies evenwijdig aan de lnb-arm als je van boven naar beneden kijkt. Dan weet je precies het uitgangspunt als je hem gaat verstellen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, niet erg handig, maar goed inmiddels de schotel weer even terug aangesloten op het oude kastje( omdat ik hier wat meer bekend ben met de instellingen) en gaan draaien. Inmiddels heb ik dus weer een goed signaal op de astra 1. Als ik nu dus voor de schotel sta welke kant moet ik dan op draaien voor de astra 3. Moet de schotel ook bog naar boven en beneden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...