Ga naar inhoud


kijken van hd zenders van canal +


dennis118

Aanbevolen berichten


Als je de 19,2 in de houder plaatst kun je de 23,5 vrij bewegen mist je de houder niet te vast aandraait natuurlijk

Je kunt de LNB dan als het ware met of tegen de klok indraaien terwijl je 19,2 positie van de LNB niet verandert.

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je misschien eens een foto plaatsen van de schotel en lnb?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi cees,

 

Ja dat denk ik wel, aangezien ik de astra op 19.2 wel perfect ontvang. Er zit in dat stuk wat er tussen zit niets meer of minder wat het zicht beperkt.

 

je zoekt de andere astra toch wel op de juiste plek he.

je schrijft dat er tussen niks zit wat het zicht belemmerd en daarbij denk ik dus tussen astra 19.2 en hotbird.

de astra 23 zit aan de andere kant van de astra 19.2

 

edje

 

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zoekt de andere astra toch wel op de juiste plek he.

je schrijft dat er tussen niks zit wat het zicht belemmerd en daarbij denk ik dus tussen astra 19.2 en hotbird.

de astra 23 zit aan de andere kant van de astra 19.2

 

edje

Als ik voor de schotel sta en ik draai naar links dan krijg ik dus signaal op 19.2 en hotbird. Draai ik naar rechts, dan ontvang ik geen enkel signaal, hoe ver ik ook draai.

 

Cees zal proberen zo een foto te maken. Denk dat je niet zoveel zal zien aangeziebln het al vrij donker is. Anders maak ik hem morgen en post hem dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als ik voor de schotel sta en ik draai naar links dan krijg ik dus signaal op 19.2 en hotbird. Draai ik naar rechts, dan ontvang ik geen enkel signaal, hoe ver ik ook draai."

 

denk dat je dan met je 23,5 LNB op 19 ,2 graden zit.

aangepast door Pegasso

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Staat de mast waterpas waar de schotel op gemonteerd zit?

Naast draaien zal je ook de hoogteverstelling iets moeten veranderen, Astra 3 staat 1 graad lager boven de horizon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik voor de schotel sta en ik draai naar links dan krijg ik dus signaal op 19.2 en hotbird.

 

Enne... heb je inmiddels ook de zilverfolie-test uit bericht #50 gedaan? Dat is de check of je de 19 oost ook met de LNB voor 19 oost ontvangt....

 

groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat de mast waterpas waar de schotel op gemonteerd zit?

Naast draaien zal je ook de hoogteverstelling iets moeten veranderen, Astra 3 staat 1 graad lager boven de horizon.

Ja deze heb ik waterpas afgesteld. Heb de fotos van de schotel hierboven gepost. Denk dat er niets anders op zit om morgen maar weer te gaan draaien naar links en rechts en in hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En je kijkt op 23 wel naar een bestaande transponder met bijvoorbeeld ongecodeerde regionale programma's?

11914.50 H  DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik voor de schotel sta en ik draai naar links dan krijg ik dus signaal op 19.2 en hotbird. Draai ik naar rechts, dan ontvang ik geen enkel signaal, hoe ver ik ook draai.

 

Cees zal proberen zo een foto te maken. Denk dat je niet zoveel zal zien aangeziebln het al vrij donker is. Anders maak ik hem morgen en post hem dan.

Pffft , het wil maar niet lukken hé , er is al zoveel geprobeerd , het zal toch niet zijn dat van je duo lnb de kop voor 23.5  niet helemaal goed is ?

Om die kop te testen kun je het volgende doen .

Als je beeld hebt op 19.2  zet dan je instelling voor astra 19.2 eens op port 2 , de duo lnb horizontaal en draai de schotel iets naar links als je ervoor staat .

Als de kop voor 23.5 goed is moet je op die manier weer beeld krijgen op 19.2 .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...