Ga naar inhoud


Problemen met Asus RT-N66U bij streamen via LAN


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

je zou eens kunnen kijken op je asus als je inlogt met telnet of er pakketjes gedropt worden.

 

 

ASUSWRT-Merlin RT-N66U_3.0.0.4 Tue Jan 20 17:12:32 UTC 2015
admin@asus:/tmp/home/root# ifconfig
br0        Link encap:Ethernet  HWaddr XX:XX:XX:XX:XX:XX
           inet addr:YYY.YYY.YYY.YYY  Bcast:YYY.YYY.YYY.255  Mask:255.255.255.0
           UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
           RX packets:201617 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
           TX packets:152069 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
           collisions:0 txqueuelen:0
           RX bytes:14131237 (13.4 MiB)  TX bytes:39774824 (37.9 MiB)

 

van mijn asus rt-n66u wordt slechts 1 switchpoort gebruikt, die gaat naar een hp procurve switch waar de rest van het netwerk aan hangt. Als jouw stream wordt onderbroken moet dat ergens vandaan komen.

 

Het feit dat jouw combi asus router en solo2 niet lekker werken hoeft niet noodzakelijkerwijs aan je asus te liggen, voor zover ik heb gelezen zijn er meer gebruikers die een solo2 hebben die problemen ondervinden met switches. Je zou kunnen proberen of je de nic van solo2 kan forceren op 100 FD of 1000 FD en eens kijken of dat helpt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dus betekent dit in theorie dat als ik een andere router, b.v. een Apple Airport Extreme, zou bestellen ik hetzelfde probleem zou kunnen ondervinden.

 

Misschien moet ik dat inderdaad wel doen en als dan inderdaad binnen een paar dagen hetzelfde probleem optreedt, stuur ik de router weer terug.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb net een test gedaan.

Een stream (één HD) gaat bedraad van de VU solo2 via een switch naar de ASUS RT-N66U.

Via de ASUS gaat het draadloos naar de laptop.

 

De stream wordt hier probleemloos afgespeeld.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jáááá Sjaak, dat ga ik onmiddellijk doen en dan gelijk zo'n super ET8000 kopen :lol:  :lol:  :lol:

 

Er is niets mis mee met de SOLO2 en zo lang ik niet zeker weet wat de ooraak is ga ik nog helemaal niets (ver)kopen.

Overigens is de ET8000 betreffende de afmetingen voor ons gebruik veel te groot.

 

Ik ga eerst maar weer 3 maanden naar Spanje en na terugkomst zie ik wel weer verder.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou eens kunnen kijken op je asus als je inlogt met telnet of er pakketjes gedropt worden.

 

@Wiz, ik zie dat jij via Merlin de Telnet sessie hebt uitgevoerd.

 

Kan het zijn dat in de standaard FW van de Asus router een Login via telnet niet beschikbaar is?

Zowel via de MacBook als Windows 10 TP lukt het mij niet, melding is 'Connect failed', dit zowel op poort 23 als 22.

 

Ik wilde namelijk kijken of tijdens het streamen en m.n. tijdens het optreden van de geschetste problemen iets te zien is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, telnet eens naar je SOLO2 en stel hem eens in op 100 MB/S. (commando: ethtool -s eth0 speed 100 duplex full autoneg off)

Probeer hierna nog eens te streamen.

 

Oorzaak hoef je zoals eerder gezegd is niet in je router te zoeken, maar aan de kant van de VU. Zodra er sprake is van een switch dan krijgen ze het lastig.

 

Of kun je hem anders eens zonder tussenkomst van een switch op je router aansluiten? Ben er van overtuigd dat het dan wel goed gaat.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wiz, ik zie dat jij via Merlin de Telnet sessie hebt uitgevoerd.

 

Kan het zijn dat in de standaard FW van de Asus router een Login via telnet niet beschikbaar is?

 

Ja, lekker stom, moet natuurlijk eerst de optie Telnet of Enable SSH op de router aanzetten.

Heb intussen ook de laatste versie Merlin geïnstalleerd en nu loopt een HD stream NPO1 HD via de Router naar mijn MacBook, mij benieuwen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, 

 

Of kun je hem anders eens zonder tussenkomst van een switch op je router aansluiten? Ben er van overtuigd dat het dan wel goed gaat.

 

Dat zou best weleens kunnen kloppen want zoals ik al eerder schreef verliep het streamen perfect toen ik de SOLO2 via een Cat5e UTP kabel direct op mijn MacBook had aangesloten.

Het begint erop te lijken dat ik inderdaad naar een Xtrend moet gaan kijken al zou ik dat niet zo leuk vinden want ben verder ontettend tevreden over de SOLO2.

Als de test die nu loopt, zie vorig bericht, weer problemen oplevert ga ik inderdaad de SOLO2 naar 100 Mb/s zetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke box heb je problemen met die stream dan? Die met openPLI, of met VTI 8.

 

Op mijn eigen box zijn mijn problemen sinds versie 8 van VTI grotendeels verdwenen. Tenminste, ik haal nu redelijke snelheden bij data overdracht. Streamen gebruik ik niet, dus geen ervaringen mee van voor en na versie 8.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op beiden, dus zowel op de laatste versie van OpenPli 4 als VTi 8.

 

Ik heb echter naar mijn mening geen problemen gehad met de snelheidsoverdracht van bestanden.

Tenminste als ik het kopiëren van 2Gb in 40 seconden als snel beschouw.

Dit vanaf mijn SOLO2 via de in de Asus router ingebouwde 1Gb LAN switch naar de MacBook.

 

Overigens, sinds ik vanmorgen op de router AsusWRT Merlin heb geïnstalleerd loopt een HD stream van NPO1 tot nu toe probleemloos.

Ik zal niet te vroeg juichen want dit heb ik weleens eerder ook ondervonden en daarna was het weer knudde.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ikzelf gebruik de john9527 versie van een oudere merlin. Dit omdat dat de laatste versie is waarbij je wifi adapter op het europese zendvermogen gezet kan worden. Alle nieuwere merlins zijn beperkt qua zendvermogen om in lijn te zijn met de fcc voor amerika.

 

Bijzondere aan de john9527 versie is dat alle security fixes worden gebackport zodat je up 2 date blijft qua security, en behalve minder vermogen zit er in nieuwere versies eigenlijk alleen maar gui verbeteringen en andere features waar ik niet op zit te wachten.

 

Voordat je nou je solo2 verkoopt en een xtrend koopt kan je ook eens proberen wat het effect is als je er een switch tussen zet. Een tplink gbit switch of een netgear kost je de kop niet en wellicht helpt dat met streamen.

 

Ik heb hier alleen een uno / duo2 en een ultimo en eigenlijk nooit problemen gehad met streamen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz bedankt.

Kan ik de John9527 versie gewoon via de gebruikelijke optie 'Firmware Upgrade' over de huidige Merlin overheen zetten?

Zo ja, bedoel je dan als laatste versie de John9527 versie-07 of een oudere versie van Merlin?

 

Ik heb ook een Netgear GS208 in gebruik, zal deze eens tussenzetten en kijken of dit een beter resultaat oplevert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja gewoon firmware update kiezen en dan naar de trx file browsen. Daarna een factory reset doen en al je instellingen er weer in zetten. Ik heb de 07 draaien hier, en dat gaat prima.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik moest even zoeken op het smallbuilder forum. Lees deze draad maar door. Als het goed is heb jij een slider van 0-100 bij de power output, en in de drivers die gebruikt worden in 3.0.0.4.376.49_5 wordt de output standaard beperkt. Als het prima werkt, niets aan doen. Maar goed, dat is eigenlijk een heel andere discussie dan waarom een solo2 niet zo lekker samen werkt met een asus rt-n66u :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja gewoon firmware update kiezen en dan naar de trx file browsen. Daarna een factory reset doen en al je instellingen er weer in zetten. Ik heb de 07 draaien hier, en dat gaat prima.

 

Nadat ik de John9527 versie op mijn Asus router had geïnstalleerd en de SOLO2 via een Cat5e UTP kabel op één van de 4 LAN poorten had aangesloten heb ik een RTL7 HD stream opgestart.

WiFi ws daarbij buiten bedrijf gesteld.

Deze liep een behoorlijke tijd goed, circa 30 á 45 minuten, dus beter als voordien maar na die tijd traden toch weer kleine haperingen op.

Zoals hiervoor ook al geschreven, lang niet meer zo intensief maar nog wel duidelijk aanwezig.

Nu draait een stream zonder de router ertussen, dus SOLO2 direct op de MacBook aangesloten.

 

Ik vraag me overigens af hoe groot de kans is dat het met een andere router, b.v. de Apple Airport Extreme, wel goed zou gaan.

Op zich heb ik deze router toch al op het oog omdat ik dan de veel snellere (AC) verbinding binnenshuis kan toepassen, dus waarschijnlijk ook beter streamen via WLAN.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...