Ga naar inhoud


Gewapende man eist zendtijd in Journaal


Amager95

Aanbevolen berichten

Tijdje geleden lag de NPO er ook al uit, toen door een stroomstoring.

Of men heeft er niet van geleerd of het kan technisch gezien blijkbaar niet ondervangen worden.

 

Veel mensen kletsen hier maar wat raak, informmeer je voordat je begint te schrijven.

Sinds een week of twee heeft de NPO een nieuwe generator en ook daar kan het mee mis gaan.

Bij tests werkt het  en op het moment surpreme loopt het dan toch mis.

Dat heet de wet van Murphy.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had Radio 1 aangezet, en daar werd tot mijn stomme verbazing gezegd dat ze vanaf een parkeerplaats op 30 km afstand van Hilversum aan het uitzenden (dwz presenteren) waren! Dat kan dus ook nog! "Het pand" hoeft niet zaligmakend te zijn, je moet gewoon tussen mediapark en zender een schakelstation hebben dat de knop kan omdraaien naar een alternatieve signaalbron. Of dat nu een noodstudio is of van mijn part een regionale omroep dat doet er niet toe. Dit was gewoon knullig van de eerste orde, ik kan me niet voorstellen dat de BBC of de Duitse publieke omroep zich door toedoen van een enkele halve gare zo urenlang zou laten gijzelen.

 

Bij de buren is het gras altijd groener.

Bovendien is de NPO via de 2e uitzendstraat gaan uitzenden.

Googel eens voordat je een conclusie trekt.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO 1 is wel de calamiteiten en rampenzender daarna pas de regionale zenders.

Nu was dus goed te zien dat er op een, niet eens noodzakelijk, moment iets mis ging en alles daardoor uitviel.

Voor de omroepdiensten is het na gisteravond goed om een intern "rampenplan" op te stellen om een volgende totale uitval te voorkomen. ;)

 

Er was geen totale uitval, NPO2, 3 en de thema kanalen waren gewoon in de lucht.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kon al snel zien dat dit geen echte terrorist is. Hij stond erbij met zijn "klapper-pistool" op zijn rug. Netjes gekleed voor de gelegenheid. Want ja, je komt tenslotte op de televisie !

 

Het komt meer voor dat eenzame personen in de belangstelling willen komen. Dat is ook zo bij brandstichtingen. En als het effect is wegge-ebt dan gaan ze zelf de politie bellen met tips.

 

Dacht eerst aan een studentengrap of het uittesten van de beveiliging. Voor 1 april is het natuurlijk nog veel te vroeg.

 

Met het oogmerk om in de belangstelling te komen is deze actie wel gelukt. 

 

Hoe ziet er een terrorist uit?.

Klapperpistool?, de politie zegt zelf dat het niet van echt te onderscheiden was.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag lees ik in de krant :

 

"Adequaat politieoptreden, geen adequate beveiliging"

 

Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum is tevreden over het snelle optreden van de politie die de dader binnen het kwartier kon overmeesteren. Dat is volgens hem het gevolg van afspraken over de verhoogde veiligheid die genomen zijn na de recente terreuraanslagen in Parijs.

Zowel de burgemeester als het gerecht en de politie zijn erg opgetogen over de erg snelle manier waarop de politie gewaarschuwd werd, ter plaatse is gekomen en de gijzelnemer kon overmeesteren. Er zijn bij de actie ook geen gewonden gevallen.

 

Echter staat dit in schril contrast met wat ik gisterenavond op de vrijgegeven beelden van de NOS heb gezien.

Eventjes dacht ik , ben ik nu aan het kijken naar een goedkope politie soap, in laatste instantie nog vlug aangekocht door HBO, of was het een stukje uit een ouderwets filmpje van "Comedy Capers". Ik zag een troepje agenten die ze van de straat hadden geplukt die juist werden teruggeroepen van een snelheids, of alcoholcontrole en een lokaal van een Nationale TV zender binnenstormden. Ik dacht bij mezelf , is dit het Nederlands interventieteam dat moet instaan voor het welzijn van tientallen landgenoten die op dat moment in het gebouw aanwezig waren ? In het gebouw was er sprake dat er explosieven waren geplaatst. Maar die mannen , waarvoor ik diep respect heb , komen gewoon in beeld zonder helm of wat dan ook als bescherming , ja enkel en kort vestje waar een kogel er gewoon los door kan schieten. Als die man een echt wapen heeft knalt die gewoon de eerste agent een kogel door het hoofd.

Dergelijke interventies heb ik de laatste weken en maanden reeds veel gezien. In geen enkel land heb ik een "bestorming" van een "gijzelaar" op deze amateuristische wijze zien gebeuren. Het feit dat een uur na de feiten het enkel ging om een 19-jarige student scheikunde uit het Nederlandse dorp Pijnacker doet er niks toe.

 

 

Wat heeft dat met de NPO te maken, daar kunnen zij toch niks aan doen?.

Daar voor moet je bij Opstelten en Teeven zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wat heeft dat met de NPO te maken, daar kunnen zij toch niks aan doen?.

Daar voor moet je bij Opstelten en Teeven zijn.

 

Emekli , ik had het niet over de NPO maar over de interventie van de politiediensten.

 

Ik denk dat de politie in Turkije met een dergelijk geval heel anders had opgetreden. ;)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was geen totale uitval, NPO2, 3 en de thema kanalen waren gewoon in de lucht.

 

U zult dat daar in Turkije niet hebben meegekregen maar Nederland 2 was weliswaar nog een vooraf opgenomen programma aan het uitzenden maar ging zo tegen een uur of negen voor een lange tijd op zwart.

 

En verder, moet ik steeds zelfcensuur toepassen door alles wat ik vind eerst op Google te gaan controleren of ik dat wel vinden mag? Ik heb geen idee wat men voor mechanieken gebruikt, ik weet alleen dat het uitermate dom is om alles vanuit één locatie te regelen omdat je het dan wel heel gemakkelijk maakt om de mediamacht te grijpen. Ik hoef niet eerst naar meneer Google te gaan om te kijken of ik die mening wel mag hebben. Dat is klinkklare onzin!

 

En ja, de themakanalen... hoeveel mensen kunnen dat überhaupt ontvangen? Zowel de kabelnetten als CanalDigitaal vinden Amerikaanse meuk tot het basispakket behoren en Nederlandse publieke themakanalen alleen als je honderd of meer zenders van ze wil kopen. En dan nog geeft/gaf CanalDigitaal lang niet alle themakanalen door. De enige reguliere zender die überhaupt nog met een programma te zien was was Nederland 3 en dat naar ik aanneem alleen maar omdat daar alles voorop was opgenomen zodat er niemand iets aan hoefde te doen. De politie had immers iedereen het pand uit gehaald. Dus ook op 3 geen info over wat er aan de hand was.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet er een terrorist uit?.

Klapperpistool?, de politie zegt zelf dat het niet van echt te onderscheiden was.

 

In ieder geval niet zo !

 

Was duidelijk een actie om aandacht te willen trekken.

 

De portier en de aanwezige camera man hadden dit ook wel in de gaten. Vandaar hun rustige reactie op het gedrag deze jongeman.

 

Kortom een geval van een "polder terrorist" uit Pijnacker. Nu ook niet direct een locatie van terrorisme.

 

En waarom heeft zo'n portier geen eenvoudige knop onder zijn bureau waar hij ongezien direct hulp mee kan oproepen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

U zult dat daar in Turkije niet hebben meegekregen maar Nederland 2 was weliswaar nog een vooraf opgenomen programma aan het uitzenden maar ging zo tegen een uur of negen voor een lange tijd op zwart.

 

En verder, moet ik steeds zelfcensuur toepassen door alles wat ik vind eerst op Google te gaan controleren of ik dat wel vinden mag? Ik heb geen idee wat men voor mechanieken gebruikt, ik weet alleen dat het uitermate dom is om alles vanuit één locatie te regelen omdat je het dan wel heel gemakkelijk maakt om de mediamacht te grijpen. Ik hoef niet eerst naar meneer Google te gaan om te kijken of ik die mening wel mag hebben. Dat is klinkklare onzin!

 

En ja, de themakanalen... hoeveel mensen kunnen dat überhaupt ontvangen? Zowel de kabelnetten als CanalDigitaal vinden Amerikaanse meuk tot het basispakket behoren en Nederlandse publieke themakanalen alleen als je honderd of meer zenders van ze wil kopen. En dan nog geeft/gaf CanalDigitaal lang niet alle themakanalen door. De enige reguliere zender die überhaupt nog met een programma te zien was was Nederland 3 en dat naar ik aanneem alleen maar omdat daar alles voorop was opgenomen zodat er niemand iets aan hoefde te doen. De politie had immers iedereen het pand uit gehaald. Dus ook op 3 geen info over wat er aan de hand was.

 

 

Wat je in de eerste zin zegt, heb ik niet meegekregen, heb om half tien mijn tijd, de HDD maar aan het werk gezet, genoeg opname's in voorraad.

 

Ik zeg dat mensen eens moeten googelen, omdat ze soms zomaar wat schrijven.

De informatie die ik heb, heb ik ook op moeten zoeken. Er zijn diverse sites die die daar voor zijn.

Ik weet niet of ik die hier mag noemen en doe het dus niet.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval niet zo !

 

Was duidelijk een actie om aandacht te willen trekken.

 

De portier en de aanwezige camera man hadden dit ook wel in de gaten. Vandaar hun rustige reactie op het gedrag deze jongeman.

 

Kortom een geval van een "polder terrorist" uit Pijnacker. Nu ook niet direct een locatie van terrorisme.

 

En waarom heeft zo'n portier geen eenvoudige knop onder zijn bureau waar hij ongezien direct hulp mee kan oproepen. 

 

Wat je schrijft staat toch los van wat de NPO daar mee aan moet.

Zij hebben gedaan wat nodig is en de portier en verder optreden van politie staat hier los van.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier even een overzicht van de NOS zelf, scheeld veel gezeur en geschrijf.

 

OVERZICHT

 

Goed gedaan, als anderen zich ook eens wat meer informeren, krijg je inderdaad geen gezeur.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOS Teletekst bericht:

 

Minister Opstelten vindt het niet aanvaardbaar dat de nationale publieke omroep op zwart gaat.Hij wil een onderzoek naar de back-up van NPO 1 als rampenzender. "We moeten kijken of het stevig genoeg is georganiseerd",zei Opstelten na de wekelijkse ministerraad.Wettelijk is vastgelegd dat bij een nationale ramp NPO 1 en NPO Radio 1 rampenzender zijn. De overheid kan via die rampenzenders de bevolking informeren. Gisteravond was meer dan een uur lang op NPO 1 alleen te lezen dat er door omstandigheden geen Journaal kon worden uitgezonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

NOS Teletekst bericht:

 

Minister Opstelten vindt het niet aanvaardbaar dat de nationale publieke omroep op zwart gaat.Hij wil een onderzoek naar de back-up van NPO 1 als rampenzender. "We moeten kijken of het stevig genoeg is georganiseerd",zei Opstelten na de wekelijkse ministerraad.Wettelijk is vastgelegd dat bij een nationale ramp NPO 1 en NPO Radio 1 rampenzender zijn. De overheid kan via die rampenzenders de bevolking informeren. Gisteravond was meer dan een uur lang op NPO 1 alleen te lezen dat er door omstandigheden geen Journaal kon worden uitgezonden.

Uit de voorgaande berichten kan je opmaken dat hij hier eventueel meeleest of ook een knipseldienst heeft die ook hier hun gegevens vandaan halen.

(zou het).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...