Ga naar inhoud


Gewapende man eist zendtijd in Journaal


Amager95

Aanbevolen berichten

Johan45 schreef op 29 Jan 2015 - 22:21: Johan45 schreef op 29 Jan 2015 - 22:21:

Een dubbele uitzend straat en dubbel personeel ...

Waarom komt nu opeens het woord bezuinigen bij mij op. ?

 

Ja bezuinigen op techniek kunnen ze wel daar nu nog de salarissen.  Blijkbaar stond NPO3 gewoon doorgeschakeld naar de KRO studio's dus dat liep gewoon verder.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik sta stomverbaasd wat de "je moet met je tijd meegaan" mentaliteit ons nu weer heeft gebracht. In mijn jonge jaren, eind zestiger jaren, werkte een goede vriend van mij als schakeltechnicus bij de omroep. Niet in Hilversum, maar bij de zendtoren in Lopik, van waaruit niet alleen de twee tv programma's uit Bussum en ik dacht ook Naarden (Hilversum was volgens mij hoofdzakelijk radio) niet alleen in de ether werden gezet maar vanwaar ook de steunzenders in de rest van Nederland werden aangestuurd.

 

Hij vertelde me o.a. dat ook via het Eurovisie systeem hij dagelijks mee kon kijken naar de programma's van de Duitse, Franse, Italiaanse enz. enz. kon kijken die daar binnenkwamen.

 

Maar het belangrijkste in deze context: dat dat schakelcentrum op elk moment als dat nodig was de verbinding met Bussum kon verbreken en er een verbinding met een andere locatie kon maken. Voor het geval er calamiteiten waren zoals een overval of een staatsgreep. Zo'n veiligheidssysteem was toen nog iets wat men belangrijk vond om te hebben hoewel er nooit publiekelijk over werd gesproken.

 

Nu hebben we kennelijk het ultieme in schaalvergroting bereikt door letterlijk alles in één gebouw weg te zetten zonder dat er nog iets kan worden gedaan als het mis gaat. Ongeveer net zo dom als het afschaffen van de laatste radiozender die in één klap nagenoeg het hele land kan bestrijken. Oer, echt oerdom!

 

Maar we blijven zogenaamd maar heel goed voorbereid zijn, we kakelen dagelijks over wat we allemaal doen om aanslagen te voorkomen. De hele avond één grote stroom zelfbevrediging, we zijn zo goed, we hebben het zo goed gedaan, enz. enz. Ander nieuws wordt verder totaal genegeerd, er is maar één onderwerp wat ons mag interesseren, het feit dat een kennelijk niet helemaal sporend jochie daar met een wapen is binnen is gedrongen.

 

Tja, dan praten ze over beveiliging, maar laten we eerlijk zijn: kennelijk betekent beveiliging bij ons dat ze alleen maar in staat zijn om volstrekt ongevaarlijke mensen buiten te houden. Zodra het echt gevaarlijk zou kunnen worden zijn ze tot niets in staat, mag je niet van hen verwachten dat ze qua beveiliging iets kunnen doen anders dan 1-1-2 bellen. Ik denk dat je dan maar beter kunt stellen dat er geen beveiliging aanwezig is. Mensen alleen maar kunnen beveiligen tegen lieden die op zich volstrekt ongevaarlijk zijn vind ik niet echt beveiliging, U wel?

 

En dan de waanzin om die gast de hele avond lang in beeld te brengen. Zodat een andere gek die ook bekend wil worden het ook eens gaat proberen zeker? Het liefst hadden ze zijn lijstje van eisen netjes willen voorlezen. Triest, zoveel behoefte aan sensatie. Dat iemand onder bedreiging zijn verhaal voor radio of tv wil kunnen voorlezen is in elk geval in de VS een aantal keren gebeurd, maar volgens mij ook elders. Uniek is alleen de wel erg dramatische manier waarop men hiermee om is gegaan.

 

Lessen? Zeer zeker. Allereerst, een schakelcentrum dat de zender direct los kan koppelen van het Mediapark. Niet alleen vanwege zo'n gestoorde figuur, maar wat doe je als er een gasexplosie, een brand of een andere calamiteit in dat Mediaperk gebeurt? Gewoon accepteren dat we een paar maanden geen normale publieke omroep meer zullen hebben? Da's toch te gek voor woorden!

 

Verder, zolang het nog niet mogelijk is om de oude situatie met minstens één schakelcentrum te herstellen, iets simpels als de installatie van enkele bomvrije c.q. kogeldichte deuren zodat de zenders nooit het doelwit kunnen worden van enigerlei vorm van overval omdat mensen in die beveiligde ruimte op elk moment dat het nodig is kunnen ingrijpen.

 

Hopelijk gaat men hier lessen van gaat leren. Een enkel centrum voor alle omroep activiteiten zonder fatsoenlijke backup of tweede locatie waar naar over geschakeld kan worden is pure dwaasheid. ook al zal het ongetwijfeld wel goedkoper zijn. Maar soms is goedkoop enorme duurkoop.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar baseer je dat toch allemaal op. Ik heb hier enkel een of ander schermpje gezien met "ogenblikje geduld aub"

Daarna kwam er weer beeld via een studio in Den Haag waar ze wat tekst en uitleg gaven en vervolgens een opname uitzonden van die gast. Hoe kom je erbij dat de verbinding niet verbroken kon worden?

En wat wil je toch met je beveiliging, als iemand out of the blue een wapen op je richt gaat geen enkel normaal denkend mens de held uithangen. Vroeger niet, nu ook niet!

 

Tijdje terug is in  Smilde ook een radiotoren omgevallen na een brandje... heeft meen ik een jaar geduurd voordat alle radio zenders weer als vanouds te ontvangen waren.

 

Misschien moeten we het onvermijdelijke maar gewoon accepteren. Al het normale gewoon doen en accepteren dat shit happens: Ik heb er geen enkele behoefte aan om nog meer schijnveiligheid te financieren. 100% veilig bestaat niet!

 

Het was in elk geval geen saai en gezapig tv avondje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje geleden lag de NPO er ook al uit, toen door een stroomstoring.

Of men heeft er niet van geleerd of het kan technisch gezien blijkbaar niet ondervangen worden.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje geleden lag de NPO er ook al uit, toen door een stroomstoring.

Of men heeft er niet van geleerd of het kan technisch gezien blijkbaar niet ondervangen worden.

 

Shit Happens: 40 minuten omdat Mediapark de noodaggregaten getest wilden hebben. Die werkten dus niet, netspanning was er op verzoek afgehaald door Liander en dan duurt het even voordat alle computer systemen weer opgestart zijn. De omroepen zelf wisten niet eens dat er getest zou worden(!)

Pure knulligheid dat ze dat niet 's nachts testen ofzo... Hoewel het was 23:00 dus de kleine kinders lagen al te maffen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerminste wat ze hadden kunnen doen is het geluid van Radio 1 waarop wel doorlopend werd verteld wat er aan de gang was onder het Nederland 1 beeld te plaatsen zodat mensen wisten waar het om ging. Nederland 2 ging na afloop van hun programma zelfs gewoon op zwart zonder enigerlei vorm van beeld of uitleg. Ik denk toch niet dat je hier kunt spreken van een "de zaak onder controle hebben".

 

Nee, veel fraaie woorden maar in werkelijkheid een totale puinhoop die een aantal uren duurde, alleen maar omdat een gestoorde jonge man met een speelgoedpistooltje naar binnen kon. Ik kan me niet echt voorstellen dat dat in de ons omringende landen zich zo zou hebben afgespeeld, maar zeker weten zullen we dat natuurlijk nooit.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO 1 is wel de calamiteiten en rampenzender daarna pas de regionale zenders.
Nu was dus goed te zien dat er op een, niet eens noodzakelijk, moment iets mis ging en alles daardoor uitviel.
Voor de omroepdiensten is het na gisteravond goed om een intern "rampenplan" op te stellen om een volgende totale uitval te voorkomen. ;)

post-51681-0-90180600-1422597540.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het allerminste wat ze hadden kunnen doen is het geluid van Radio 1 waarop wel doorlopend werd verteld wat er aan de gang was onder het Nederland 1 beeld te plaatsen zodat mensen wisten waar het om ging.

 

En wie gaat dat doen als er geen mensen meer in het pand zijn?

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie gaat dat doen als er geen mensen meer in het pand zijn?

 

Ik had Radio 1 aangezet, en daar werd tot mijn stomme verbazing gezegd dat ze vanaf een parkeerplaats op 30 km afstand van Hilversum aan het uitzenden (dwz presenteren) waren! Dat kan dus ook nog! "Het pand" hoeft niet zaligmakend te zijn, je moet gewoon tussen mediapark en zender een schakelstation hebben dat de knop kan omdraaien naar een alternatieve signaalbron. Of dat nu een noodstudio is of van mijn part een regionale omroep dat doet er niet toe. Dit was gewoon knullig van de eerste orde, ik kan me niet voorstellen dat de BBC of de Duitse publieke omroep zich door toedoen van een enkele halve gare zo urenlang zou laten gijzelen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kon al snel zien dat dit geen echte terrorist is. Hij stond erbij met zijn "klapper-pistool" op zijn rug. Netjes gekleed voor de gelegenheid. Want ja, je komt tenslotte op de televisie !

Het komt meer voor dat eenzame personen in de belangstelling willen komen. Dat is ook zo bij brandstichtingen. En als het effect is wegge-ebt dan gaan ze zelf de politie bellen met tips.

Dacht eerst aan een studentengrap of het uittesten van de beveiliging. Voor 1 april is het natuurlijk nog veel te vroeg.

Met het oogmerk om in de belangstelling te komen is deze actie wel gelukt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag lees ik in de krant :

 

"Adequaat politieoptreden, geen adequate beveiliging"

Burgemeester Pieter Broertjes van Hilversum is tevreden over het snelle optreden van de politie die de dader binnen het kwartier kon overmeesteren. Dat is volgens hem het gevolg van afspraken over de verhoogde veiligheid die genomen zijn na de recente terreuraanslagen in Parijs.
Zowel de burgemeester als het gerecht en de politie zijn erg opgetogen over de erg snelle manier waarop de politie gewaarschuwd werd, ter plaatse is gekomen en de gijzelnemer kon overmeesteren. Er zijn bij de actie ook geen gewonden gevallen.


Echter staat dit in schril contrast met wat ik gisterenavond op de vrijgegeven beelden van de NOS heb gezien.
Eventjes dacht ik , ben ik nu aan het kijken naar een goedkope politie soap, in laatste instantie nog vlug aangekocht door HBO, of was het een stukje uit een ouderwets filmpje van "Comedy Capers". Ik zag een troepje agenten die ze van de straat hadden geplukt die juist werden teruggeroepen van een snelheids, of alcoholcontrole en een lokaal van een Nationale TV zender binnenstormden. Ik dacht bij mezelf , is dit het Nederlands interventieteam dat moet instaan voor het welzijn van tientallen landgenoten die op dat moment in het gebouw aanwezig waren ? In het gebouw was er sprake dat er explosieven waren geplaatst. Maar die mannen , waarvoor ik diep respect heb , komen gewoon in beeld zonder helm of wat dan ook als bescherming , ja enkel en kort vestje waar een kogel er gewoon los door kan schieten. Als die man een echt wapen heeft knalt die gewoon de eerste agent een kogel door het hoofd.
Dergelijke interventies heb ik de laatste weken en maanden reeds veel gezien. In geen enkel land heb ik een "bestorming" van een "gijzelaar" op deze amateuristische wijze zien gebeuren. Het feit dat een uur na de feiten het enkel ging om een 19-jarige student scheikunde uit het Nederlandse dorp Pijnacker doet er niks toe.
 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

doe nu niet zo laatdunkend over de Politie en de speciale brigades...

dat wat jij ervan ziet, is wellicht maar 1% zoals de ijsberg op zee

van diens activiteiten en haar inschattingsvermogen zijn we afhankelijk als veilig levende nederlanders.

 

het enige wat men kan schrijven is in retrospect; opnieuw worden we relatief opgewonden en paranoia

en dan willen enkelen ook nog weten wat dat voor jongeman was, pfff zand erover.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met Crasy sat eens in deze.

Het arrestatie team kwam bij mij amateuristisch over. (een paar in de haast opgetrommelde cowboys)

Had er geen 19 jarige uilskuiken gestaan maar een opgeleide en getrainde  terrorist met gevecht ervaring dan was het nog slecht afgelopen met het arrestatie team.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...