Ga naar inhoud


sateliet signaal splitter


forrest

Aanbevolen berichten

Hallo forum ik heb een vraag.ik heb het forum goed doorgelezen maar wou het nu eens zeker weten van de expers. wat ik graag wil doen is dit.ik heb mij een tv op de slaapkamer geplaats, nu wou ik graag het signaal van de schotel ook daar hebben. ik heb de kabel al naar de woonkamer, dat is ok. als ikm nu nog een apparte kabel moet trekken naar de slaapkamer heb ik 30 meter kabel nodig.  als ik nu ??? als dat functioneert??? een splitter in de woonkamer op de meur maak en de kabel dus splits dan spaar ik een hoop werk en veel meters kabel. ik heb in de woonkamer een extrend 6500 staan en in de slaapkamer de ontvanger van canaal digitaal. als ik in de slaapkamer tv ga kijken is in de woonkamer dus niets meer aan, ook zet ik de spaning van de alle aperatuur uit, dus is niets meer waar spaning op zit.  sorry is een gewoonte, heb ik a;tyd al zo gedaan.  mijn vraag is dus is het mogelijk wat ik zou willen doen.     bij voorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Met een splitter heb je op slechts een ontvanger vrije keuze van zenders, de andere ontvanger wordt beperkt door de zenderkeuze van de eerste ontvanger.

 

Verder is het af te raden om de ingangen van ontvangers met elkaar door te verbinden, er staat spanning op!

Canaldigitaal ontvangers staan niet echt uit, tenzij je de netstekker uit het stopcontact trekt.

Je hoeft je slechts een keer te vergissen en je hebt kans op een defecte ontvanger.

 

Neem dan een sat-priority switch die als een keuzeschakelaar werkt.

http://www.johansson.be/en/products/CAT/DIS/DOTH/9337.html

Veel beter is om eenvoudig een keer de moeite te nemen en vanaf de antenne een 2e kabel te trekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Ben.


Als je de ontvangers inderdaad toch nooit gelijktijdig aan hebt, dan kun je een splitter gebruiken. Let wel op dat die een DC-pass heeft zoals in de bijlage is aangegeven. Bedenk wel dat een goede splitter al 5,5dB verlies geeft, zie: http://www.triax.com/FindProduct/ProductDetails.aspx?product={EF0D17E7-B6BB-4956-85C6-1BA3D6AC5747}#pdf
 

En zoals je ziet kan de voedingsspanning niet terug naar de andere ontvanger waardoor beschadiging uitgesloten is.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En zoals je ziet kan de voedingsspanning niet terug naar de andere ontvanger waardoor beschadiging uitgesloten is.

Sprietje, waar lijdt jij dat uit af?

 

Uit de PDF haal ik het volgende:

 

Power pass

    DC all outputs

DC throughpass

    Out/In max. 500 mA

 

Zit er misschien een sperdiode in de dc verbinding?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat verklaart de werking.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo heren van het forum. ik bedank mij heel hartelijk voor de reacties op mijn vraag aan u. ik denk dat ik het wel weet nu ik de reacties allemaal heel goed heb doorgelezen. voor alle zekerheid ga ik het risico niet aan dat ik een defecte ontvanger heb. en dan ook nog mischien wel veel signaal verlies. nou dan maar meer werk. nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 voor alle zekerheid ga ik het risico niet aan dat ik een defecte ontvanger heb. en dan ook nog mischien wel veel signaal verlies.

 

Voorzichtigheid is niet verkeerd.

Maar de sat-splitters en sat-priority-switches zijn wel precies voor het doel gemaakt dat jij beschrijft, dus echt bang hoef je niet te zijn. De priority switch heeft mijn voorkeur; die biedt net wat meer functionaliteit dan de splitter in een situatie als de jouwe. Op een ander forum las ik van iemand, die er zelfs 3 achter elkaar had (voor 4 ontvangers), en dat ging zonder problemen. Als je schotel groot genoeg is en je daarmee dus genoeg 'reserve' hebt, dan is een beetje signaal-verlies niet erg, en doet zo'n switch het prima.

 

Voor de zekerheid: Wel altijd spanning van het apparaat af, als je F-connectors los of vast schroeft.

 

groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ceesv schreef: de ontvangers van tvv en cd staan nooit uit tenzij je er speciale dingen mee doet zoals de spanning er af halen. Bovenstaande oplossingen gaan dus alleen werken als de cd decoder spanningsloos gezet wordt als hij niet gebruikt wordt. Bij vergetelheid krijg je problemen, misschien moet je proberen een splitter om te bouwen met een gewoon schakelaartje zodat er nooit meer dan 1 decoder aan de LNB hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar voor een paar euro meer heb je een 2e coax kabel getrokken en is je probleem opgelost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...