Ga naar inhoud


gratis zenders zonder smartcard?


Lizanne
Ga naar oplossing Opgelost door Marc-Sim,

Aanbevolen berichten

Beste,

 

ik heb een snipe satteliet die astra 1, 2, 3 en hotbird goed ontvangt en een decoder sat801 M7 maar nog geen smartcard. Is het mogelijk om gratis zenders te ontvangen en zo ja hoe? en met welke satteliet?

 

Als het mogelijk is om bv BVN te ontvangen wil ik voorlopig nog geen smartcard en abonnement aanschaffen.

 

 

bedankt

 

Annelies

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


M7 bakje werkt niet zonder kaart

Toch wel met een oude kaart ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Eerst een Seca kaartje in het slot. Pas daarna kun je scannen. Eerst even de Diseqc instellen voor de correcte satellietinstallatie. Dan scannen.... BVN en heel veel Duitsers en Engelsen zijn prima te ontvangen zonder kaart....

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha...

dus een waarschuwing is hier op zijn plaats

 

de decoder sat801 M7 is paired aan een smart card in de kaartlezer om FTA zenders te ontvangen

 

hoe vreemd is dat dan?

 

Dat soort sat-receivers moest verboden worden <> of wel alles moet per firmware vrij te ontvangen zijn welke ook als FTA op satelliet ontvangen kan worden

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt paired aan een unieke kaart , maar wel aan een can.Dig. kaart .

Deze mag verlopen zijn of zelfs een oude seca kaart , ook een Gold- of Funkaart met een bepaalde file erop voldoet .

 Bij de Philips 6062 en de 7072 ontvangers moest de kaart er ook in ztten voor de FTA zenders .

Ik wilde kijken of dat nog zo was maar heb niet meer van dat oude spul , wel een nieuw uit de doos een denson SD .

Deze had wel een kaart nodig om de Fast scan te doen maar daarna kon BVN en de BBC e.d. bekeken worden zonder kaart .

 

Edit : deze Denson heeft ook in het menu : Geavanceerde instellingen , daarmee kun je zonder kaart wel een normale scan doen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje afhankelijk van wat de gebruiker wil.. Als er nooit gecodeerde zenders bekeken hoeven te worden had de TS beter gewoon een FTA bakje kunnen kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Wat een onnozele opmerkingen hier boven - De sat801 werkt ook gewoon zonder Card - "Out of the box" kies je "taal" en nadien één van de 3 providers CD/TV-VL/Télésat + keuze HD of SD lijst - 1ste voorwaarde is dat Astra 19.2 via Diseqc 1 verbonden is, of zonder Diseqc gericht is op de 19.2 - als dat lukt zet je nadien het toestel in Standby waarna na +/- 10min. er een Update geladen wordt (die van  2014) met o.m. Auto-Diseqc en de mogelijkheid om ook enkel via Astra 23.5 Updates/zenderlijst binnen te halen.....    

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen voor de antwoorden.

Helaas zitten er heel wat tegenstrijdigheden in dus ik ga proberen nog eens alles te verduidelijken met foto's etc :-).

 

Als satelliet heb ik de volgende:

 

- De Selfsat Snipe

 

Om deze te bedienen heb ik dit bakje:

 

- Los bediendeel, controller voor de snipe en de snipe dome.

 

Hier heb ik dan ook de keuze voor Astra 1 en 3 mee gemaakt om gratis BVN te kunnen zien.

 

Dan gaat dat 'bakje' naar mijn satelliet ontvanger = Sat801 M7

 

 

Via de SAt801 M7 heb ik dan een HDMI verbinding naar de tv.

 

Is er iets wat ik fout gedaan heb met de connectie misschien?

Want dan komt als ik de Sat801 M7 opzet een melding van Taalkeuze etc maar ik weet niet wat ik nu verder moet doen om de gratis zenders te zoeken. Door op allerlei knopjes te duwen kwam ik uit bij : no channels found :-) maar misschien heb ik wel niet de juiste volgorde van knopjes op mijn Sat801 M7 ingeduwd (want ik snap niet al te veel van dit toestel moet ik eerlijk toegeven).

 

nogmaals bedankt voor alle reacties en hulp!

aangepast door ceesv
3 x link naar webshop verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Lizanne,

 

Beste zou zijn om uw SAT801 bij een dealer/kennis eenmalig aan te sluiten op een goed werkende satelliet-schotel teneinde een propere zenderlijst in te laden - Nadien kan u verder uitzoeken hoe het echt moet met de Snipe - Daar u momenteel geen ontvangst heeft op Astra 19.2 lukt het niet om verder te geraken in het scan-menu (No Channels found)

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marc-SIm: bedankt voor je antwoord. De satelliet leek nochtans wel ontvangst te hebben met Astra 1 (is dit hetzelfde als Astra 19.2? :-)) maar als ik dan probeerde te scannen was de kwaliteit inderdaad wel slecht 12% ofzoiets en dan ook no channels found...

 

Met een smart card scannen gaat volgens u dan ook niet echt veel verhelpen, correct?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smartcard heeft er (voorlopig) niets mee te maken, deze dient enkel om gecodeerde zenders te kunnen bekijken - U heeft een ontvangst probleem - Probeer het eerst op een goed werkende schotel - Succes !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...