Ga naar inhoud


Astra 3 in Zuid Spanje


grondstof

Aanbevolen berichten

Voor de mensen die naar echt zuidelijke locaties gaan is canaldigitaal geen oplossing als de Astra 1 wordt verlaten.

Hier in Fuengirola is Astra 3 door mij niet gevonden met een schotel die op Astra 1 signalen van 100% geeft op de Nederandse SD zenders.

Dan moet het via internet ontvangen gaan worden maar helaas krijg je daar vaak de melding op dat je geen rechten hebt op de NPO zenders vanwege je locatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Je zal de schotel ook moeten uitrichten op Astra 3, dan heb je in Fuengirola een probleemloze ontvangst van de Nederlandse zenders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-47576-0-77722700-1423953497_thumb.jpg

 

Deze schotel heb ik tot mijn beschikking, is ongeveer 90 breed en 100 hoog.

Zou ik hier Astra3 in Fuengirola dan moeten kunnen ontvangen?

Ik heb het afgelopen week geprobeerd maar mijn analoge metertje liet het afweten.

Hij slingerde op Astra 1 van nul naar max de hele tijd, de schotel op 38.3 graden en draaiend afzoeken gaf geen uitslag op de plek waar ik Astra 3 behoorde tevinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste grondstof

Ik zou er eerst maar eens een Inverto Black Ultra op zetten. Dan ontvang je al een heel stuk beter. Die kost in Nederland maar €7,50.
Voor de Astra 19,2 moet de elevatie van de schotel op 40,7 graden staan en de skew van de lnb op 21 graden.
Voor de Astra 23,5 moet de elevatie van de schotel op 38,3 graden staan en de skew van de lnb op 25 graden.
Ontvang je de Astra 19,2 op dit moment goed, dan moet de elevatie dus 2,4 graden lager ingesteld worden om de Astra 23,5 te ontvangen.
Uitrichten op de Astra 23,5 gaat perfect met de zon. Laat maar weten wanneer je dat van plan bent en dan geef ik je de exacte tijd wel door.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje, bedankt voor je snelle reactie, ik zal het morgen ochtend rond de klok van 12 willen doen dan, later op de dag staat de zon teveel aan de zijkant van de schotel denk ik zelf.

Ik heb hier nog wel een andere LNB liggen welke ik eerder op een 35cm schoteltje gebruikte, dat is een Smart Titanium.

Is die LNB beter dan de LNB die nu op de schotel gemonteerd zit? De grote schotel werd eerder door iemand op Astra 2 gebruikt voor  BBC,  ITV enz. gebruikt maar is sinds vorig jaar niet meer in gebruik geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Open hiervoor even een eigen topic,

aangepast door ceesv
verplaatst en bijdragen samengevoegd,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, ik vroeg dus of de Smart Titanium een betere LNB is dan de LNB welke nu op die schotel zit een vroeger voor Astra 2 gebruikt werd.

Hier in mijn appartement heb ik namelijk nog zo een Smart liggen en de door jou aangeraden Inverto Black Ultra heb ik niet zo snel voor handen hier.

N.B de hier afgebeelde ArchSat hangt in Nederland en niet hier in Spanje dus.

aangepast door grondstof
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het uitrichten van de schotel op de Astra 23,5, ga je als volgt te werk:
Plak schilderstape (of iets dergelijks) van precies boven de schotel tot midden over de lnb. Het midden boven van de schotel vindt je door even een lineaaltje hotizontaal boven op de schotel te plaatsen, het raakpunt is het midden, zie de afbeelding.
De zon staat morgen precies in de richting van de Astra 23,5 om 09:08uur.
Dus draai de klembouten van de schotel van te voren een beetje los zodat je de schotel kunt verdraaien en draai hem om 09:08uur zo, dat de schaduw van het plakband precies over het midden van de lnb-arm loopt. Nu ontvang je de Astra 23,5.

Ach, de Smart Titanium zal niet zo veel verschil maken met de lnb die er nu op zit.
 

post-60869-0-46151500-1424011014_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

, ik heb pas een 25jaar schotel ervaring

Zou zo maar kunnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...