Ga naar inhoud


1 schotel, meerdere ontvangers, beste opstelling


fingie

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Quad lnb's gebruikt i.p.v. quattro lnb's?

 

Staat de 22 kHz van je ontvanger aan voor de hoge band? (universele LNB)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Quad lnb's gebruikt i.p.v. quattro lnb's?

 

Staat de 22 kHz van je ontvanger aan voor de hoge band? (universele LNB)

 

Ja, het zijn quattro LNB's (Venton EXL-Q)

 

Ik heb hier 2 ontvangers, een Vu Ultimo met 2 sat tuners en een UNO met 1 tuner. Op beide ontvangers geen signaal op deze zenders. In de Utlimo heb ik tuner a op standaard diseqc A/B/C/D met "stel de spanning en 22 kHz optie in" op ja. Op tuner B heb ik handmatig eea geprobeerd in te stellen. Op de Uno staat de instelling gelijk aan tuner A van de Ultimo. Op beide ontvangers is het resultaat gelijk: geen beeld op de genoemde zenders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo staat hij bij mij

 

post-41606-0-87575300-1451508144.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo staat het bij mij ook (op 2 van de 3 tuners). Enige verschil is dat bij poort 4 niets aangesloten staat, maar dat klopt aangezien ik maar 3 lnbs heb.

 

In de documentatie van de multiswitch kan ik niets vinden, maar zie ook geen enkele insteloptie behalve actief/passief voor de terrestial aansluiting, die ik ook niet gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen verwisselde kabels (VL/HL/VH/HH) tussen LNBs en multischakelaar?

 

Heb je ook gecontroleerd of je ontvangst hebt ZONDER de multischakelaar ertussen, op 1 of meer van de vier kwadranten van je extra LNBs?

 

Het lijkt wel Raden Maar...,. zoveel zoekrichtingen zijn er mogelijk hier!

Schoteluitrichting, multiswitchaansluiting, receiverinstellingen, waar wil je beginnen?

Dan graag goed beschrijven wat je precies gedaan hebt. Fotoos bijplaatsen wil ook vaak flink helpen, dan zien wij waarschijnlijk sneller wat er aan de hand is!

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toch wel de juiste kwadranten goed op elkaar aangesloten.

Op de lnb staat aangegeven:
LH = Laag Horizontaal
HH = Hoog Horizontaal
HV = Hoog Verticaal
LV = Laag Verticaal

Op de multiswitch staat 3x aangegeven van links naar rechts:
HL = Horizontaal Laag
VL = Verticaal Laag
HH = Horizontaal Hoog
VH = Verticaal Hoog

De letters staan dus juist in een andere volgorde
 

post-60869-0-37517300-1451521676_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk, het is gelukt! Wat bleek, een deel van de kabels zat toch in verkeerde volgorde aangesloten op de switch  :blush: . Ik had alle kabels netjes een kleurtje gegeven met tape zodat ik aan 2 kanten kan zien welke kabel wat is. Vervolgens heb ik de LNB's op de schotel gezet en daarna de kabels aangesloten. Daarbij niet denken aan dat de links dan rechts wordt en rechts links... Dus, LH was verwisseld met HV en andersom en HH met LV en andersom.

 

Ik heb enkel gecontroleerd of de volgorde op de LNB's correct was ten opzichtte van de LNB voor Astra 23,5. Die volgorde klopte, maar dat was logisch aangezien ik daar eerst de kabels gedaan heb (en erop geschreven heb welke kabel wat is) en later pas de kleurstickers erop heb geplakt... Die zat dus goed en de rest niet al leek het wel zo. Stomme fout waar ik 3 dagen mee bezig geweest ben...

 

Maar, gelukkig werkt nu alles en hoef ik het dak niet meer op (hiervoor).

 

En, ik weet nu ook dat de muurdozen inderdaad 2 losse tuners individueel van signaal kunnen voorzien. Voor het eerst heb ik nu ontvangers daarop kunnen aansluiten en dat werkt goed. Dat was nog een vrees van mij aangezien de aannemer die de boel aangelegd heeft wel meer zaken verkeerd/onlogisch heeft gedaan...

 

Iedereen in ieder geval hartelijk dank voor de info, het meedenken en de tips!

aangepast door fingie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...