Ga naar inhoud


VU+SOLO 2 openpli werkt mediaspeler niet meer bij update


Ritchie30

Aanbevolen berichten

Vandaag updat gedaan voor VU+Solo 2 de nieuwe openpli nu ik filmpjes wil kijken vanop mijn usb heb ik alleen geluid en zwart beeld voor de update deed die dat goed heb gene backup gemaakt omdat ik niet wist hoe ik dit kan doen. Is er een oplossing deze terug te zetten naar vorige versie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geloof dat dat daar mee problemen mee waren de enige manier om het op te lossen is door opnieuw te flashen.

Als je de autoback up aanzet dan scheelt dat een hoop gedoe als je opnieuw flashed.

dan is het gewoon de stick erin flashen en hij doet het weer.

(Menu, Applicaties, AutoBackup, instellen door ‘Maak Autoinstallbestand’ op ‘aan’ te zetten en dan de gele toets (handmatig)
in te drukken.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

het image dat je vandaag op de Openpli website voor jouw type VU+ kunt vinden moet je MANUEEL per USB stick flashen

een online update gaat niet... (de afhankelijkheden zijn daarvoor te verschillend)

 

dus maak je een backup van settings en plugins

en flashed via usb stick

als die dan weer loopt zet e de settings en plugins terug...

 

capisch ? :grin:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het image dat je vandaag op de Openpli website voor jouw type VU+ kunt vinden moet je MANUEEL per USB stick flashen

een online update gaat niet... (de afhankelijkheden zijn daarvoor te verschillend)

 

dus maak je een backup van settings en plugins

en flashed via usb stick

als die dan weer loopt zet e de settings en plugins terug...

 

capisch ? :grin:

Dank je via hier zie ik het http://openpli.org/download/vu+/vusolo2/neem de vorige en dan zou het ok moeten zijn denk ik.. Hartelijk dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarom had je ook eerst even een back upje moeten maken, maar niks aan de hand je moet gewoon alles weer opnieuw installeren, een beetje geduld hebben, geen stress wij kunnen je hier verder helpen

 

te beginnen zul je een internet aansluiting moeten hebben, de vraag hier is heb je wifi of heb je gewoon een een internet stekker in je tuner?

omdat je nu geen kanalen lijst hebt wil ik ook graag weten heeft de tuner na het opnieuw opstarten ook gevraagd om de basisstappen te installeren? neem aan van wel als dat het geval is, ik kan wel even een stappen plan voor je maken als dat nog niet ergens is maar dan moet ik eerst vanavond thuis zijn want ik weet het zo niet uit het hoofd

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

tijdens de setup wizard van een nieuw image dat net geflashed is kun je meestal kiezen voor een manuele of automatische scan van de ingestelde tuners

 

OF je slaat dat inderdaad allemaal over en herstelt je eigen backup

maar ook redelijk snel ben je door de settings uit de feed (software beheer) te laden

 

op Openpli staan in het software beheer meerdere settings voor CDS en TVV zenderlijsten

alsook de opties voor een fastscan.

 

maar of je nu de twee tuners van de vU+ tijdens de install wizard na flashen hebt ingesteld is nummer een om te weten

dus menu

instellingen

systeem

tuner configuratie

wat heb je daar gekozen?

 

het kost enkel meer tijd als je dat niet vaker hebt geoefend, het komt altijd in orde.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoeveel lnb´s heb je op je schotel en wat ontvang je?

je hebt 23,5 voor Vlaanderen, heb je ook duitsland, Engeland en Italie normaal gesproken ( dat is mocht je 4 lnb´s op je satelliet hebben)

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...