Ga naar inhoud


VTi skin met gedetailleerde zender info


ejdv

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al sinds enige jaren Vu+ receivers met VTi erop en heb zaterdag mijn Dreambox 7020HD vervangen door een 
Vu+ Uno 4K SE.
Ik heb VTi15 erop gezet en heb een vraag m.b.t. de beschikbare skins.


Ben op zoek naar een skin waar ik de zender details kan zien, zoals positie, frequentie, H/V, symbol rate en FEC.

 

Ik heb gisteren de gehele avond alle beschikbare skins (welke te downloaden zijn via VTi) en alle extra opties (de pro functies of skinable parts) bekeken, maar kon er geen een vinden die deze info kon weergeven.

Bij de Dreambox was dat standaard (of gewoon geluk gehad dat de gebruikte skin het had).

 

Heeft of weet iemand een skin die dit in zich heeft of het makkelijk laat configureren ?

Deze extra info is nuttig ivm met een probleem dat ik heb met bepaalde zenders (zal daarvoor later een aparte topic voor starten).

Op de Dreambox waren trouwens SNR, AGC en BER te zien, op de VTi skin heb ik tot nu toe slechts SNR en AGC gezien, terwijl de BER info wellicht het beste is om te weten.

 

Alvast bedankt,

 

ejdv

 

 
aangepast door ejdv
Extra info
Dreambox 7020HD [ 2x DVB-S2 (BCM4505) - SAMSUNG HD204UI - Enigma Version : Release 4.0.0 - OE2.0 - Image: Image - Experimental 2013-09-03 - Enigma2 : 2013-10-01-tarball ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Misschien is het een optie om lcd4linux plugin te installeren, één of misschien wel twee extra samsung photoframes aansluiten en de mogelijkheden zijn onbeperkt. Alles wat je maar wil, (zeker 99%) van extra info is op de schermen aan te zetten. Ikzelf gebruik deze lcd4linux plugin an zeker 4 jaar en zelfs ik weet nog steeds niet alle mogelijkheden. Bijvoorbeeld zendernaam, provider, picons, vele soorten klok, vele mogelijkheden om het weerbericht te tonen, vrije ruimte van alle harde schijven in de mount, timers die in de wacht staan, pfffffff, enz, enz, enz. Ook is het mogelijk om de schermen met zelf instelbare tijdsspanne te laten switchen tot 9 verschillende schermen en op ieder scherm kan andere info getoond worden. En er is nog veel meer wat ik hier niet allemaal kan opnoemen. Enne, nee, ik heb geen aandelen in deze plugin. Misschien niet wat je met jou vraag bedoeld maar dit kan wel wat je in jou vraag vraagt. Maar dan veel en veel meer. Succes. PS, alleen de photoframe beeldschermen van samsung zijn geschikt hiervoor. Als je de plugin installeerd zie je vanzelf welke modellen bruikbaar zijn. Deze photoframes staan voor een paar tientjes op marktplaats. Er zijn zeker zo'n 8 of 10 modellen, mijn ervaring is dat de spf71 niet geschikt is en de spf87 is zeer onhandig in het gebruik. Alle anderen zijn goed geschikt hiervoor. Als dit niet is wat je vedoeld vergeet mijn verhaal dan maar, maar ik denk dat anderen mijn uitleg wel interessant vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Youto zei:

Misschien is het een optie om lcd4linux plugin te installeren, 

@Youto Deze plugin heb ik geïnstalleerd, maar om daar nu photo-frames voor te gaan kopen lijkt me een beetje overkill.

Interessant is het wel.

Het zou echter mogelijk moeten zijn om het te skinnen of om de lcd4linux plugin de gegevens op het LCD schermpje te laten zien.

Ik ben er nog niet aan toegekomen om de plugin nader te bekijken.

 

Bedankt voor het reageren.

aangepast door ejdv
skinnen wordt spinnen
Dreambox 7020HD [ 2x DVB-S2 (BCM4505) - SAMSUNG HD204UI - Enigma Version : Release 4.0.0 - OE2.0 - Image: Image - Experimental 2013-09-03 - Enigma2 : 2013-10-01-tarball ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Overigens er is een uitgebreide uitleg bij VTI over het skinnen en aanpassen indien je dat zelf aanpassen en inbouwen van gegevens eens wilt proberen.

@Tonskidutch Is dat een VTI skin ?

Ik maak op dit moment gebruik van de iFlatFHD skin.

Ik heb een aantal uren zitten lezen (https://www.vuplus-support.org) en het lijkt makkelijk, maar waar ik mee worstel is waar ik vandaan haal welke waarden te 'skinnen' zijn en hoe ze heten.

Heb bv geprobeerd de SNR waarde in dB te laten zien, maar het is mij niet gelukt.

root@vuuno4kse:/usr/share/enigma2/iFlatFHD/allScreens# grep -i snr /usr/lib/enigma2/python/Components/*
/usr/lib/enigma2/python/Components/TunerInfo.pyo:SNR_DBt
/usr/lib/enigma2/python/Components/TunerInfo.pyo:SNR_PERCENTAGEt
/usr/lib/enigma2/python/Components/TunerInfo.pyo:SNR_BARt
/usr/lib/enigma2/python/Components/TunerInfo.pyo:SNRt
  <eLabel foregroundColor="foreground" backgroundColor="background" font="Regular; 23" halign="right" noWrap="1" position="685,843" size="70,27" text="SNRdB:" transparent="1" valign="top" />
  <widget foregroundColor="foreground" backgroundColor="background" font="Regular; 23" halign="left" noWrap="1" position="765,843" render="Label" size="70,27" source="session.FrontendStatus" transparent="1" valign="top">
    <convert type="TunerInfo">SNR_DB</convert>
  </widget>

In dit voorbeeld, waar vind ik de juiste source (zal hier wel fout zijn) en welke waardes kan TunerInfo hebben ?

Oftewel: wat is de source voor de service info en welke info levert het mij teneinde het te kunnen invoegen ?

 

Blijkbaar is niemand geïnteresseerd in service informatie, want ik kan geen enkele skin vinden of 'skinable part' waar dit ingebouwd is (heb zeker 20 skins geactiveerd gehad) en waarvan ik kan 'lenen'.

Zal me wat intensiever moeten inlezen.

 

Dreambox 7020HD [ 2x DVB-S2 (BCM4505) - SAMSUNG HD204UI - Enigma Version : Release 4.0.0 - OE2.0 - Image: Image - Experimental 2013-09-03 - Enigma2 : 2013-10-01-tarball ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-1-2021 om 20:16, ejdv zei:

Zal me wat intensiever moeten inlezen.

je kan daar ook vragen stellen aan "de betere skinners" die je dan tips en antwoorden geven.

ik zelf ben DE grootste nul qua skinnen en hier zijn er helemaal geen skinners op het forum dus.

 

Op 30-1-2021 om 20:16, ejdv zei:

Blijkbaar is niemand geïnteresseerd in service informatie

maar ja dat is natuurlijk ook niet zonder reden.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je Second info Bar in de Atile skin wordt de zender info gewoon getoond...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

In je Second info Bar in de Atile skin wordt de zender info gewoon getoond...

Dan zal ik dat maar eens bekijken dan.

Bedankt voor de tip.

Dreambox 7020HD [ 2x DVB-S2 (BCM4505) - SAMSUNG HD204UI - Enigma Version : Release 4.0.0 - OE2.0 - Image: Image - Experimental 2013-09-03 - Enigma2 : 2013-10-01-tarball ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het vuplus forum antwoord gekregen, nadat ik hopeloos faalde met een eigen skin widget.

 

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/83810-iflatfhd-anpassungen-modifications-colors-fonts-skinparts/&postID=2078356#post2078356

 

Daarin is alles voorhanden wat ik tot nu toe miste. 

 

Van mij kan deze topic op solved gezet worden, mocht zo iets hier bestaan.

 

  • Like 1
Dreambox 7020HD [ 2x DVB-S2 (BCM4505) - SAMSUNG HD204UI - Enigma Version : Release 4.0.0 - OE2.0 - Image: Image - Experimental 2013-09-03 - Enigma2 : 2013-10-01-tarball ]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...