-
Wie is er online 0 leden
Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
-
Gerelateerde inhoud
-
Door greydutch
Hallo,
Al heb ik de VU plus nu al bijna een jaar, ik ben nog steeds een behoorlijke newbie. VTI en Oscar installatie zijn me destijds gelukt en min of meer ook het installeren van Picons.
Aangezien er bij Canal Digitaal voortdurend veranderingen zijn voor wat betreft de beschikbare zenders wilde ik de Picons op mijn VU onlangs actualisieren. Nu heb ik de volgende vragen:
- Waar kan ik algemeen gesproken het beste Picons voor Canal Digitaal downloaden? Er zijn diverse, vooral Duitse, sites waar Picons worden aangeboden, maar dan vooral voor Astra 19,2. Voor Astra 23,5 heb ik nauwelijk iets gevonden.
- Ik heb inmiddels voor de meeste nieuwe zenders een Picon gevonden , maar voor BBC First en BBC Entertain is me dat nog steeds niet gelukt. Overal gezocht, niets gevonden. Heeft iemand een idee?
- Wat is eigenlijk het nut van de Picon Manager op mijn VU? Al mijn Picons zijn als .png op mijn computer opgeslagen en die stuur ik dan met het programma DreamBoxEdit naar de VU. Dat werkt tot nu toe prima.
Hartelijk dank.
-
Door wolsos
Ik heb een VU+ Ultimo4K VTI 14.0.6 setup. Abonnement op BIS (Frankrijk), Joyne, CanalDigitaal.
Overgegaan naar een schotel met motor (AMIKO DM3800 DISEQC ROTOR)
Ik kan met de hand (op de rotor zelf draaien), maar ingesteld als USALS Rotor, maar er draait niets met veranderen satelliet. Hij blijft staan op Thorn, wat er ook gebeurd.
Iemand enig idee? De vorige keer, ergens in 2007, was het binnen een uurtje gepiept. Uitrichten en werken. Nu gebeurd er niets.
-
Door KRelectro
Hallo iedereen,
Ik heb een kaartje van fransat besteld.
Heeft er iemand de oscam instellingen voor mij of kan mij daarbij helpen ?
Ga ik dit werkend krijgen ?
Ik heb een VU+ Duo 4k met VTI
Vriendelijke groeten!
-
Door Tekin
Ik heb een VU+ Solo en wil hier graag IPTV op hebben waarmee ik voetbal kanalen en normale zenders kan kijken.
Wie kan mij helpen met wat ik moet installeren. Dacht zelf aan blackhole distrubutie maar ik weet niet hoe en wat verder.
-
Door Sverige
Ik merk al een aantal dagen een "probleem" met de kanaal nummering in de favoritenlijst, als ik de receiver opstart nadat hij uitgeschakeld was.
Dus geen standby, maar "Ausschalten", zodat ook het display op de receiver uitgaat, en het stroomverbruik echt daalt.
Als ik de receiver dan aanzet, en hij na een poosje tot leven gekomen is, is er een probleem met de favoriten lijst, waarin hij staat.
Je verwacht dan dat de eerste zender, nr 1 is, en dan 2 en zo verder...
Dat is niet zo... de eerste zender is 152... Terwijl in de infobalk, die tevoorschijn komt, gewoon wel nr 1 staat.
Als ik de zenderlijst afsluit, en dan via de afstandsbediening op Nr 2 druk, gaat hij wel gewoon naar de goede zender, die op nr 2 staat...
Ga ik dan weer naar de zenderlijst, is hij OK...
Het is niet 1x dat ik dat heb, maar iedere keer als ik de receiver aanzet, nadat hij uitgeschakeld was. Vanuit Standby heb je dat niet.
Is dit "normaal", ik bedoel, heeft iedereen dat, en is het gewoon een bug... of is er iets mis met mijn installatie?
-
Door Sverige
Ik heb mijn nieuwe Ultimo 4K binnen, en heb Oscam (1.20 rev 11424) en Oscambutler geinstalleerd.
Ik heb intussen mijn ORF kaart aan de praat gekregen. (een overwinning)
Nu probeer ik mijn Conax kaart van Canal Digital (Zweden) aan de praat te krijgen, maar dat lukt niet.
In oscam butler zie ik diverse providers staan, maar niet canal digital... Ik weet niet waar ik dat nu vandaan moet halen, of moet je dat ergens op internet downloaden ... het is mij een raadsel.
Dan maar geprobeerd de CI module er in te stoppen, die ik vroeger, voordat ik mijn Technisat kocht, gebruikte... maar dat lijkt ook niet te werken.
Heb zelfs de zenders aan de CI toegewezen in een menu... maar blijkbaar heeft dat ook geen invloed.
Nu lijkt het me het beste om het in de softcam aan de praat te krijgen... dus ik hoop dat iemand me een tip kan geven hoe dat precies moet.
Het is allemaal een stuk ingewikkelder dan ik verwacht had... maar voorlopig geef ik de moed nog niet op.
Alvast bedankt voor een tip....
-
Door Alex1970
Ik heb een VU+ Zero 4k gekocht (omdat dat de enige is die multistream kan ontvangen, had liever een uitgebreidere) en dus ook maar eens het VTi image geprobeerd.
Nu ben ik al veel te lang gewend aan OpenPLi, waardoor een verandering erg wennen is, maar tot dusver heb ik eigenlijk nog niks gezien wat beter zou zijn.
Sterker nog, ik mis een aantal dingen, maar waarschijnlijk heb ik nog niet gevonden waar dat zit/hoe dat moet:
-Ik heb de Ocram picons handmatig geïnstalleerd (ze zitten helaas niet in de feed) en de piconmap aangepast, maar zie maar een paar picons.
Zowel snp- als srp-picons geprobeerd.
-Ik mis bij Informatie de optie 'zender', voor de gegevens van de actuele zender (PID's e.d.).
-De afstandsbediening doet het niet 100%. Dit schijnt te maken hebben met storing afkomstig van mijn Plasma TV en je moet de box dan verder van de TV zetten. Dit loste het maar deels op. Nu de box in een doosje onder de TV-kast gezet en het externe IR-oog zo ver mogelijk uit zicht van de TV geplaatst. Eigenlijk wel erg vreemd dat dit zo moet. Heb ik nog nooit meegemaakt. Is dat met alle VU's zo?
-In de zenderlijst, satellieten is alleen met elke satelliet drie keer (Zenders, Providers, Nieuw) en geen mogelijkheid voor alleen 'Zenders'. Beetje grote lijst wordt het dan met een draaibare schotel.
-In de second infobar geen info m.b.t. de PID's en codering.
-Bij Zenders Zoeken geen signaalmeter.
-Bij Zenders handmatig zoeken geen mogelijkheid om de (vaste) frequenties te scannen die in satellite.xml staan (alleen alles handmatig invullen).
Er zitten hier genoeg gebruikers van VTi, dus ik hoop dat die me kunnen vertellen voor welke functie(s) zij de keuze maken voor VTi?
-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen