Ga naar inhoud


Sateliet kanalen verdwenen na reset tv


webserver
Ga naar oplossing Opgelost door webserver,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben zeer nieuw en erg onervaren in het gebied van schotels etc.

Ik had een probleem met mijn kanalen via UPC en heb advies gekregen van UPC helpdesk om mijn TV naar fabrieksinstelling terug te zetten.

Ik heb een LG type 55LM620S-ZE

 

Nu zijn mijn UPC kanalen weer in orde maar mijn satelliet kanalen krijg ik niet terug.

Ik heb een rechtstreekse kabel van schotel naar TV lopen.

Mijn vrouw is Arabisch en kijkt naar Dubai etc.

Ik heb geprobeerd om Nilesat te krijgen maar enige is dan Duitse zenders als ik Hotbird zoek krijg ik wederom dezelfde Duitse zenders.

 

Ik ben de gehele Zaterdag bezig geweest om deze kanalen weer terug te krijgen maar helaas nog steeds geen succes.

 

Ik woon in Amsterdam

Ik heb geprobeerd Nilesat 7 West te krijgen op de volgende gegevens die ik online had gevonden.

11785,V,27500

DVBS

 

Ik weet niet welke merk satelliet ik heb en eerlijk gezegd weet ik ook niet eens of deze wel draaien kan.

Het signaal is 0

 

Op Hotbird 12 Oost krijg ik wel signaal

 

Lijkt mij dat de satelliet naar het verkeerde punt wijst.

 

Wat is de lengte en breedte graad die ik moet instellen?

 

Kan iemand mij alstublieft helpen

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

De Nilesat 102 is uitgeschakeld danwel alleen de Eastern Beam. Die ga je hier niet meer ontvangen ( voor zover de MBC kanalen). Voor de rest zal een herprogrammering van je Disecq nodig zijn in je TV.. De satellieten Astra, Hotbird en een deel van Nilesat komt dan weer gewoon terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nilesat 102 is uitgeschakeld danwel alleen de Eastern Beam. Die ga je hier niet meer ontvangen ( voor zover de MBC kanalen). Voor de rest zal een herprogrammering van je Disecq nodig zijn in je TV.. De satellieten Astra, Hotbird en een deel van Nilesat komt dan weer gewoon terug...

 

 herprogrammering van je Disecq, hoe doe je dat en wat moet er ingesteld worden?  (yep ik ben een echte noob)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Simpeler dan het lijkt. In je TV zit een satelliet tuner. Deze kent het Disecq protocol. Hiermee vertel je welke LNB wordt gekozen (feitelijk dus naar welke satelliet). Bij het kiezen van een zender schakelt de satelliettuner eerst de correcte LNB in en stemt dan af op de frequentie van het station wat je wil zien.

 

Dus als je 3 LNB's hebt op je schotel kies je via Disecq welke gebruikt wordt.

 

Poort 1 of A naar Astra1 als je eerste LNB gericht staat op Astra 1

Poort 2 of B naar Astra3 als je tweede LNB gericht staat op Astra 3

Poort 3 of C naar Hotbird als je derde LNB gericht staat op Hotbird..

 

Dus even kijken welke poorten gebruikt zijn op je oude satellietontvanger en deze dus exact zo instellen op je TV..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

En ga nou niet als een wilde aan je schotel draaien! Dat heeft er namelijk niets mee te maken... De reset van je TV was/is de boosdoener...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste hartelijk dank voor het reageren.

 

Hoe kom ik erachter hoeveel LNB's ik tot mijn beschikking heb?

 

 

De Disecq kan ik a-b-c kiezen.

 

Moet ik dan 3 satellieten in totaal hebben om de instellingen te doen

 

dus

Sat 1 Disecq A Astra

Sat 2 Disecq B Astra 3

Sat 3 Disecq C hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je eens een foto plaatsen van je schotel, met de koppen die daarop gemonteerd zijn?

 

Voor het plaatsen van een foto klik je rechtsonder het reactievenster op gebruik volledige editor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je verhaal tot nu toe krijg ik de indruk dat je een vaste opstelling hebt met wellicht een monoblock (2 lnb's aan elkaar vast).

Dit kun je alleen maar thuis proefondervindelijk achterhalen met scannen als je niet anderszins kunt achterhalen wat er op het dak staat. 

 

Mogelijk heb je een 13-19 monoblock-lnb (combi-lnb) waarvan de linker lnb (vanuit de schotel gezien, dus aan de oostkant) op de Hotbird staat gericht en de andere lnb aan de westkant op de Astra 1.

Uiteraard kunnen dit ook losse lnb's zijn op een rail, maar dat maakt voor jouw ontvanger niet uit.

Op Astra 1 zitten veel Duitse zenders, op de Hotbird Arabische. Ook Dubai.

 

Mocht bovenstaande zo zijn, dan moet je per poort zenders van 1 sat kunnen inscannen. Laat de poorten A, B en C gewoon FTA zoeken op Astra 1 en Hotbird.  Zodra de poort laat zien dat er signaal binnenkomt, heb je wellicht de juiste te pakken.

 

Ik weet dus niet of poort C ook ontvangst geeft, maar ook dat kun je uittesten door per poort simpelweg Astra 1 Hotbird (of mogelijk Astra 3) in te stellen en FTA te laten zoeken.

 

Had je ook regionale omroepen op de schotel? Heb je ook een CD smartcard?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht bovenstaande zo zijn, dan moet je per poort zenders van 1 sat kunnen inscannen. Laat de poorten A, B en C gewoon FTA zoeken op Astra 1 en Hotbird.  Zodra de poort laat zien dat er signaal binnenkomt, heb je wellicht de juiste te pakken.

 

Dit is dus wat ik niet begrijp, ik ben een Noob en weet dus niet hoe het moet, toen ik de tv installeerde ging het in 1 keer goed en nu ben ik al vanaf Zaterdag middag bezig kanalen te zoeken, misschien moet ik maar eerst eens gaan slapen LOL

 

 

Had je ook regionale omroepen op de schotel? Heb je ook een CD smartcard?

nee ik heb geen regionale zenders die krijg ik binnen met UPC via mijn CI+ module

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Afhankelijk van wat voor koppen je in je schotel hebt en waar ze op uitgericht staan moet je de tv vertellen op welke kop welke satelliet gescand kan worden.

Je moet dus eerst in het schotel menu van de tv jouw schotel configuratie instellen.

In het schotelmenu is er een diseqc instel menu, waar je kop (LNB) A,B,C en de kunt koppelen met de te ontvangen satelliet.

 

De grote vraag is dus hoeveel koppen er in je schotel zitten en welke kop waarop gericht is.

Wanneer je dat weet kan je bij diseqc a of 1 bijvoorbeeld Astra 1 koppelen en bij diseqc b of 2 bijvoorbeeld Astra 3 instellen.

 

Wanneer dit niet goed is ingesteld zal je geen of slechte en aantal programma's kunnen ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Had je ook regionale omroepen op de schotel? Heb je ook een CD smartcard?

nee ik heb geen regionale zenders die krijg ik binnen met UPC via mijn CI+ module

Dat vermoeden had ik al dat je daar UPC voor had.

Stel beurtelings op diseqc A en B Astra 1 en Hotbird in. Kijk waar de meeste FTA zenders naar binnen stromen. Zo kun je de juiste poort per sat vinden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vermoeden had ik al dat je daar UPC voor had.

Stel beurtelings op diseqc A en B Astra 1 en Hotbird in. Kijk waar de meeste FTA zenders naar binnen stromen. Zo kun je de juiste poort per sat vinden.

Moet ik apart Astra op a zetten, daarna Astra op B en vervolgens Hotbird hetzelfde doen?

 

Mijn excuses voor deze mogelijke stomme vragen, ik heb werkelijk geen idee hoe dit moet.

LOL geef me een computer en ik doe er alles mee maar dit is compleet nieuw voor mij waardoor ik het moeilijker begrijp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, om er achter te komen welke diseqc welke satelliet inlaadt.  Misschien gelijk maar even goed noteren.

 

En eh, stomme vragen bestaan  niet! ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...