Ga naar inhoud


Sateliet kanalen verdwenen na reset tv


webserver
Ga naar oplossing Opgelost door webserver,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Zoals de instellingen in je laatste posting staan zal je tv alleen de zenders ontvangen waar de schotel op dat moment toevallig naar toe is gericht.

Je hebt bij deze satelliet instelling de optie gekozen van een vast uitgerichte schotel met een kop.

 

Je zal op zijn minst diseqc 1.2 en een motortype moeten instellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry dat ik het vraag maar ik heb op verzoek astra laten inlezen.

 

Moet ik motertype op diseqc 1.2 zetten of usals?

Moet ik nog iets invullen bij motor instelling?

 

Wat ik nog steeds niet kan begrijpen is dat de satelliet ontvanger wel hotbird en zenders kan ontvangen en TV niet.

Als ik de kabel in de satelliet ontvanger laat staan (ontvanger aan laten staan) en zenders op TV zoekt krijg ik wel de lijst met o.a. Dubai te zien als ik dan vervolgens de kabel uit de satelliet ontvanger haal en weer rechtstreeks op tv plaats dan fluctueert het signaal tussen 0 en 100 waardoor ik dan steeds even beeld heb en dan weer geen signaal melding krijg.

 

 

(foto van dish instelling op satelliet ontvanger komt eraan tv is met zender zoeken bezig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Motortype: rotor/diseqc 1.2

Astra 4A is je nulpunt. Dus 4.8 graden oost. Kun je daar naartoe draaien en inlezen?

 

Als je de motor op "uit" hebt staan, gaat de schotel natuurlijk niet draaien en alleen inlezen wat ie op dat moment ziet (als je geluk hebt dat ie sowieso wat ziet).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, webserver, dat is hier al meerdere malen uitgelegd.

 

Uit jou gegevens maken we op dat er op het dak een draaibare schotel staat.

Die wordt door signalen uit je ontvanger gedraaid naar de richting van de satelliet waar je naar wilt kijken.

Dus wanneer jij naar hotbird wilt kijken draait je ontvanger die schotel naar  de satelliet op 13 graden oost.

Afhankelijk van waar je woont moet er een correctie van de richting gemaakt worden.

 

Je moet dus je eigen positie invoeren, en daarna de satelliet positie in je ontvanger koppelen met je rotor.

Je ontvanger moet wanneer je de rotor aansluit alleen eerst weten waar de rotor op dat moment naar toe gedraaid is, je moet dus bijvoorbeeld afstemmen op de satelliet die voor jou zuiver zuid staat, dat is de satelliet op 4,8 graden oost.

Wanneer dat een keer gebeurd is kan je ontvanger berekenen hoeveel hij de schotel moet verdraaien naar bijvoorbeeld de hotbird.

 

Je kan de schotel ook via de toetsen van de afstandsbediening draaien naar de gewenste positie, daarvoor stem je de tv af op een bekende zender van die satelliet en draait net zo lang heen en weer tot je beeld hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , die heeft ie gescand, zie foto.

Klopt, maar heb ik nou juist twijfels over, want het motortype staat op "uit" op die foto. Maar dat kan ook komen door het beperkte inzicht dat die foto geeft over wat er al dan niet gebeurt.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar heb ik nou juist twijfels over, want het motortype staat op "uit" op die foto. Maar dat kan ook komen door het beperkte inzicht dat die foto geeft over wat er al dan niet gebeurt.

Astra opnieuw gescanned met motor type op diseqc

post-77743-0-88117500-1428518584_thumb.jpg

post-77743-0-90168800-1428518588_thumb.jpg

post-77743-0-29694600-1428518587_thumb.jpg

 

aangepast door webserver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je bij DISEqC, welke op "uit" staat, misschien ook DISEqC 1.2 kiezen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Webserver, Ik zou blind zoeken ook aanvinken om meer kans te maken zenders te vinden op veranderde of nieuwe frequenties. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Duidelijk.

 

Je dient dus bij motortype of DISEqC 1.2 of USALS te kiezen, afhankelijk of je rotor dat ondersteunt.

Bij Usals dien je de locatie in te geven.

 

Bij DISEqC 1.2 zal je de motor tot zover mij bekend moeten richten op de satelliet naar keuze en dan die positie moeten opslaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk.

 

Je dient dus bij motortype of DISEqC 1.2 of USALS te kiezen, afhankelijk of je rotor dat ondersteunt.

Bij Usals dien je de locatie in te geven.

 

Bij DISEqC 1.2 zal je de motor tot zover mij bekend moeten richten op de satelliet naar keuze en dan die positie moeten opslaan.

 

Bij USALS heb ik lengte en breedte graad ingevoerd waar ik woon.

Bij DISEqC als ik in motorinstelling ga krijg ik de melding dat de motor actief is

Ik heb met beide optie gescand maar geen Arabische zenders gevonden

 

@Eduard07 Ik heb die optie ook aangevinkt, duurt langer maar ook niets gevonden

aangepast door webserver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wel zenders gevonden?

 

Welke zender op welke frequentie?

Je kan dan in de lijst opzoeken naar welke satelliet je kijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel zenders gevonden?

 

Welke zender op welke frequentie?

Je kan dan in de lijst opzoeken naar welke satelliet je kijkt.

 

Ik heb wel zenders gevonden maar ik weet niet in de tv instelling welke satelliet het is.

Ondanks dat er Hotbird staat lijkt het mij een compleet andere satelliet te zijn aangezien het Duitse kanalen zijn.

 

Ik zou verder niet weten hoe ik deze info kan achterhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je op info drukt zal je doorgaans de gegevens kunnen zien van de zender waar je naar kijkt.

De naam en de frequentie zullen voldoende zijn om de satelliet te kunnen traceren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...