Ga naar inhoud


Sateliet kanalen verdwenen na reset tv


webserver
Ga naar oplossing Opgelost door webserver,

Aanbevolen berichten

Je denkt toch niet dat ie de hotbird-zenders gevonden heeft met een scan op 19,2 oost. Die stonden gewoon al in zijn zenderlijst.

De instellingen in zijn tv zijn gewoon fout.

Hij heeft zijn tv al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen. En vervolgens weet ik niet wat er vanaf dat moment in de zenderlijst staat en komt.

Maar in principe heb je een punt, natuurlijk.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je denkt toch niet dat ie de hotbird-zenders gevonden heeft met een scan op 19,2 oost. Die stonden gewoon al in zijn zenderlijst.

De instellingen in zijn tv zijn gewoon fout.

Dat de instellingen fout zijn heb ik ook een vermoeden van maar ik weet dus niet hoe ik dit kan corrigeren.

LG gebeld en deze geven aan dat satelliet instellingen anders dan Astra en Canal Digitaal niet worden ondersteund beetje krom in mijn opinie maar het is niet anders.

 

Kabel in de decoder geplaatst en op nieuw de kanalen gezocht.

Met de decoder aan kan ik in het satelliet menu van de TV gewoon de Hotbird zenders zien, doe ik de decoder uit dan zijn de kanalen ook weg.

 

Ik denk dat ik er maar in moet geloven dat dit niet opgelost kan worden ondanks het feit dat het voor de reset naar fabrieksinstellingen op de TV alleen allemaal gewerkt heeft.

 

LG ondersteund het niet.

Ik begrijp helaas de helft niet van wat er wordt gevraagd door jullie ( mijn fout mijn kennis van dit onderwerp is niet voldoende)

 

Ik blijf zeggen dat ik het niet kan begrijpen dat het via de decoder allemaal wel werkt en direct op tv niet.

 

Als de wens aanwezig is maak ik nog een foto van de dish instelling van de decoder maar eerlijk gezegd denk ik niet dat we verder komen.

 

Als dit het is dan wil ik toch graag iedereen bedanken voor de hulp, inzet en suggesties.

 

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan alleen maar betekenen dat er of een unicable LNB in de schotel zit of dat de tv antenne voedingsspanning te zwak is om de combinatie rotor/lnb te voeden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de decoder aan kan ik in het satelliet menu van de TV gewoon de Hotbird zenders zien, doe ik de decoder uit dan zijn de kanalen ook weg.

 

Hoe kun je nu met een decoder aan het satellietmenu van de TV zien? De decoder en de tv hebben toch beide een eigen satellietmenu? 

Gebruik je scart of HDMI voor je decoder?

Je moet natuurlijk de schotel aansturen met het juiste menu.

Als je de decoder uit doet en de kanalen zijn weg, dan heb je het dus over de kanalenlijst van de decoder. 

Heb je de decoder op USALS staan en daar je woonlocatie ingevoerd?

Gezien je opmerking over de reactie van LG zou dat wel zo moeten zijn.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan alleen maar betekenen dat er of een unicable LNB in de schotel zit of dat de tv antenne voedingsspanning te zwak is om de combinatie rotor/lnb te voeden.

Hij heeft dat voorheen ook gedaan dus zou dat geen probleem moeten zijn sinds Januari 2013 heb ik dit al (sorry had ik dit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kun je nu met een decoder aan het satellietmenu van de TV zien? De decoder en de tv hebben toch beide een eigen satellietmenu? 

Gebruik je scart of HDMI voor je decoder?

Je moet natuurlijk de schotel aansturen met het juiste menu.

scart kabel.

Maar met de decoder aangesloten op TV en decoder aangezet heb ik e satelliet kanalen op mijn tv gezocht en gevonden

Link naar reactie
Delen op andere sites

scart kabel.

Maar met de decoder aangesloten op TV en decoder aangezet heb ik e satelliet kanalen op mijn tv gezocht en gevonden

OK.

En nu is het volgende punt: Hotbird instellen, er naartoe draaien, en ook Hotbirdzenders vinden. Staan genoemd op Kingofsat.net.

Je zou bv. RTL 102.5 in je lijst moeten krijgen.

 

Als je zenderlijst toch Astra 1 zou blijken te zijn, staan je schotel of je decoderinstellingen 6 graden te ver naar het oosten.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Edit; Oeps, ik zat op de vorige pagina te kijken! Er is inmiddels alweer een aantal posts bijgekomen! Even teruglezen....

 

Na herlezen:

@webserver: Je hebt nog geen antwoord gegeven hoe de instellingen nu staan op de receiver, waarmee je wel goede ontvangst hebt. En hoeveel antennekabels er bij je binnenkomen: maar 1, die je dan weer aansluit bij je receiver, en dan weer bij je TV? Of hoe zit dat nou?

 

Verder lijkt het me, zoals @youriy schreef, dat de zenderlijst door al het getest "besmet" is geraakt.

Oplossing: zenderlijst wissen. Dan opnieuw opbouwen, met gebruik van de juiste motor-instellingen....

 

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus wat er in ieder geval moet gebeuren: de zenderlijst moet worden gewist. Die is besmet geraakt door al het geprobeer. Dan opnieuw opbouwen, met gebruik van de juiste motor-instellingen....

 

Dat is natuurlijk helemaal correct wat je zegt.

Ik vrees alleen dat TS dan terug moet naar de fabrieksinstellingen. Dat kan later nog, maar het lijkt me nu belangrijk dat hij Hotbird instelt, scant en vervolgens ook Hotbird vindt. Dan is er een oplossing in zicht.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Webserver, even wachten met wissen. Goed dat je dit soort foto's plaatst!

Welke zenders vind jij als jij een scan doet op de frequentie van de eerste foto hierboven? Want je hebt wel goed signaal, zie ik.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Eerste foto (in het blauw) zijn de schotel instellingen op de decoder, hier vindt de decoder hotbird en alle zenders die mijn oh zo boze vrouw graag wilt zien.

Welke zenders heb je dan op die 11747/H?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...