Ga naar inhoud


Sateliet kanalen verdwenen na reset tv


webserver
Ga naar oplossing Opgelost door webserver,

Aanbevolen berichten

 

 

Bij DISEqC 1.2 zal je de motor tot zover mij bekend moeten richten op de satelliet naar keuze en dan die positie moeten opslaan.

Vandaar Cees dat mijn voorkeur is om bij Hotbird (en andere) Usals te kiezen en op GA te drukken alvorens te scannen  met de schotel AANGESLOTEN op de TV .

Als de diseqc 1.2 motorinstellingen op de TV verloren zijn gegaan , kan het zijn dat bij Hotbird de schotel naar een andere positie draait .

Het word voor Webserver een hele toer om via de Oost / West knoppen de juiste positie te vinden 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Opnieuw op Hotbird gezocht en optie blind zoeken ook aangevinkt.

470 zenders gevonden.

Op random kanalen gekeken en info ingedrukt.

 

Al Magharibia (geen Signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12520,V,27499

Al-Alamiya  (geen Signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12520,V,27499

Algerie 3 (wel signaal) Hotbird 13.0 E transponder 11597,V,22000

Comedy Central/Vivo AT (wel signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12148,H,27499

Spa Handy TV (wel signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12460,H,27499

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar Cees dat mijn voorkeur is om bij Hotbird (en andere) Usals te kiezen en op GA te drukken alvorens te scannen  met de schotel AANGESLOTEN op de TV .

Als de diseqc 1.2 motorinstellingen op de TV verloren zijn gegaan , kan het zijn dat bij Hotbird de schotel naar een andere positie draait .

Het word voor Webserver een hele toer om via de Oost / West knoppen de juiste positie te vinden 

Hoi Trust,

Dit heb ik ook gedaan met hetzelfde resultaat als de rest.

Ga tv terugzetten naar fabrieks instelling, haal van stroom af en begin compleet opnieuw alsof ik de TV net heb gekocht.

Dus kabels aansluiten en daarna de tv aanzetten en kijken wat er gebeurd. mocht hier niets uitkomen dan ga ik morgen maar een vrije dag nemen en LG bellen.

 

Ik update hier morgen wat er is gebeurd etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een scan gedaan op HB 12.520 V 

met de Clarketech 5000 HD  17 kanalen gevonden waaronder Al-Alamiya welke ook beeld geeft .

met de Maxplus  2100 SD  6 kanalen gevonden . (SLO-TV 1-2-3 / TV K-C / HRT-TV1 / RBC-TV)

Dubai TV op 11.747 H geeft op die Maxplus gewoon beeld .

Hoe oud is die TV ? misschien nog geen DVB-S HD tuner aanwezig ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra Info:

 

Via mijn decoder werkt hotbird als het moet en zijn alle kanalen aanwezig.

Hotbird 13E

10719,V,27500 3/4

LNB pwr: 13/18V

LNB type: 9750/10600

 

Deze gegevens heb ik van mijn decoder afgehaald.

Welke diseqc gegevens staan in je decoder? Ook diseqc 1.2 of USALS-gegevens?

Dat geeft uitsluitsel over hoe het er bij je schotel uitziet.

 

Mij is ook niet duidelijk of je voor je decoder een aparte satellietkabel hebt, of dat je die steeds omwisselt met je TV?

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de kabel in de satelliet ontvanger laat staan (ontvanger aan laten staan) en zenders op TV zoekt krijg ik wel de lijst met o.a. Dubai te zien

 

Betekent dat dat je dan gewoon beeld hebt van je decoder naar je TV?

 

 

 

als ik dan vervolgens de kabel uit de satelliet ontvanger haal en weer rechtstreeks op tv plaats dan fluctueert het signaal tussen 0 en 100 waardoor ik dan steeds even beeld heb en dan weer geen signaal melding krijg.

 

Dit lijkt dan "gewoon" op een contactprobleem....

 

 

Dit lijkt me een belangrijke tekst van je van wat er aan de hand is?

 

Mijn vragen zijn hierboven ingevoegd (sorrie, getypt met tablet)

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist een scan gedaan op HB 12.520 V 

met de Clarketech 5000 HD  17 kanalen gevonden waaronder Al-Alamiya welke ook beeld geeft .

met de Maxplus  2100 SD  6 kanalen gevonden . (SLO-TV 1-2-3 / TV K-C / HRT-TV1 / RBC-TV)

Dubai TV op 11.747 H geeft op die Maxplus gewoon beeld .

Hoe oud is die TV ? misschien nog geen DVB-S HD tuner aanwezig ?

 

TV is van 2012 dus niet zo oud, en het heeft allemaal gewerkt voordat ik de tv op fabrieks instelling had terug gezet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de kabel in de satelliet ontvanger laat staan (ontvanger aan laten staan) en zenders op TV zoekt krijg ik wel de lijst met o.a. Dubai te zien

 

Betekent dat dat je dan gewoon beeld hebt van je decoder naar je TV?

 

 

 

als ik dan vervolgens de kabel uit de satelliet ontvanger haal en weer rechtstreeks op tv plaats dan fluctueert het signaal tussen 0 en 100 waardoor ik dan steeds even beeld heb en dan weer geen signaal melding krijg.

 

Dit lijkt dan "gewoon" op een contactprobleem....

 

Ik heb van mijn decoder gewoon beeld en fluctueert dan niet.

Als ik met de decoder aangesloten op de TV opnieuw zenders op mijn TV zoek krijg ik wel het gehele pakket.

Als ik dan de kabel uit de decoder haal en in de TV stopt (dus satelliet rechtstreeks op tv aangesloten) komt en gaat het beeld en het signaal fluctueert dan tussen 0 en 100. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Misschien een 'rare' gedachte, maar als je het vinkje bij 'Scramble Programma Overslaan" nu eens weg haalt? Dit filtert de kanalen die geen CAID hebben eruit (FTA). Er zijn zat transponders die wel CAID uitzenden omdat er een aantal gecodeerde tussen zitten, maar ook ongecodeerde... Misschien nog een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van mijn decoder gewoon beeld en fluctueert dan niet.

Als ik met de decoder aangesloten op de TV opnieuw zenders op mijn TV zoek krijg ik wel het gehele pakket.

Als ik dan de kabel uit de decoder haal en in de TV stopt (dus satelliet rechtstreeks op tv aangesloten) komt en gaat het beeld en het signaal fluctueert dan tussen 0 en 100. 

Misschien een reden om (voorlopig) de kabel in de decoder te houden en via de decoder de schotel aan te sturen.

Zelf heb ik enig wantrouwen bij geïntegreerde sat-software in een tv t.o.v. een losse decoder, en nog minder vertrouwen in software in een tv (zeker LG) het geval van een draaibare schotel. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnieuw op Hotbird gezocht en optie blind zoeken ook aangevinkt.

470 zenders gevonden.

Op random kanalen gekeken en info ingedrukt.

 

Al Magharibia (geen Signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12520,V,27499

Al-Alamiya  (geen Signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12520,V,27499

Algerie 3 (wel signaal) Hotbird 13.0 E transponder 11597,V,22000

Comedy Central/Vivo AT (wel signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12148,H,27499

Spa Handy TV (wel signaal) Hotbird 13.0 E transponder 12460,H,27499

De laatste 3 zenders zitten op astra 19,2 oost niet op hotbird 13,0 oost.

 

Het werkt allemaal goed alleen staan de instellingen in je tv fout: alle satellieten die je wil ontvangen op usals zetten.

En als je zapt van een zender die op satelliet a zit naar een zender op satelliet b heb je altijd een tijd geen signaal omdat de schotel moet draaien.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of de schotelinstellingen goed zijn als je de Hotbird wilt inlezen maar daarnaast Astra 1 zenders als bijvangst krijgt.

En het aantal FTA zenders op de Hotbird is immers een veelvoud van 470. Maar dan moet de schotel wel zuiver op de Hotbird gericht staan. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of de schotelinstellingen goed zijn als je de Hotbird wilt inlezen maar daarnaast Astra 1 zenders als bijvangst krijgt.

En het aantal FTA zenders op de Hotbird is immers een veelvoud van 470. Maar dan moet de schotel wel zuiver op de Hotbird gericht staan. 

 

OK dus wat moet er dan gebeuren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dit testen door een Hotbird zender op te zetten en vervolgens in het instelmenu stapsgewijs tikjes naar oost dan wel west te gaan om te checken of het signaal toeneemt.

Zo ja, dan kun je - gegeven jouw onmogelijkheid de schotel op het dak fysiek bij te stellen- beter geen gebruik maken van USALS maar van Disecq 1.2. Daarmee kun je namelijk elke gewenste maximale schotelstand per satelliet opslaan.  

 

Bij USALS maak je immers gebruik van standaardinstellingen. Die zijn niet handmatig aan te passen, of je zou bv. moeten gaan "liegen" over je geografische locatie in je USALS instellingen. Dat kan als je precies weet hoeveel de schotel afwijkt van de USALS-stand. Anders gezegd: als je weet hoeveel lengtegraad jouw Astra 4A afwijkt van wat het volgens jouw woonlocatie had moeten zijn. Maar zelfs dat is niet een perfecte oplossing, omdat de schotel niet in de juiste USALS baan staat. Maar er valt mee te leven als de schotelbaan niet te sterk afwijkt.    

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betwijfel of de schotelinstellingen goed zijn als je de Hotbird wilt inlezen maar daarnaast Astra 1 zenders als bijvangst krijgt.

En het aantal FTA zenders op de Hotbird is immers een veelvoud van 470. Maar dan moet de schotel wel zuiver op de Hotbird gericht staan. 

Je denkt toch niet dat ie de hotbird-zenders gevonden heeft met een scan op 19,2 oost. Die stonden gewoon al in zijn zenderlijst.

De instellingen in zijn tv zijn gewoon fout.

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...