Ga naar inhoud


Ik ben wel klaar met canal digitaal


Oldereast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Dat bitrate vergelijken, dat is appels met peren vergelijken.

Kijk eens naar dit overzicht, en kijk eens wat in MPEG 2 en in H264 gecodeerd is op de Ziggo kabel.

En dat vergelijken we dan 1 op 1 met MPEG-4 op de satelliet?

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml

 

Ik kijk op een 65" scherm, en heb absoluut geen klachten over het aangeboden beeld op satelliet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren iptv vergeleken met CD, en ik stelde toch vast, dat in België, satelliet, die volgens verluid minder bitrate heeft, toch beter is in kwaliteit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het HD beeld anders goed tegen vallen op mijn 55"

Niet dat het me eerder was opgevallen maar nu ik na een halfjaar mijn zomerhuis weer ingericht heb en moet doen kijken op een 32" is het beeld gewoon een stuk beter.

Komt niet door een ander programma of zo want ik heb hier een verplicht half uurtje TV kijken van 20.00 uur tot 20.30 uur.

Daar kom ik niet onderuit want moeders wil is wed in deze maar geeft wel de gelegenheid om te vergelijken.

 

IPTV zal het echter niet worden, op een KPN lijntje van 50 mb komt er op mijn adres max. 20 mb binnen liet KPN al weten.

En dat kan volgens mij nooit goed komen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-51421-0-39494100-1429102829_thumb.jpgHallo

Ik heb Canal Digitaal hier over gemaild en het is hetzelfde verhaaltje als op hun site. 

Zij vinden het jammer dat ik zo teleurgesteld ben, ja dank je de koekoek.

Ik ben woest!!.

Vanaf 2004 ben ik bij die CD dictators en het is net zoals bij banken verzekeringen enz. enz., hun bepalen wij betalen.

Het is te gek voor woorden dat ze je gewoon korten op de pakketten en jij moet ja knikken.

Alle Motor GP liefhebbers moeten hun ergernis bekendmaken zodat we Valentino weer terug kunnen zien.

Wel boden ze mij een pakket aan maar ze moesten eerst testen of dat op mijn adres wel kan.

Dus: MET POEN KAN JE ALLES DOEN!!!!.

Ik rust niet want ik ga ALLE!!!! motor magazines aanschrijven.

 

Motorgroeten van Cor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Update: ik heb nu sinds een paar dagen iptv van KPN en ik moet zeggen dat het (HD) beeld zeker gelijkwaardig is met die van CD, het valt absoluut niet tegen. (Als CD eens wat minder streams op een transponder zou zetten dan zou de beeldkwaliteit beter zijn) Nog een voordeel zijn de extra pakketten, je kan ze bij KPN per maand aanvragen en opzeggen terwijl je bij CD voor bijvoorbeeld FOX sports er gelijk een jaar aan vast zit. Ik heb mijn schotel ook nog en die gaat ook niet weg oa voor ITV en bepaalde duitse zenders die niet bij KPN te zien zijn. Ik ben tevreden  :)

aangepast door Oldereast

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is overal wel iets om je over te verwonderen en aan te ergeren,

 

Nu verliezen Ziggo abonnees uit het voormalige UPC gebied weer 3 zenders waaronder SyFy en 13th Street.

 

Het is mij een raadsel waarom er binnen het gebied van een provider deze tweedeling wordt gemaakt.

Het zij wel zenders die doorlopend komen en gaan bij de verschillende providers, en dan regelmatig verschuiven naar de verschillende pakketten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tweedeling, ceesv ? Welke ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hebben de oude Ziggo klanten deze zenders niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest even bijlezen, maar ik snap nu wat je bedoelt, ceesv !

 

Ik heb al jaren geen kabelabo meer, dus was dit langs me heengegaan.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

 je kan ze bij KPN per maand aanvragen en opzeggen ik ben tevreden  :)

enkel een uitsnede van je kommentaar maar voor mij ook erg belangrijk

wie wil nu een ketting met een metalen bal aan de enkels dragen

 

fijn dat het bevalt...

syfy en 13th street is overigens absoluut het meest waardeloze pakket via de NL abo's (ook op KPN trouwens)

 

want dat is allemaal hetzelfde als doorgeefluik

 

wat ik van een andere provider SKY duitsland ken betreffende sky en 13 street is iets heel anders qua programma / serie en film aanbod

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag gerust zijn, dat bij SKY Duitsland het aanbod van Syfy en 13th Street een stuk beter is dan de rotzooi die wij hier voorgeschoteld krijgen en met origineel Engels audiospoor.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook IPTV van XS4all en qua beeldkwaliteit - met uitzondering van de glashart NPO HD-streams - is dit toch wel wat slechter op mijn 46" Plasma dan Canal Digitaal. Zeker de non-HD streams zijn soms van belabberde kwaliteit vol met compressie-blokken. De oude GHM streams (die je voorheen met de animo ontvanger kon bekijken) zijn echt van betere kwaliteit dan de huidige KPN streams.

 

Het voordeel van DVB-S is de vrije keuze van apparatuur (tenminste, nu nog) en de toegang tot de vele FTA zenders van Duitse en Engelse origine. Het grootste nadeel bij IPTV - uitgezonder van de beeldkwaliteit - zijn de trage ontvangers en diverse problemen bij opnames. Je leest (en ik ervaar dit ook wel eens) dat opnames niet overeenkomen met je selectie of dat ze niet toegangbaar zijn. Behoorlijk irritant. Het grootste voordeel is inderdaad dat je de extra pakketten per maand op kan zeggen.

 

Maar onder de streep kost mij het topHD pakket (56 euro p/m) een stuk minder per maand dan mijn IPTV met 2 ontvangers, Opnemen, Pluspakket, HBO pakket, Film1 pakket en Sport1 pakket (79 euro p/m). Op dit moment heb ik de IPTV ontvanger in de slaapkamer staan en kan ik nog een maand genieten van 3 maanden gratis Plus en HBO pakket. Maar totdat ze de beeldkwaliteit gaan verbeteren, ben ik toch zeker niet van plan om IPTV als primaire kijkbron te gebruiken en Canal Digitaal op te zetten.

aangepast door Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...