Ga naar inhoud


MotoGP ook bij CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

De MotoGP-liefhebber kan dit weekend ook bij CanalDigitaal naar deze motorsportwedstrijd kijken. CanalDigitaal geeft hiervoor tijdelijk de Duitse versie van Eurosport 2 door.

Eurosport heeft voor slechts enkele Europese tv-markten de uitzendrechten van de MotoGP in bezit. Hierdoor kan de sportzender de verslaggeving niet live op de internationale versie van Eurosport en Eurosport 2 uitzenden. Voor de Nederlandse- en Vlaamse tv-markt heeft Eurosport een eigen regie in Parijs in gebruik genomen. Hierdoor is er een eigen Nederlandse versie van beide sportkanalen beschikbaar. CanalDigitaal-eigenaar M7 Group gebruikt echter de satellietverspreiding van Eurosport en Eurosport 2 op de Astra3-satelliet ook voor aanbieders in Centraal-Oost Europa. Hierdoor kan men alleen de internationale versie – zonder MotoGP – doorgeven.

CanalDigitaal zoekt naar oplossing MotoGP

CanalDigitaal-abonnees konden hierdoor de eerste race van het MotoGP-seizoen niet bekijken. De aanbieder heeft al aangegeven naar een oplossing voor het probleem te zoeken. Het wordt hierbij door Eurosport bijgestaan. Dat heeft ervoor gezorgd dat de MotoGP door CanalDigitaal-abonnees dit weekend via de Duitse versie van Eurosport 2 bekeken kan worden. Deze is via de Astra1-satelliet op 19,2 graden oost via de frequentie 12.722 GHz H – 23500 – 2/3 te ontvangen. Dit is de transponder die M7 Group voor de verspreiding van Vlaamse en Waalse tv- en radiozenders gebruikt. Met deze oplossing is de MotoGP wel te bekijken maar is de Nederlandse bericht- en verslaggeving echter niet beschikbaar.
 

Bron: Totaal TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Canaldigitaal heeft de evenementenzender kanaal 13 weer actief.

 

Om fans van de MotoGP tegemoet te komen wordt Eurosport 2 Duitsland (in SD) dit weekeinde tijdelijk aan de CanalDigitaal zenderlijst toegevoegd, op kanaalnummer 13 (evenementenzender).

Door deze toevoeging is het mogelijk om de GP in Argentinië live te volgen via Eurosport 2 Duitsland. Audio op de zender is natuurlijk in het Duits en de juiste EPG-gegevens (Elektronische Programmagids) zijn mogelijk niet beschikbaar. CanalDigitaal kijkt naar een structurele oplossing voor de fans van de MotoGP. Evenals de mogelijkheid om ook audio in het Engels aan te bieden.

Nieuwe zenderlijst
Het evenementenkanaal met daarop het signaal van Eurosport 2 Duitsland wordt middels een nieuwe (geforceerde) zenderlijst aangeboden. Ontvangers van de merken Philips, M7 en een groot aantal andere satellietontvangers laden de zenderlijsten automatisch in.

Handmatig toevoegen?
Wilt u de evenementenzender handmatig toevoegen, gebruik dan de volgende gegevens: ASTRA 19,2  - 12.722 – H – 23.500 – 2/3.

 

Bron CanalDigitaal.
 

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bagger SD kwaliteit, nou zeg.

wees blij dat er wat gebeurt,

geen wonder dat alles naar de kloten gaat , altijd maar zeuren. :angry:

denk een positief en de wereld zal er een stuk beter uitzien

valt mij op dat men altijd maar ontevreden is hoeveel men ze ook geeft.

was het wel in hd dan had men wel weer iets anders te zeuren

en meer schrijf ik hier niet over want ik blijf positief en ben blij dat ik nog leef en dat het mooi weer wordt

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit geval is het eerder wat men niet geeft, dit aan betalende klanten die wel verwachten dat in hun betalend pakket Eurosport 1 HD NL - Benelux Editie aanwezig is.

Dit kan men zogezegd niet waarmaken, omdat men wegens geldgewin enkel Eurosport HD int doorgeeft, nou dan mag je wel eens zeuren als je tekort gedaan wordt.

 

Had men dit eens geregeld vooraleer het MotoGP zijn aanvang nam, dan was deze amateuristische aanpak overbodig geweest.

Dat er nu al klanten weg zijn, laat dat een lesje zijn dat ze voor toekomst even goed onthouden.

 

Als men dit in het voorjaar degelijk had uitgewerkt dan was er van gezeur geen sprake geweest, ik denk positief en los mijn problemen kordaat op, tot grote genoegdoening achteraf.

Bent u blij met middelmatigheid en nalatigheid, dan wens ik u veel geluk, maar of u hiermee een bevredigend toekomst perspectief schept is nog maar aan te zien.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag wil ik nog even terugkomen op deze kwestie. Een vriend van mij kon via Ziggo gewoon GP kijken op Eurosport, terwijl bij mij op de sateliet alleen maar snooker te zien was. Even hier op sat4all gekeken en het blijkt dat CD Eurosport 2 Duitsland had open gemaakt waarop wel de GP te zien was, uiteraard met Duits commentaar. Mijn vraag is dan ook hoe dit kan, zijn er dan meer Eurosport uitzendingen? Op de kabel moet toch hetzelfde uitgezonden worden dan via de sateliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op de vraag die gisteren gesteld werd:

"Is er a.s. weekend weer Eurosport 2 via evenementenkanaal, want de motogp wordt weer op de Duitse Eurosport 2 uitgezonden."
 
maakte CanalDigitaal satelliet vanochtend bekend:

"We zijn inderdaad bezig om de MotoGP dit weekend zichtbaar te krijgen voor onze klanten. Meer info volgt nog."
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...