Ga naar inhoud


SD kanalen wat een slecht beeld


1pm

Aanbevolen berichten

Ik merk hier op de sd kanalen als beeld wat snel gaat (beweegt) er allemaal kleine blokjes zijn heel erg op de rtl zenders .

Geen slechte ontvangst hoor maar het beeld is ronduit slecht soms , ik weet ze gaan weg maar je betaalt erwel nog voor kunnen ze ook zorgen dat het goed is !

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Dat is bij CDS al jaren zo. Vooral Discovery, Animal Planet etc.. Ronduit waardeloos.. De SD zenders kijk ik gewoon via UPC kabel (DVB-C tuner in DM8000).. Daar is het echt stukken beter van kwaliteit... HD van CDS is overigens prima...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft ook met de installatie te maken, maar het principe is wel duidelijk.

als je daar klachten over hebt moet je natuurlijk niet hier op sat4all zijn, dan moet je jouw provider aanspreken.

Of je zegt die boel op en kijkt op een andere manier.

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Oorzaak van een lage kwaliteit bij de Canal Digitaal SD kanalen is even simpel als duidelijk: een (te) lage bit-rate.

Na het stoppen van SD op 12,344 GHz hebben ze alle overgebleven SD kanalen op de 12,515 GHz gepropt. Verder zitten er nu ook nog eens een aantal "vreemde" programma's op deze transponder. Zo blijft er te weinig ruimte over om alle Nederlandse kanalen met een behoorlijke SD kwaliteit uit te zenden. Voor een acceptabele SD beeldkwaliteit is zo'n 4 a 5 Mb/s nodig met de mogelijkheid dit (kortstondig) op te laten lopen tot +/- 7 a 8 Mb/s. Duitse SD kanalen bijvoorbeeld halen dit ruimschoots.

Ik zou zeggen vergelijk eens Nederlandse en Duitse SD kanalen met elkaar, bijvoorbeeld wanneer dezelfde voetbalwestrijd uitgezonden wordt op de Nederlandse en Duitse zender.

aangepast door WimA
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alle HD zenders zijn MPEG-4.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...