Ga naar inhoud


Geluidsprobleem bij Duitse HD kanalen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Een kennis mailde mij vanaf een camping dat hij met zijn M7 geluidsproblemen ondervind met de Duitse HD kanalen.

De M7 is via een HDMI kabel op de Sony LCD TV aangesloten.

De Nederlandse HD kanalen hebben goed beeld en geluid.

De Duitse HD kanalen hebben een goed beeld maar er komt dan een knetterend geluid uit de luidsprekers van de TV.

De Duitse SD kanalen hebben goed geluid.

 

Is dit een bekend fenomeen of heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn.

Bij eventuele oplossingen graag duidelijke uiteenzetting want ik ken de M7 niet en ook niet de daarbij behorende AB.

Ik fungeer alleen als intermediair.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Jurgen,

 

Vooraleer er hier iets zinnigs over gezegd kan worden....

Welk model / type M7 ontvanger heeft die kennis in gebruik ?

aangepast door ben klever

TF7700HSCI, HS2100CICD, xTrend et4000
Big Bisat met 9 LNB's, Draaibaar SG3100 met 90 x 98 cm Archsat schotel van 45.0W t/m 57.0E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Dan staat het volume van de TV op maximaal en wordt het geluid getemperd door de volume knop van de M7.

Echter bij multi kanaal geluid (surroundgeluid) zet de M7 dit onverzwakt door, dus keihard.

 

Dit is een instelling op de M7. Daarin kun je aangeven hoe hij met dolby-Digital moet omgaan.

Zet deze op de andere optie (uit mijn hoofd weet ik niet hoe die heet) en het probleem is verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Welk model / type M7 ontvanger heeft die kennis in gebruik ?

  

 

@ben, ik wacht nog steeds op antwoord welk model / type dus kon nog niets doorgeven.

 

Klopt. Dan staat het volume van de TV op maximaal en wordt het geluid getemperd door de volume knop van de M7.

Echter bij multi kanaal geluid (surroundgeluid) zet de M7 dit onverzwakt door, dus keihard.

Dit is een instelling op de M7. Daarin kun je aangeven hoe hij met dolby-Digital moet omgaan.

Zet deze op de andere optie (uit mijn hoofd weet ik niet hoe die heet) en het probleem is verholpen.

Dit lijkt mij inderdaad het probleem te kunnen zijn want op mijn VU+ kan ik dit ook reproduceren maar daar heb ik ook meer opties om e.e.a. te wijzigen / in te stellen.

 

Als iemand ook nog de juiste instelling aan mij kan opgeven hoe dit te verhelpen dan kan ik die wijziging gedetailleerd aan mijn kennis doorgeven.

Als ik dit zo doorgeef snapt die er toch niets van.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ga naar MENU -> VOORKEUR -> DOLBY DIGITAL OUTPUT op UIT instellen - Reden: Zenders die hun geluid uitzenden in Dolby formaat moeten door de tv herkend/gedecodeerd worden - Bijlange niet alle tv's kunnen dit (Dolby) met als gevolg géén geluid (NPO's, ARD, ZDF bijv....) Succes !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt maar voordat ik dit doorgeef toch nog een aanvullende vraag.

 

Het probleem is niet 'geen geluid' maar een 'knetterend geluid' bij de weergave van de Duitse HD kanalen.

Is de genoemde oplossing hiervoor ook bedoeld?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dan ook Dolby UIT is de standaard instelling, dus aub dit eerst checken ! - Knetterend geluid kan ik hier niet nabootsen, enkel wel of geen (PCM) geluid.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...