Ga naar inhoud


Mijn M7 is van de wip


hcfreak

Aanbevolen berichten

de sat receiver heeft altijd gewerkt. Als ik hem een poos niet had gebruikt (hij staat altijd aan) dan moet ik hem vaak eerst uit en weer aan zetten.Nu is hij van de wip.

Het lampje blijft groen en in de display staat On of zoiets. Noppes aan beeld krijg ik binnen. Normaal zet ik hem dan even uit en dan gaat hij weer als een speer (na booten)

Nu krijg ik hem niet meer uit. Heb de voeding er ook even uit gehaald maar het lampje blijft groen. Voor mij een raadsel. Wie heeft er een tip voor mij of toch maar (was er nog niet van gekomen) een echte kopen? (ik kreeg al eerder het advies op dit forum van Mimisku om het ding in de kliko te gooien. Was er nog niet van gekomen :eek:)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het in de kliko gooien idee was van GoedZot.. Ik ben ook geen voorstander van dit apparaat. Voor de huidige stand der techniek had dit apparaat ons wel bespaard kunnen worden.

Het voelt een beetje als een Win 3.1 computer waar koste wat het kost vanalles moet gaan draaien..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kom regelmatig de raad tegen een fabrieksreset te doen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@oble

Wat staat er als titel? Ook wat er voorstaat.;)

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Wimo01:

@oble

Wat staat er als titel? Ook wat er voorstaat.;)

 

Ik leerde vroeger altijd, dat een titel moest slaan op het stuk eronder.

Niet dat een stuk moest slaan op de titel erboven.

Als een stuk onbegrijpelijk was zonder de titel te lezen, dan was dat niet goed.

 

Maar de tijden zijn veranderd, geloof ik....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei oble:

Sorry, sat 801 ok, is ook zoooo klein getypt. Maar het voedingsblokje gewoon vervangen 12V MIN 2A   en hij werkt terug, al meermaals moeten vervangen.

 

Klopt, of de 3 elco's secundair in de adapter vervangen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker GPS, die drogen uit doordat iedereen denkt dat alles (dag en nacht) moet blijven aanstaan. Zo een blokje kan je al kopen onder de 20€ en dan heb je een nieuw, mag gewoon een universeel zijn hoor. Wel een elektronisch, geen transfo ding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎17‎/‎04‎/‎2018 om 14:08 zei gps:

Klopt, of de 3 elco's secundair in de adapter vervangen.

 

 

Ben benieuwd hoe men zo'n voeding netjes kan openmaken ?? - Vervang-voedingen hebben (meestal) geen passend 12 Volt stekkertje - Ter Info: meet eerst de spanning onder belasting vooraleer .......  

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al vele van deze adapters gerepareed. Open doe ik op een grove manier : met de smalle kant van de hamer precies op de lijmnaad slaan. Rondom doen, en dan voorzichtig met een platte schroevedraaier in de hoek ertussen schuiven (met hamer erop tikken).

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...