Ga naar inhoud


Diverse vastlopers, geen display. Oplossing/alternatieven


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Mijn schoonouders hebben op hun appartement in Spanje zo'n M7 SAT801 kreng. Overbodig uit te leggen dat dit toestelletje niet deugt, steeds diverse vastlopers enz.

Het wordt jaarlijks slechts 1 maand gebruikt. Sinds vorig jaar liep ie echt elke 2 dagen vast en bleef het display donker, afgezien van soms een knipperende "88". De power-led bleef steeds rood ondanks het toestel aan stond.

Dit jaar na 2 uur functioneren alle beeld weg, de stekker een halve dag uit stopcontact en weer werken voor 2 uur enzovoort.

 

Ik lees veel over defecte elco's in de adapter, maar na gedurende 5 jaar slechts 1 maand per jaar in het stopcontact???

Factory reset helpt niet en laatste beschikbare (automatisch geupdate software staat erop).

 

Dat ding komt straks mee terug naar België, want die mensen zijn er nu wel helemaal klaar mee.

 

Thuis heb ik er materiaal genoeg voor als er hardwarematig wat scheelt, maar is zo'n ding überhaupt wel deftig in orde te krijgen?

 

Mogelijkheid 2 is een alternatieve decoder, maar hier heb ik jullie hulp voor nodig...

 

Mijn schoonouders zijn absoluut niet technisch in die dingen. Ik heb ooit bij iemand met een beetje verstand van zaken een Vu+ Solo geplaatst met een Fast-scan voor TVV erop. De man kon makkelijk door de menu's komen en deed elke maand een fastscan om zo de laatste zenderlijsten te hebben.

 

In Spanje is er geen internetaansluiting. Bestaat er nu een degelijke decoder voor TVV gebruik waar liefst een auto-fastscan opzit en waar je niet om de vijf-voet wat moet aan doen? De initiële configuratie kan ik natuurlijk thuis voorbereiden.

Vermits de set maar 1x per jaar gedurende een maand gebruikt gaat worden, mag dit natuurlijk ook geen godsvermogen kosten...

 

tnx

Gert

 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


En anders heb ik nog een 7141 in de doos. Mag je gratis hebben.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panikeren doe ik niet hoor, het feit dat er wel eens problemen liggen, vaak enkel bij het voedingsblokje is al een interessante wetenschap.

De schoonouders komen eerst in september terug van vakantie. In de loop van september kan ik het dus eens bekijken.

 

Mimisiku, bedankt voor je aanbod.

Als de huidige SAT801 niet te herstellen is/te duur neem ik contact met je op. Op je profiel zie ik dat je niet bij de deur woont, maar dat valt wel te regelen. Zien we dan wel :)

  • Like 1

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het je een troost mag wezen :  ik heb persoonlijk een pak meer geluk met de SAT801 dan met zijn voorganger, de 7141 van Philips.
Hij loopt wel eens vast maar niet te vaak (hier). HIj gaat al langer mee en werkt nog altijd redelijk goed na meer dan 2 jaar.
Bij de Philips waren er al na 1 jaar problemen en die heeft met veel moeite de 2 jaar gehaald. Dat was  volgens mij dus veel grotere rommel.
Ik weet wel dat mijn ene ervaring niet statistisch representatief is voor alle SAT's 801 of 7141's.

De dingen die jij daar beschrijft heb ik nog niet gehad.

aangepast door haelewyn
Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft die ontvanger al eens een update gehad 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De softwareversie staat op 2.12a.

 

Schoonouders hun vakantie zat er inmiddels ook op en heb de ontvanger bij me thuis opengeschroefd.

 

Wat er nu eigenlijk aan de hand is: de flatcable die de hoofdprint met de bedieningsprint verbindt, heeft oxidatie opgelopen tussen twee pennetjes.

Wellicht doet dat dingetje door parasitaire weerstanden raar. Ik heb de oxidatie verwijderd wat een werkende ontvanger geeft. Enkel het display en de locale bediening werkt niet.

 

Op zich zijn dat allemaal geen problemen, denkelijk kan hij volgend jaar op die manier weer naar Spanje.

Of weet er iemand dat deze flatcables ergens te bestellen zijn?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke de software dat is de laatste versie

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi allemaal,

Ik heb 2 stuks M7-801 in gebruik. De werking op zich is goed; opnemen doen wij met USB-stick en dat gaat heel goed.

Minpunt bij beide: vastlopen. Gemiddeld kun je zeggen zeker eens per 2 weken, maar ook heel soms 2 x p.week.

Ik ga naar wat anders uitkijken, maar weet nog niet wat. 1 Kijken en tegelijk 1 opnemen met gebruik van 1 Can.Digital card moet toch mogelijk zijn? Moet wel eenvoudig te bedienen zijn, wij zijn geen computerdeskundigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 27-8-2018 om 12:29 zei oble:

Beste, niet zo panikeren! Een SAT 701 is een prima decoder, enkel het voedingsblokje geeft wel eens problemen. Vervang dat gewoon, kan zelfs door een universele voeding en is overal te verkrijgen  12V MIN 2A.  en +-20€

Hallo Oble, 

Zijn er merken die de voorkeur verdienen?

Universele zijn er ook tegen veel prijzen, maar de kwaliteit kun je niet zien.

Van VU+ zijn er ook losse voedingen te koop, zowel 2 als 3amp, waarschijnlijk ietsje duurder, maar dan ook beter als van M7 ??

Bedankt, groetjes Nicolas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...