Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Zopas een paar weken met de caravan op reis geweest en de hele schotelinstallatie meegenomen.

Op de eerste staanplaats veel tijd verloren omdat ik op de tablet een gratis programmaatje (satfinder lite) had gezet en ik daarmee de schotel wilde richten. Een half uur en veel gevloek later toch maar het kompas bovengehaald en dan blijkt dat "satfinder lite" meer dan 15 ° verkeerd zat...

Maar waar het eigenlijk om gaat: ik krijg prima beeld maar af en toe valt het geluid enkele seconden tot enkele tientallen seconden weg. Het is blijkbaar ook niet bij alle programma's hetzelfde: sommige programma's zijn blijkbaar gevoeliger en hebben meer onderbrekingen in het geluid en andere bijna nooit. Het beeld valt in ieder geval nooit weg en via de ondertiteling van teletekst is alles goed te volgen maar aangenaam is anders...  In de menu van de instelling van de antenne heb ik "niveau 78 kwaliteit 83". Is dat niet genoeg voor ononderbroken geluid te hebben of kan er een andere reden zijn?

Iemand een idee of suggesties?

Kan er mij trouwens iemand zeggen waarop "niveau" en "kwaliteit" slaan?

Alvast bedankt!

.

Geplaatst:

Hoi,

De schotel staat uitgericht op astra 3 (23.5°E) en de tweede kop van de duo-LNB op Astra 1 (19.2°E).

De ontvanger is een M7 sat 801.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...