Ga naar inhoud


Nieuwe schotelinstallatie voor Spanje


Wimo01

Aanbevolen berichten


4 uren geleden, Sprietje zei:

 

De BBC lees je zeker in een ander draadje want dat heeft hij echt niet geschreven.

In Marseille heb je al een schotel nodig van 110cm om de BBC te ontvangen, onmogelijk dus op een klein balkonnetje in Sant Carles de la Rapita.

 

 

 

afbeelding.png.485fe28fa2ed06a5d4ed4a9e2faf138e.png

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Wimo01 zei:

Maar toch nog een vraagje;

Hoe moet die OZ3 universeel multifeed eigenlijk bevestigd worden?

 

Voor de Astra 19,2 ga je een ALPS-lnb gebruiken. Die heeft een halslengte van 30mm. De lnb-klem is 20mm breed, de klem van de multifeedhouder is 8mm dik, samen 28mm. Dat past dus op de hals van de ALPS. Nu kun je de houder achter de lnb-klem of vóór de lnb-klem plaatsen. Kijk zelf maar even wanneer je het meeste signaal hebt. Ik denk als de multifeedhouder er vóór zet. Je kunt de metalen strip van de rail omhoog of omlaag plaatsen. Als het kan omlaag.

Je stelt eerst de skew van de Astra 19,2 lnb in en dan plaats je de rail on de de opgegeven hoek over de hals van de ALPS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Sprietje zei:

En waar staat dan BBC? Hij heeft het alleen over de Astra 28,2. De widebeam van de Astra 28,2 kun je daar wel ontvangen maar die zenders zijn niet zo interessant. Vandaar dat hij schrijft dat hij daar het nut niet van inziet.

Ik ga, en ging er van uit dat dat de bedoeling was toen hij 28,2 Oost noemde.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...