Ga naar inhoud


Poorten monitoren met firewall


waveman

Aanbevolen berichten

Daar vergis je je toch echt in.  De nadruk is de laatste jaren meer op energieverbruik geweest. Deze is heel veel procenten lager geworden terwijl de performance relatief veel minder snel steeg. Ik merkte het aan mijzelf.  De voorlaatste PC heeft het 4 jaar uitgehouden. Daarvoor update ik toch wel zeker elk jaar. 

 

Mijn nieuwe pc is zeker sneller maar heeft vooral ook veel minder stroomgebruik. Merk ik in het dagelijks gebruik nu verschil? Nee niet echt. Dezelfde software draait op het gevoel even soepel. Ga je echt meten dan zie je inderdaad een snelheidswinst.

 

Ik bouw de nodige pc's voor anderen maar als je goede spullen uitzoekt kun je er jaren plezier van hebben dus die uitgaven vallen erg mee. Sterker nog ze zijn een stuk minder dan vroeger.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zelf heb gemiddeld elke 6 jaar een nieuwe computer gekocht, nu bij de laatste dit jaar heb ik erg gelet op snelheid, gfx, energie verbruik en vooral op het geheugen en de uitbreidbaarheid ervan. Dus een wat hoger prijskaartje. Daarvoor zette ik ze ook zelf inelkaar maar bemerkte dat de zelfbouw toch een kortere levensduur hadden(Kan aan de temperaturen hier liggen alhoewel ik er wel per direct extra koeling ingezet had).

 

PCs bouwen doe ik niet meer maar wel de reparatie ervan voorzoverre dat mogelijk is.

 

En geld uitgeven kun je zolang je het hebt natuurlijk als je maandelijks te kort komt zit een nieuwe PC er natuurlijk nooit in want de eerste levens behoeftes gaan voor en deze groep wordt snel steeds groter altans hier wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...