Ga naar inhoud


triple lnb quad met stacker-destacker


mcmanes

Aanbevolen berichten


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • 3 weken later...

Om het signaal tussen stacker en destacker van Johansson wat te versterken, heb ik de invacom sds lineAmp gekocht.

950-3700 mhz.

Als ik hem tussen stacker en destacker zet, heb ik geen signaal meer.

Is de invacom sds lineAmp niet geschikt voor de Johansson stacker-destacker ?

Zag wel dat de Johansson 950-3550 mhz is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je deze, de Global Invacom F101767 SDS Line Amp Stacker/Destack 950-3700 GI.F101767 aangeschaft hebt zou het moeten kunnen werken.

 

Eigenlijk zou je geen versterker nodig hebben tenzij je 50 meter kabel van slechte kwaliteit ertussen hebt zitten.

 

Beter is het om een goede kwaliteit kabel met een lage demping op hoge frequenties te gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien dit draadje over een stacker/destacker gaat, ben ik ook aan het overwegen om een Johansson kit aan te schaffen.

Wel zit ik nog met een installatievraagje. Momenteel heb ik op m'n Triax 78, een Alps Twin LNB voor Astra 19,2° en één voor Astra 23° terwijl ik een Alps single LNB heb voor Hotbird en één voor Astra 28,2°. Momenteel is er dus slechts 1 uitgang van de Twin LNB's in gebruik. Met behulp van een 2de disecq zou ik dus graag de 2de uitgang van beide Twin LNB's willen aansluiten. Nu zijn er 2 sat coaxkabels voorzien tussen de schotelantenne (waarvan er dus momenteel slechts 1 is aangesloten) en mijn garage. In de garage heb ik de coaxkabel van de schotel aangesloten op de bestaande TV-coax (die reeds voorzien was tussen garage en woonkamer en ik helaas niet kan vervangen door een satcoax noch kan uitbreiden met een 2de kabel omdat de vloer anders zou moeten open gebroken worden enz.)

De vraag is nu waar ik het beste de stacker zou plaatsen. Plaats ik die nu zo dicht mogelijk bij de disecqs of zou ik die beter in de garage plaatsen waardoor het samengestelde signaal enkel in de TV coax zou komen? Persoonlijk denk ik dat deze beter in de garage zou geplaatst worden omdat anders het samengestelde signaal de volledige lengte tussen schotelantenne en garage zou moeten doorlopen en er dus meer demping zal zijn.

Wat denken jullie?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kabellengte tussen stacker en destacker kan het beste zo kort mogelijk gehouden worden i.v.m. de hoge kabeldemping op 3.000 MHz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...