Ga naar inhoud


triple lnb quad met stacker-destacker


mcmanes

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een triple Lnb quad voor astra 1,2 en 3.

Maar slechts een kabel naar binnen.

Werkt welliswaar goed, maar slechts 1 coax dus 1 tuner te gebruiken.

 

Om 2 van de 4 aansluitingen te kunnen gebruiken, heb ik de Johansson stacker - destacker gekocht.

Aangesloten en helemaal geen signaal.

Is het waar dat de johansson slechts met 2 disecqc overweg kan ?

Dan was het dus een miskoop.

Op de tuner Philips Dsr8121 heb ik disecqc A 19.2  B 23.5 en C 28.2.

 

Weet iemand hoe dit zit.

Is er een andere unicable oplossing voor een triple Lnb ?

 

Bij voorbaat dank, Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Volgens de gebruiksaanwijzing kan je 2 satellieten selecteren, geen 3.

 

http://www.johansson.be/download.php?lang=en&id=437

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heb ik dat gelezen Cees maar waar staat dat Johansson Multi Band Converter maximaal twee satellieten aan kan?
Er staat in het schema van twee satellieten aangegeven dat er een Diseqc-switch tussen moet. Het systeem is dus geschikt voor Diseqc-1.0, of je daar nu twee of vier lnb's op aansluit maakt niets uit. De Johansson Multi Band Converter kan overweg met het Diseqc-1.0 protocol.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heb ik dat gelezen Cees maar waar staat dat Johansson Multi Band Converter maximaal twee satellieten aan kan?

Er staat in het schema van twee satellieten aangegeven dat er een Diseqc-switch tussen moet. Het systeem is dus geschikt voor Diseqc-1.0, of je daar nu twee of vier lnb's op aansluit maakt niets uit. De Johansson Multi Band Converter kan overweg met het Diseqc-1.0 protocol.

 

 

DiSEqCTM function allows to receive signals from 2 satellites (e.g. Astra/Hot Bird).

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom plaats je die eerste link niet meteen?

En het laatste bericht van je tweede link geeft aan waarom het door de fabrikant niet ondersteund wordt.

 

Maar bij de topicstarter zou het dus in principe moeten werken.(?)

 

Hinweis: Achtung! Dies ist keine offiziell von Johansson unterstützte Installationsvariante. Hier ist es zwingend notwendig LNBs mit möglichst geringem Energiebedarf zu verwenden, um das Netzteil des Johansson 9640KIT nicht zu überlasten. Darüber hinaus muss auch der maximale Durchgangsstrom des DiSEqC 4/1 Schalters berücksichtigt werden. Bei dem angegebenen Spaun Schalter liegt dieser bei maximal 500mA. Ein Einsatz von LNBs mit einer Energie Aufnahme von 200mA kommen somit nicht in Frage. Am besten universal Twin LNBs der MTI supreme Line (110mA) verwenden. 

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

youriy schrijft:

Waarom plaats je die eerste link niet meteen?

Omdat ik alleen maar de tekening in mijn eigen archief had. Ik heb de link dus moeten zoeken.

Maar waarom ze dit vermelden "Hier ist es zwingend notwendig LNBs mit möglichst geringem Energiebedarf zu verwenden, um das Netzteil des Johansson 9640KIT nicht zu überlasten." , is mij totaal onduidelijk.

Dit zijn de specificaties:
Stacker Stromverbrauch: 85mA max.

Destacker Stromverbrauch: 60mA max. Stromausgang: 30VA - 20 VDC / 1.0 A

De voeding levert dus maar liefst 1.0A. Nou, daar kom je nooit aan te kort, zie de bijlage.

De oorspronkelijke test komt van het tsjechoslowaakse tijdschrift "DigiZone.cz", zie:
http://www.digizone.cz/clanky/johansson-9640kit-multi-band-converter-rozvod/
en daar wordt helemaal niet gerept dat je componenten nodig hebt die weinig stroom verbruiken.

Maar ik denk dat mcmanes een heel ander probleem heeft. Ik denk dat de coaxkabel waar hij het signaal doorheen wil sturen, helemaal geen 3600MHz aan kan.
Om welke coaxkabel gaat het @mcmanes?
 

Johansson9640-d-manual.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welke coax kabel binnen in het huis ligt. Allemaal weggebouwd.

Wel heb ik dit geprobeerd om het een en ander te testen.

 

Op het dak twee kabels van 75cm van Lnb naar stacker.

Van stacker naar destacker voor de 3600MHz met kabeltje klasse A van 15cm.

Vervolgens op een van de uitgangen van de destacker de coax die het pand binnengaat.

 

Resultaat geen signaal.

 

Als de coax uit het pand rechtstreeks op de Lnb zit, heb ik een goed signaal, op alle drie de Astra's

 

Overigens zat bij de Destacker geen voeding geleverd.

Volgens zeggen zou dit niet nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, 3 connectors in de coaxkabel, dat is al een hele slechte zaak. En 3600MHz is heel wat anders dan 2150MHz die je normaal hebt. Maar ik ben er van overtuigd, dat het met een duo-lnb ook niet werkt.
In de Johansson 9640-kit zit standaard een voedingsstekker die volgens mij vast aan de Destecker zit. Ook zitten er 4 korte stukjes coaxkabel met connectors in de kit die je tussen de lnb en de Stacker zet en tussen de Destacker en twee satellietontvangers, zie bijlage.
 

post-60869-0-37334200-1436888669_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...