Ga naar inhoud


Hoe TV geluid verbeteren en NAS gebruiken om video te streamen


Aanbevolen berichten

Binnenkort gaan wij naar een appartement verhuizen en dan kan ik mijn VU+ SOLO2 niet meer gebruiken omdat ik geen schotel meer kan plaatsen (uit zicht satelliet).

Dientengevolge moeten wij ons op Kabel TV - Internet abonneren dus dat wordt een hele verandering.

 

Op dit moment kan ik via een NAS die via UTP kabel met mijn SOLO2 verbonden is video streamen naar mijn Samsung UE40FS300.

Het bijbehorende geluid wordt via een Toslink kabel van de SOLO2 naar mijn Sony Home Cinema Set gestuurd waarmee ik ook uiteraard DVD's kan afspelen.

Als ik nu de SOLO2 vaarwel moet zeggen ontbreekt er een belangrijke schakel om het bovenstaande te realiseren.

 

Omdat mijn Sony DAV-IS 10 Home Cinema Set intussen ook alweer 8 jaar oud is en van die kleine luidsprekers, maat golfbal, gebruik maakt overweeg ik om deze door een Soundbar te vervangen.

Het aansluiten van de Soundbar d.m.v. een Toslink of HDMI kabel op de TV om het geluid te verbeteren zal wel lukken maar hoe de andere zaken te realiseren is mij nog niet duidelijk.

 

Hoe kan ik de Video bestanden vanuit mijn NAS naar mijn Samsung TV streamen?

Dit zou eventueel via WiFi moeten want een UTP kabel naar de TV leggen is niet mogelijk.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

vermits je Samsung een smart tv is ga je met wat geluk te meeste bestanden van je nas gewoon kunnen afspelen.

Tv heeft ook dnla.

 

Er is ook een wifi dongle verkrijgbaar voor je tv.

Anders ga je gebruik moeten maken van powerline adapters.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, DLNA zegt mij in eerste instantie niets.

Het is in elk geval een Smart TV.

 

Is de WiFi dongel voor de Samsung TV een specifieke dongel met een speciale chipset of past bijna elke dongel?

 

De optie met de PowerLine is ook niet verkeerd want ik heb nog een set TP-Link TL-PA6030 Kit liggen.

Krijgt deze set ook weer een functie en met de 600 Mbit zal het streamen ook moeten lukken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

je kan het al eens testen.

 

Steek de netwerkstekker die nu in je Vu zit in je tv.

Stel je netwerk in, als de tv dat al niet automatisch gedaan heeft en probeer wat films af te spelen.

Waarschijnlijk gaat het niet zo overzichtelijk zijn als met je Vu maar het moet normaal toch lukken.

 

De dongel kan wel eigen zijn aan de tv's van Samsung.

Ik vermoed dat niet elke WIFI dongel gaat werken.

 

mvg

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke nas gaat het? Als daar een dnla server op draait kan je iedere dnla client gebruiken, bijvoorbeeld je Samsung tv. Maar je kunt waarschijnlijk niet alle film formaten afspelen. In dat geval kan je die vu omruilen voor een mediaspeler.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, een heel bescheiden NAS,je en wel een Western Digital My Book Live 2TB.

Volgens mij zit daar ook DNLA en FTP op maar dat moet ik eerst nog even uitzoeken, met deze materie ben ik nog nooit in aanraking geweest.

Ik gebruik deze puur als opslag en af en toe stream ik daarvandaan zelf geproduceerde Home video's via de SOLO2 naar de TV.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet opkijkt, op een beetje verbruik van elektriciteit, kan dit ook lukken met een laptop via dlna.

Ik heb al bij een smart tv, een laptop gekoppeld. Daar was wel geen nas, maar alle films op de laptop, gingen naar de tv.

Maar als je NAS DLNA heeft, hoeft die tussenstap niet. Het is te zien hoe oud die smart is.

Anders misschien een multimediaplayer, die DLNA heeft, via wifi of utp (pwl's).

Je hebt al goed geprijsde, die al UHD aankan, met de nieuwste codecs h.265 ?

Ook al koop je nog niet direct een UHD tv, kan je bij de aankoop, je daar wel eens bij stilstaan, als je bij enkele jaartjes toch een overstap zou maken naar UHD. en er zijn al spelers, die kodi xbmc draaien, en andere apps.

Misschien leuk, om diverse legale streams te ontvangen, van bepaalde zenders, die je nu ziet via de satelliet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even op de site van WDC gekeken. Dat apparaat heeft DLNA. Dat betekent dat je Smart TV rechtstreeks kan streamen vanaf de NAS. Mogelijk kan je TV niet alle audio / video formaten aan die de Vu bijvoorbeeld wel aan kan.

 

In dat geval kan je een Mediacenter kastje overwegen. Die kastjes draaien op Android dus je hebt gelijk een hoop meer mogelijkheden.

 

Als je dan ook de Kodi app hebt dan is dat je DLNA client die wel alles kan afspelen.

 

Een voorbeeld van zo'n kastje is het merk Minix. Maar let op: er zijn tientallen soortgelijke merken. Even rondkijken kan de moeite waard zijn.

 

Als je een beetje van hobbyen houdt is de Raspberry Pi misschien iets voor jou. Ook hier draait Kodi op.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ga je dan kijken?

oude ts opnamen?

 

dat kun je natuurlijk nu ook al testen... of je sammelsung die bestanden weergeeft van de VU+

bij m'n panasonic led/lcd gaat dat

op TV kijken naar VU+ middels DNLA met VTI 8.2.x gaat sowieso

 

Waarom laat je de solo2 er niet gewoon tussen staan ook zonder dvb-s coax?

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn zelf geproduceerde video's in verschillende formaten, hoofdzakelijk in MPG, MP4 maar ook in M2TS.

Op de SOLO2 staan ook nog een groot aantal opgenomen films zoals 4 seizoenen Game of Thrones maar daar kijk ik wel naar als ik de SOLO2 weer meeneem naar Spanje als ik daar overwinter.

 

Ik heb inmiddels al e.e.a. uitgeprobeerd maar vind het streamen vanuit mijn NAS direct naar de TV wat omslachtig.

 

Straks stream ik de video's vanuit de NAS naar mijn MacBook Pro want die is ook op een 22" LCD TV aangesloten, mijn vrouw vond het eigenlijk nog gemakkelijker dan via de TV.

 

Iedereen bedankt voor de bijdrage.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omslachtig op de TV ben ik wel mee eens. Met een portable ertussen gaat het natuurlijk ook werken maar misschien moet je toch eens naar Kodi kijken.

Dan hoef je gelijk geen films meer te downloaden. Met behulp van de IceFilms plugin op Kodi heb ik die hele TV serie gewoon van internet gestreamd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de NAS van mij, een QNAP TS239IIpro is een mediaserver die nadat je hem aanzet, opgevangen wordt door de smartTV van Panasonic via de viera tools

dan zie je de media bestanden op QNAP op de TV per afstandbediening en speelt ze al gelang naar keuze af...

ik vind dat buitengewoon eenvoudig te bedienen na het eenmalig ingesteld hebbende.

 

het is dus een peu afhankelijk van de NAS en TV wat makkelijker is

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zeker afhankelijk van merk TV. Ik vind het op mijn nieuwe Samsung ook niet echt handig.

 

Overigens heeft Synology een app voor de Smart TV van Samsung. Die maakt het alweer een stuk leuker.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de NAS van mij, een QNAP TS239IIpro is een mediaserver die nadat je hem aanzet, opgevangen wordt door de smartTV van Panasonic via de viera tools

 

 

Voor zo ver ik het het nu kan zien heeft mijn Western Digital My Book Live 2TB een Twonky Media Server beschikbaar.

 

Is dat hetzelfde wat jij bedoeld?

Zo ja, dan weet ik eigenlijk nog niet hoe ik dit i.c.m. mijn Samsung UE40FS300 aan de praat krijg.

Op de site van WD heb ik wel een beknopte handleiding gevonden 

 

How to access the Twonky Media Server on a WD NAS

 

maar die verwijst alleen naar Windows en Mac maar niet hoe ik die op een Smart TV toepas.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...