Ga naar inhoud


Harddisk niet gevonden


Anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb het probleem al eens eerder gehad, jaren geleden, maar ben de oplossing even kwijt.

 

Ik heb een DM500HD en een externe HD, een Verbatim 1 TB. Na een stroomstoring vind de Dreambox de harddisk niet meer, kan dus ook niks afspelen of opnemen. Er was een trucje voor, maar wat? De spanning heb ik van beiden al af gehaald en opnieuw laten opstarten, maar de harddisk vertoont nog steeds geen leven. Wie heeft het verlossende antwoord ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


tja of er ook echt leven in zit merk je pas als je de Sata stekker inclusief voeding hebt losgemaakt

 

als de box stroomloos is

 

en dan ofwel aan de PC hangen ofwel aan een andere dm500HD

de dm500HD kan ook een tik hebben gehad door stroomstoring en geen voeding meer leveren an de sata disk

 

als je de schijf hoort tikken is het overigens voorbij stuur maar in RMA naar de verkoper (2jaar garantie)

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Even voor mijn beeldvorming:

 

Is de HDD niet toegankelijk (qua bestandssysteem) of "ziet" de DM500HD de HDD ook niet in de hardware lijst. M.a.w. Als je via MENU-INFORMATIE-UW ONTVANGER kijkt staat er dan een HDD vermeld? Als daar GEEN HDD wordt gezien dan is het een voeding of HDD probleem. Ziet hij de HDD in het info menu WEL, dan is een filecheck nodig om te zien of er wat gered kan worden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor mijn beeldvorming:

 

Ziet hij de HDD in het info menu WEL, dan is een filecheck nodig om te zien of er wat gered kan worden...

 

De map (hdd/movie) is er wel, alleen wordt er geen verbinding gemaakt. Er mist ook een regeltje in dat menu volgens mij. Ik zal zo ook even het eSata kabeltje samen met de stroom loskoppelen, wellicht dat dat helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...