Ga naar inhoud


Ik wil de hotbird maar ook een canaal abbo, wat is wijsheid?


Rolando
Ga naar oplossing Opgelost door ebhoorn,

Aanbevolen berichten

Ik heb 10 jaar geleden satellietschotel gehad, ben er sindsdien een beetje uit.

Leuk om hier op het forum te zijn!

Vandaar dat ik de volgende vragen heb.

Ik zou graag de hotbird satelliet willen voornamelijk vanwege de koreaanse zenders Arirang en KBS.

Is dat de meest logische keuze of zijn er speciale ontvangers daarvoor?

 

Ik wil ook niet teveel geld uitgeven om de schotel door bedrijfje te laten plaatsten, aangezien Canaal Digitaal een abonnement aanbiedt van 2 jaar met kosteloze plaatsing van een 60cm schotel met de 3 astras.

Ik heb per email de vraag gesteld aan hun of ze niet de hotbird kunnen plaatsen bij eventuele bij betaling en een schotel van 80cm.

Nee dat is niet mogelijk....geen enkel maatwerk dus mogelijk.

 

Ik wil liefst van mijn KPN digitale TV afscheid nemen en gewoon Canaal Digitaal afsluiten en dan die hotbird erbij.

Canaal Digitaal voor 2 jaar aansluiten TWV 300 euro aan materiaal en plaatsing en dan een schotelzaakje, de hotbird en 80cm eropzetten?

Of alles door eens schotelzaak laten doen wat dus ook meer kost?

 

Wat is wijsheid, wie heeft er tips?

 

Alvast bedankt!

Wie heeft er tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

mss eens denken om in je buurt een medesatter te zoeken die het mss wel kan klaar krijgen om de schotel te installeren.Met alle info die je van Sprietje krijgt is het eigenlijk vrij makkelijk :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik weet niet of een schotelzaak een schotel met multirail wil plaatsen. Daar zijn ze meestal niet zo bedreven in.

Het voordeel van een eigen schotel is wel dat je geen contract van 2 jaar hebt maar van 1 jaar voor het abonnement.

 

Ja maar als ik twee jarig abonnement heb, regelen zij de ontvanger en de plaatsing twv 300 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zie je verkeerd. Zij plaatsen dan een zgn triple LNB, die ontworpen is om de Astra satellieten te ontvangen en de hotbird vereist een losse LNB die op de juiste positie moet worden geplaatst.

 

Een satshop in Zoetermeer biedt naar eigen zeggen een instalatieservice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zie je verkeerd. Zij plaatsen dan een zgn triple LNB, die ontworpen is om de Astra satellieten te ontvangen en de hotbird vereist een losse LNB die op de juiste positie moet worden geplaatst.

 

Een satshop in Zoetermeer biedt naar eigen zeggen een instalatieservice.

Bedankt voor de tip, ik woon in Haarlem dus niet naast de deur...

Maar begrijp ik het goed?

Het is dan niet een kwwestie van de triple veranderen naar een 4 rij geval en een grotere schotel op zetten?

Die reciever moet toch geen probleem zijn voor de extra hotbird erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sprietje bedoelt is dat de meeste installateurs een broertje dood hebben aan rekenen en precies werken. Wellicht is ook onkunde een issue. Zij lijken gericht te zijn op het bevestigen van 1 LNB of behuizing waar alles al goed staat - uitrichten - klaar. Voorzover ik weet zijn er geen quadriple LNB's (dus een behuizing waar 4 LNB's juist gepositioneerd zijn).

 

Een andere overweging als herintreder is wellicht een multytenne gebruiken en deze enigszins te kantelen,. Eenvoudige klus, en tweedehands voor een zacht prijsje in overvloed beschikbaar. Ik weet niet of de versterkingsfactor voldoende is voor de Koreaanse zenders, en met een echte hoosbui heb je slechjt ontvangst.

 

In Haarlem kan je trouwens perfect de UK beam ontvangen met prachtige zenders als de BBC, ITV enzovoorts.

 

"Ask Spriet" of Multytenners....kunnen jullie de Koreanen ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, met de Multytenne is de zender KBS niet ontvangen op de Hotbird. Dat is een HD-zender met transponderspecificaties 12476H, DVB-S2, 8PSK, 29.900, fec 3/4. Daar heb je echt een Triax 88 voor nodig.

 

Ik zou graag willen weten of iemand de zender KBS met een Triax 78 met multirail in Nederland kan ontvangen. Ik denk het niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...