Ga naar inhoud


Ik wil de hotbird maar ook een canaal abbo, wat is wijsheid?


Rolando
Ga naar oplossing Opgelost door ebhoorn,

Aanbevolen berichten

Rolando ik zou zeggen kijk hier eens wat betreft de installatie:

https://www.sat4all.com/forums/topic/267237-triax-78-met-multiblock-4-lnbs-plaatsenduidelijke-uitleg-met-fotos/page-1

 

Ik zou overigens, als je de mogelijkheid hebt, wel een triax 88 plaatsen.

Sprietje kan je dat het ongetwijfeld stap voor stap uitleggen hoe je dat het beste kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat sprietje bedoelt is dat de meeste installateurs een broertje dood hebben aan rekenen en precies werken. Wellicht is ook onkunde een issue. Zij lijken gericht te zijn op het bevestigen van 1 LNB of behuizing waar alles al goed staat - uitrichten - klaar. Voorzover ik weet zijn er geen quadriple LNB's (dus een behuizing waar 4 LNB's juist gepositioneerd zijn).

 

 

 

Wat een onzin, juist een schotel installateur is de enige aangewezen persoon om dit soort klusjes te doen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, met de Multytenne is de zender KBS niet ontvangen op de Hotbird. Dat is een HD-zender met transponderspecificaties 12476H, DVB-S2, 8PSK, 29.900, fec 3/4. Daar heb je echt een Triax 88 voor nodig.

 

Ik zou graag willen weten of iemand de zender KBS met een Triax 78 met multirail in Nederland kan ontvangen. Ik denk het niet.

 

Hoi,

Ik heb het hier getest met een Triax 64 en een Triax 78 en met beide ontvangst. Op de 78 de lnb moeten verstellen voor de Hotbird, de rail is voor een 64 afgesteld.

  post-75492-0-94410000-1438700676.jpg

 post-75492-0-68991500-1438700729_thumb.jpg

  post-75492-0-87103000-1438700757_thumb.jpg

  post-75492-0-07884400-1438700784.jpg

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Rolando

Waarom zou KBS World op de Astra 19,2 zitten? Omdat die in de zenderlijst van CanalDigitaal zit? Nou, daar zitten vier satellieten in die lijst, de Astra 19,2 - 23,5 - 28,2 en 13,0.
Als je goed kijkt zie je dat er in die zenderlijst op positie 509 13 achter staat, dus de Hotbird.

En nee Arirang TV zit op de Astra 1L niet op de 1M. Precies dezelfde zender Arirang World zit op de Hotbird.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje

 

De Multytenne kan wel degelijk  bijna alle hotbird zenders ontvangen ook de KBS op12476 H  .  Ik heb 66% kwaliteit dzw geen enkel probleem .  De enige zender  die  ik niet kan ontvangen is  SRF  info 12399H  .  Vroeger had ik deze wel ,  maar door fijntunen op maximaal signaal 23.5  is de hotbird niet meer optimaal ingesteld  . (de multytenne is een compromis schotel ) Dit was nodig om voor Discovery Channel  een beetje reserve bij te hebben  deze zit rond 63% (level technomate ) . Veel hangt ook af van de gebruikte ontvangen , Crazy Sat kent deze kwaliteiten dan ook als geen ander.  De juiste lnb koppen en de de juiste ontvangen kunnen wel degelijk het verschil maken . Ik ben van mening dat  de tuner en de lnb  de belangrijkste twee zijn wat kosten betreft.  Alles is 3 x duurder dan de de rest . Ik heb bijvoorbeeld voor mij technomate 390€ betaald voor een combo , de sab combo kost 89€ . die 300 euro moet toch ergens zitten ?  herberie 1234

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik overweeg nu echt een schotel te nemen, ik heb nu basispakket KPN

Ik kan via kennis die wel bekend is op dit forum het laten plaatsen.

 

Ik twijfel nog steeds om in zee te gaan met Canaal Digitaal voor een basispakket of niet.

Ik hoor vele slechte verhalen over Canaal Digitaal....maar ik neem nooit wat op dus ja wat voor reciever ik krijg maakt dan niet zoveel uit?

Wat is wijsheid....KPN gewoon aanhouden en voor schotel te gaan enkel voor FTA zenders?

Mijn interesse ligt bij Arirang en KBS vooralsnog en VH1 Classics en muziekzenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag ik je adviezeeren

?

 

ik was na canaal digitaal op het KPN iptv overgestapt en heb sindsdien nog nooit zo moeiteloos op de gegeven resolutie en beeldformaat TV gekeken

m.a.w. perfecte provider 50 VDSL2

voor alle andere zenders gebruikte ik schotel free to air

ben nu na verhuizing in het oosten

die schotel gaat komende week ook weer uitgericht worden om het extra aandeel aan vrij ontvangbare zenders te krijgen

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...