Ga naar inhoud


Plugin Ci + werkt niet in DM 7020 HD?


ilya

Aanbevolen berichten

Ik heb ergens een ci + plugin opgedoken. Ik heb het sterke vermoeden dat het voor een hd2400/F1/f3 is , helaas werkt het nl niet in mijn 7020 HD . Ik hoop dat er wellicht anderen zijn die hiermee al eens iets meegedaan hebben cq. getest hebben.

 

Thanks,Ilya

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn bescheiden successen geboekt met CI+ in OpenExperimental Linux STB's. Zo heeft VTi (VU+) en OpenATV 5.0/5.1 voor diverse boxen een werkende oplossing voor zover bekend HD+ en SKY DE en UPC.

 

Dit zal op een Dreambox niet gaan omdat zij hebben gekozen voor Closed Source. De noodzakelijke aanpassingen zijn eenvoudigweg niet voor handen. OpenPli wil ze sowieso niet inbakken ALS ze al beschikbaar zouden komen omdat ze tegen de GPU licentie indruisen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer ,mbt dreambox. Als ik u goed begrijp indien Openpli tzt een werkende zou hebben, men deze niet in een dreambox van bakken ivm Closed Source en licentie perikelen Pf.

aangepast door ilya

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is heel erg koffiedik kijken. De huidige CI+ modules en kaarten gebruiken nog kang niet alle mogelijkheden die CI+ biedt. Ga er maar vanuit dat het gebruik van Linux boxen straks voor de hoofd content providers onbruikbaar worden. Straks allemaal aan een volledig dichtgetimmerde box van je provider.

SKY wil graag een Pan-Europees conglomeraat worden met eigen boxen (zelfs geen CI+)

M7 introduceert vanaf de herfst haar Viaccess ORCA CI+ module vooralsnog voor 'nieuwe diensten'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde als test deze ci + plugin uploaden, dit om te testen . Helaas lukt het uploaden niet.
 
Ilya

aangepast door ilya

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benieuwd of de ci+ van de Belgische kabelaar zou worden gelezen?

Ken iemand die dergelijke box heeft, en die module is er ook. Hem eens proberen te overtuigen, wat er van werkt.

Helaas kan dit nog weken duren, ben er bijna nooit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat van Dream zelf afkomstig.. En niet van 3de partijen... Zoou leuk zijn als die dan ook nog voor de DM8000 zou komen... Die heeft tenslotte 4 x CI aan boord....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dream_ciplus voor de 7080HD en 7020HD schijnt inderdaad van DMM afkomstig te zijn, alhoewel ze het zelf ontkennen en geen ondersteuning bieden.

Deze module is afhankelijk van de closed source socket-mmi module, welke belangrijke ondersteuning mist in oudere typen ontvangers.

Aangezien de DM8000 en veel oudere modellen niet meer verkocht worden of actief ondersteund worden, lijkt het me onwaarschijnlijk dat hier via DMM ondersteuning voor ci+ gata komen.

 

Jammer.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...