Ga naar inhoud


30mb adsl, 18mb op modem, 6mb op laptop, wat?


SatDonkey
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Na een dik uur telefoneren, uitgemaakt zijn voor weet ik wat allemaal, dit gaat mijn pet te boven. Ik heb een 30mb verbinding bij online, maar met speedtest haal ik op mijn laptop (bedraad) slecht gemiddeld 6mb, mijn tablet ongeveer hetzelfde. Heb een nieuwe modem (zyxel)ontvangen, zelfde snelheid, probleem niet opgelost. Online beweert dat er 18mb binnenkomt op mijn modem, maar zelfs bij een kale geresette modem en nul aangesloten apparaten behalve een bedrade laptop heb ik steeds de zelfde resultaten. Netflix blokt er soms zelfs van, echt zo 1990...

 

Doe ik iets verkeerds, ben ik knettergek geworden,wat kan ik nu zelf nog doen? Echt iedere tip is welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de wijkkast  waar je op aan gesloten zit, te ver bij jou uit buurt staat, dan is er

weinig aan te doen ,dan kan Online wel beweren dat het wel zo is ,dan moet je ze

maar even uit nodigen

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18Mbit is de ingetrainde waarde uit de DSLAM. Daar gaat nog wat protocol vanaf. Daar zou maximaal 3mbit vanaf mogen. Dus 14 á 15mbit zou dan haalbaar moeten zijn. Lijkt erop dat jouw lijn erg veel stoort en dus eigenlijk niet geschikt is voor 30Mbit. Als klant kun je daar eigenlijk weinig aan doen. De KPN zou in de centrale het reserve-aderpaar kunnen gebruiken. Biedt dat ook niets dan is het gewoon opzeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad eerst zelf even checken of jouw modem inderdaad intraind op 18mbit. Volgens mij moet je bij die snelheid wel gewoon in de buurt kunnen komen.. Ik weet niet wat/waar Online precies checkt..Kan best zijn dat je de eerste keer verbindt met 18mbit maar de snelheid daarna steeds wordt verlaagd tot de verbinding stabiel genoeg is.

 

En niet te vergeten, niet Mbit en Mbyte door elkaar halen..(delen door 8 dus 30Mb=3.75MB / 18Mb=2.25MB).

 

Als je de speedtest tegelijk uitvoert op de laptop en tablet, welke snelheden krijg je dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel allemaal. Paar vraagjes, en opmerkingen. Hoe controleer ik dat intrainen op mijn modem? Mijn abbo loopt nog ruim een jaar door, dus opzeggen is lastig. Kan ik wel aangeven dat ze me dan maar moeten down graden ofzo iets? Dat reserve aderpaar, kan ik ze daarmee om de oren slaan? Ze vertelde me dat ik 2200 m van de wijkkast sta, is het verhaal dan redelijk wat hun vertellen? Nogmaals dank allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstand tot telefooncentrale Downloadsnelheid
 
0,7 km     24 Mbit/s
1,2 km     22 Mbit/s
1,6 km     20 Mbit/s
1,9 km    18 Mbit/s
2,1 km    16 Mbit/s
2,3 km    14 Mbit/s
2,5 km    12 Mbit/s
2,7 km     10 Mbit/s
3,1 km     8 Mbit/s
3,4 km     6 Mbit/s
3,9 km    4 Mbit/s
4,7 km    2 Mbit/s
5,3 km    1 Mbit/s

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Kijk eens in je modem onder maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line status.

Daar vind je iets ongeveer zoals dit:

noise margin upstream: 14 db
output power downstream: -4 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 572m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 2.00 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate upstream: 3077 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 25189 kbps
attainable rate upstream: 7412 kbps
attainable rate downstream: 25222 kbps
linetype: VDSL
Profile: 8b
operational uptime: 23:18
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 882
CodeViolations far end: 17
FEC far end: 404
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2
 

 

Deze zijn van belang:

loop length is 572m = afstand tot de wijkkast of centrale

current rate upstream: 3077 kbps = huidige upload snelheid

current rate downstream: 25189 kbps = huidige download snelheid

attainable rate upstream: 7412 kbps = maximaal haalbare uploadsnelheid

attainable rate downstream: 25222 kbps = maximaal haalbare download snelheid (hoewel dat niet altijd klopt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat gevonden:

 

Lijnstatus

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 210

Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19349

Verbindingstype ADSL2+

Kanaaltype

Interleaved

Upstream SNR (dB) 8

Downstream SNR (dB) 8.8

Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12

Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.4

Upstream CRC fouten 0

Downstream CRC fouten 44076

Upstream FEC errors 198599

Downstream FEC errors 11611954

 

Lijn Demping Status

Upstream demping (dB) 17.7

Downstream demping (dB) 25.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Die 18mb klopt dus wel aardig met hetgeen je modem weergeeft: Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19349

Je upload is wel erg laag: Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 210

 

Maar als de lijn aangeboden wordt als een 30mb dan klopt daar niets van, adsl2+ haalt maximaal 24mb

 

Wat zegt de postcodecheck op deze site? https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijn is bagger of zijn intrainsnelheid is te hoog voor de aangeboden lijnkwaliteit. Bij mij de reden om ADSL vaarwel te zeggen. Beloftes van de KPN zijn absoluut niets waard! ADSL is gewoon niet meer van deze tijd. Veel te traag, zeker als je meer als 1km van een centrale woont. Gewoon naar kabel of (als het beschikbaar is) naar glasvezel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kabel is in Nederland geen optie, omdat je dan steeds een tv abonnement er bij moet nemen... en dan wordt je internet abo wel erg duur...

Ik denk eerder dat je het moet zoeken in een slechte verbinding oid.

Waar staat het modem? Heb je het modem met een kort kabeltje aangesloten in de meterkast zoals in de handleiding beschreven staat? Heb je geen externe apparatuur in de usb aansluitingen aan je modem aangesloten, zoals harddisks etc?

Als je een goed signaal hebt hoeft het modem niet noodzakelijk in de meterkast te staan, dat heb ik ook niet... maar als je problemen hebt zou ik dat eerst eens uitzoeken of het dan wel goed werkt.

Ik ben even kwijt bij welke provider je zit.... als het Telfort is, zou ik je probleem eens op het telfort forum voorleggen als het probleem blijft bestaan. Daar wordt je meestal wel goed geholpen door webcare.

Als alles via het korte kabeltje aangesloten is, zou je eens moeten kijken naar je attainable up en download snelheid...

ADSL2+ levert inderdaad geen 30000 kbps maar dat is nu eenmaal de maximale snelheid van het abo wat je hebt... dat wil niet zeggen dat je die snelheid ook echt haalt.

Op de telfort pagina staat ook een postcodecheck, en die is behoorlijk nauwkeurig is mijn ervaring... die zal eerder ietsje te weinig aangeven dan te veel. 

 

Je downstream ziet er goed uit... 19000 is toch een prima snelheid, waarmee je eigenlijk voldoende snelheid hebt... aangezien de upload zo slecht is,  denk ik dat je verbinding niet goed is... storing door slechte kabels oid...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En die CRC en FEC errors?

Wat heb je aan zo een hoge snelheid bij pakketjes die steeds opnieuw verzonden moeten worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die errors liggen volgens mij aan slechte bekabeling...

Vandaar dat ik voorstelde om alles via de bijgeleverde aansluitset in de meterkast te installeren, en dan eens te kijken wat er uit de bus komt.

Je moet ook wel even nagaan hoe lang de log loopt voor wat de fouten betreft. Ik heb al gehad dat ik ook een behoorlijk aantal fouten zag in de log, maar als je dan ziet dat de boel langer dan 400 dagen loopt is het wel anders... bij de topicstarter zag ik geen tijd aangegeven staan hoe lang de log loopt...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie. ... een logje van dik 4 dagen:

 

 

DSL synchronisatiestatus Verbonden

Verbonden gedurende 4 Dagen 03:06:43

 

Lijnstatus

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 210

Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 19349

Verbindingstype ADSL2+

Kanaaltype

Interleaved

Upstream SNR (dB) 8

Downstream SNR (dB) 8.8

Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12

Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 18.4

Upstream CRC fouten 0

Downstream CRC fouten 80828

Upstream FEC errors 269449

Downstream FEC errors 22055556

 

Lijn Demping Status

Upstream demping (dB) 17.7

Downstream demping (dB) 25.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...