Ga naar inhoud


30mb adsl, 18mb op modem, 6mb op laptop, wat?


SatDonkey
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Tot op heden trouwens nog geen enkele reactie gehad van Online. Even voor de duidelijkheid, een adsl2 lijn is max 24mb, dus 30 mb aanbieden is onzin?

Die errors schijnen dus erg hoog te zijn. Ik heb alles met de nieuwe kabels aangesloten, die bij de nieuwe modem zijn geleverd, in mijn meterkast erg dicht bij het aansluitpunt.

Kabel wil ik niet, ik heb een glasvezel aansluiting maar dat gaat me veel meer kosten.

 

Verder, ik download nauwelijks, ik gebruik internet daar waar het voor is, beetje surfen en sinds kort netflix. En dat blokt, grrrr.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die hoge error rates in 4 dagen verklaren die blokjes vrij aardig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Wanneer je huisbekabeling in orde is, en je modem geen defect heeft zal je de klacht bij je provider moeten melden, bij voorkeur met je log erbij ter verduidelijking.

Die zou dan de lijn en hun apparatuur in de centrale kunnen controleren.

resultaat zou kunnen zijn, dat er een verbetering optreedt.

Of je haalt die snelheid zonder fouten, of je verbinding wordt op een lagere snelheid gezet, maar dan met minder fouten, waardoor je blokjes verdwijnen.

 

Er zit toch geen rotte ADSL splitter tussen de lijn en het modem?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste moderne modem/routers hebben toch geen splitter meer nodig? Zitten toch al in het apparaat verwerkt? Bij mijn FritzBox kan ik bij de installatie gewoon kiezen voor Annex-A of Annex-B.. Een splitter achter een splitter is natuurlijk zinloos. Eenmaal gefiltert blijft het signaal hetzelfde..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi opgelost...

 

wat ik een beetje vreemd vind is die adsl2

 

dat zou toch al op Current UpLink  VDSL(2) moeten staan of is dat een oude centrale

ciao

 

p.s. ( Very High Speed Digital Subscriber Line en Very High Speed Digital Subscriber Line 2)

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn nog erg veel centrales die op ADSL2+ zitten, en dan krijg je (bij telfort) max 20 mb down... en daar gaat dan nog wat vanaf, dus wat er nu gehaald wordt is netjes.

VDSL2 gaat sneller... maar je centrale moet daarvoor geschikt zijn.

 

Als je de postcodecheck doet zie je gelijk of je ADSL of VDSL hebt, door de eventueel hogere haalbare snelheid. In je modem staat dat uiteraard dan ook aangegeven.

 

Hier zijn we ca 2-3 jaar geleden van ADSL2+ naar VDSL2 gegaan... en dat leverde ook een snelheidawinst van ca 17 naar 30 op... ik heb bewust niet het 50 mb abo genomen, omdat ik die snelheid niet nodig heb, en het scheelt dan geld.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, ik was laatst nog een keer huizen aan het kijken, omdat ik graag wil verhuizen... en dan even een postcodecheck gedaan voor dat huis, wat in een nieuwe wijk (na 2000) staat in Drenthe.... en volgens de postcodecheck zou ik daar 13/1 halen......  nou ja, dat gaat uiteraard ookm goed, maar van nieuwe wijken zou je toch 'beter' verwachten.

 

Ik ben overigens wel benieuwd wat de postcodecheck oplevert...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

in belgie is 16 mb ruim voldoende voor 2 HD streams TV.Hier wordt TV echter al snel in VDSL2 aangeboden.Is eigenlijk de standaard en daarmee haal je hier vlug 30 Mb down en 6 Mb up door de nieuwe vectoring.Dan heb je 4 HD streams mogelijk.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...