Ga naar inhoud


W10 plotseling inloggen vereist


boudeman

Aanbevolen berichten

Het leek wel mooi te gaan met W10 maar nu:

 

Plotseling geeft W10 bij opstarten niet meer mijn naam met automatisch inloggen maar toont alleen "other user" en eist dan inloggegevens. Die heb ik niet. Ik log nooit in met een password. Een alternatief is inloggen met een MS account. Die had ik niet, maar heb met een andere PC er een aangemaakt, maar dat werkt dus ook niet.

Ik sta dus nu voor een dichte deur en ben woest :mad:  :mad:  :mad:

Gelukkig heb ik W7 nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben inmiddels een stap verder. Als ik bij "other user" inlog met "Computer Name\Owner" kom ik binnen zonder password. Bij de User Accounts is echter maar 1 user zichtbaar, nl mijn naam als administrator. Het is mij nog niet gelukt op het inlogscherm "other user" te vervangen door mijn naam. Inlog issues van W10 zijn wel een hot topic op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bleek nodig naast mijn administratoraccount nog een "fake"account te moeten definieren. Toen verscheen bij het opstarten even mijn administratornaam waarna Windows verder opstartte. Weghalen van het "fake"account leverde weer een inlogscherm met "other user" op.

Lijkt mij typisch een bug in W10. Enfin, na een hoop gezeur kan ik weer verder spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt in alle Windows versies voor te komen. Oorzaak lijkt een beschadiging van het profiel

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor deze link. Ik heb nu "do not display last user name" disabled. Ik kon nu ook het fake account verwijderen. Inloggen gaat nu via het administrator account meteen door. Bovendien zie ik nu mijn foto, die ik voorheen niet zag, voorbij flitsen.

Ik moet wel zeggen: W10 heeft dit goed weten te verstoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...